Toon posts:

Geen Beeld etc... Mobo Dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic al heel vaak gezien bij de search maar hij is telkes net niet van toepassing op mijn probleem, er is er een die er erg op lijkt maar daar staat geen oplossing in.

Specs:

Asus A7n8x-x
amd 2800+
voltmodded GF4 TI 4200
512 ddr

Ik heb gisteren mijn koolance pc2-650 binnen gekregen en meteen alles erin gebouwd. Alles ging vlot totdat ik men monitor aansloot, dwz als ik em aanzetten kreeg ik geen beeld (dat was wel de eerste keer dat ik alle randapparatuur aan had gesloten). Ik dacht ah kut heb ik me videokaart gemold (ik had dat wc blok heel strak aangedraaid, de kaart stond krom :|). Maar vanmorgen bleek dat de kaart van me broertje ook et niet deed in mijn comp.
De symptomen zijn dit:
(moederbord lampje brand gewoon)

Ik zet em aan, alle koolance onderdelen gaan aan, en mijn fannetje op mijn nb die ik op mijn cpufan plug heb aangesloten gaat ook netjes draaien en licht geven.
Ik krijg geen beeld maar hoor wel de hd en dvd speler draaien etc...
Alles LIJKT gewoon te werken behalve dan dat ik geen beeld krijg. En ik krijg geen piepjes, ook niet als ik men ram eruit haal.
Ik heb ander ram geprobeerd, andere videokaart, alle ide kabels eruit, en de voeding uit hd en dvd, nb koeler eruit mobo gecheckt op kortsluiting, cmos geflashed. IK ga nu nog proberen een pci kaartje erin te hangen maar dat geef ik weinig kans. Oja ik heb ook stekker eruit 10x op pwr switch drukken geprobeerd....

Hebben jullie nog heldere ideen? Of moet ik proberen of alles wel op een ander mobo van een vriend werkt? Of is et al cker dat men mobo kapot is? Ik denk niet dat et me cpu is omdat alles lekker blijft draaien en hd etc wel worden aangesproken (??), klopt dat??

Grtz

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Heb je het ook al eens zo kaal mogelijk gehad? Mobo uit je kast halen, gewoon op je bureau leggen ofzo (kortsluiting 100% uitsluiten), en dan ff voeding eraan en aanzetten, mobo zou nu moeten gaan piepen. Dan ff CPU en RAM en een videokaart waarvan je zeker weet dat hij het doet erin, en nog een keer proberen.

je moet gewoon even zoveel mogelijk dingen uitsluiten. Als het mobo zonder iets erin niet gaat piepen is het volgens mij zeker dat hij kapot is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
dan moet je neem ik aan wel pc-speaker aansluiten? Mijn probleem is dat ik dus omdat ik geen piepjes hoor dat stekkertje al 4x heb omgedraaid, en ik nog steeds niet weet wanneer ie goed zit omdat ie nie piept :P maja hij zit nu wel goed denk ik

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik had ditzelfde probleem eens toen mijn CPU er niet goed inzat. (zat zo'n tempmetertje dubbel onder)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:20:
dan moet je neem ik aan wel pc-speaker aansluiten? Mijn probleem is dat ik dus omdat ik geen piepjes hoor dat stekkertje al 4x heb omgedraaid, en ik nog steeds niet weet wanneer ie goed zit omdat ie nie piept :P maja hij zit nu wel goed denk ik
Meestal staat er bij de conector voor de PC speaker wel een pijltje, of een + (soms ook achter het pinnetje.. ff goed kijken), daar moet de rode draad dus op. Ik ken jouw mobo niet, maar op de meeste mobo's hoef je het PC speakertje niet persee aan te sluiten? Meestal zit er ook nog gewoon een (klein) speakertje op het mobo zelf, maar dit zou je moeten kunnen zien. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mobo op bed gelegd alles eruit, ook cpu, pc speaker aangesloten, rood op de plus... Aangezet, gaat me nb koeler draaien maar geen piepjes.... Of me pc speaker is gaar of mijn mobo denk ik :) of zie ik dat verkeerd?

En hoe kan ik nu cker weten dat me proc niet naar de klote is? Ik ken niemand die een mobo heeft waar een 2800 op kan :{

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 14:09 ]

Pagina: 1