Toon posts:

Speedtouch 570 +Demon DSL Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes..

Een collega van mij heeft bij Demon ADSL aangevraagd zonder modem, dus een doe het zelf pakket. Nu heb ik er de Alcatel Speedtouch 570 Wireless bij besteld. Nu ik wat dingen zit over te kijken begin ik te twijfelen of de compatibility goed is, vanwege het feit dat Demon met BaByXL werkt, niet via KPN. Welnu de volgende vragen:

1: Werkt de ST570 uberhaupt met BaByXL? (een ander protocol dan kpn toch?)

2: Kan ik de dsl-router in mijn eigen omgeving al van tevoren instellen? (Ik heb bij mijzelf XS4ALL op KPN dus. Mijn idee was mijn eigen modem even los te koppelen, om vervolgens de st570 van mijn collega in te stellen, zodat ik eenmaal aangekomen bij hem weinig werk heb)

Is dit een juiste keuze? Of moet ik snel mijn bestelling wijzigen in een andere?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:00

Wokschotel

Op 6 wielen

Demon werkt met BBned en BabyXL; de 570 werkt probleemloos samen met beiden. Wel even goed instellen (vc 34/35 al naar gelang je bbned of babyXL hebt) en moet het gewoon werken.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is mooi. Is het vervolgens mogelijk om op een andere locatie dan waar de aansluiting zit al gegevens betreffende de verbinding in te stellen? Dat zou mij in staat stellen vanaf mijn thuislocatie al wat dingen in te stellen in de alcatel.

Ik nam namelijk aan dat de authenticatie geschiedt op abonneenummer, vanwege het gebrek aan inlognaam/wachtwoord. Als dit bij BaByXL zo is, is het niet mogelijk om het vanaf mijn thuislocatie te doen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:00

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:29:
Ok, dat is mooi. Is het vervolgens mogelijk om op een andere locatie dan waar de aansluiting zit al gegevens betreffende de verbinding in te stellen? Dat zou mij in staat stellen vanaf mijn thuislocatie al wat dingen in te stellen in de alcatel.

Ik nam namelijk aan dat de authenticatie geschiedt op abonneenummer, vanwege het gebrek aan inlognaam/wachtwoord. Als dit bij BaByXL zo is, is het niet mogelijk om het vanaf mijn thuislocatie te doen.
Je kan hem prima instellen op een andere lokatie, maar zodra je hem op de definitieve aansluiting installeert zul je je mac-adres moeten registeren. Hoe dat werkt staat in de informatie die je van Demon krijgt; het wijst zich echt vanzelf :)

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus de procedure is als ik het goed begrijp als volgt:

1: Ik stel thuis via de UTP-port (en de webinterface) de modem in. Ofwel, ik selecteer het juiste connectieprotocol, en de VPI/VCI. Vervolgens kan ik al wat rommelen aan de DHCP server e.d.

2: Op de uiteindelijke locatie sluit ik de modem aan. Dit zorgt (toch?) voor de mogelijkheid te browsen. Vervolgens surf ik naar de BaByXL site om het MAC-adres van het modem te registreren.

3: Enjoy the ride....

Is dit de juiste procedure??

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Enige wat je hoeft te doen is naar een willekeurige site te surfen en dan kom je automagisch uit op de MAC-adres-toevoeg-pagina.
Dat hoeft niet per see BabyXL te zijn, aangezien je verbinding ook nog via BBNed kan lopen ;) Zou ik van te voren ff checken, aangezien de VCI van Babyxl 34 is en van BBNed 35 :)

Verwijderd

Topicstarter
Om welk MAC-adres gaat het in dit geval? Ik neem toch zeker aan dat het het interne MAC-adres van de modem betreft, en niet van een station er achter, dat zou nm wel erg lomp zijn. Dan zou je verplicht zijn met die netwerk-kaart verbinding met het modem te maken... Ook ivm het feit dat het modem als wireless accesspoint gaat fungeren... dus met minimaal 3 laptops.

Iemand?

• Osiris
  • Niet online
't Gaat om 't MAC-adres van de NIC die je WAN (Demon) IP krijgt. Ik weet niet precies wat de 570 voor modem is, maar aangezien er een AP in zit lijkt het me een modem/router-combinatie. Dus 't gaat om de interne NIC ja :)

Verwijderd

Topicstarter
k.. thx for the info.

In een ander topic dat ik vond wordt verwezen naar deze: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6581 url. Hierin is de gebruikersprocedure nogal wat omslachtiger dan wat jij meldt. Ook zou die connect.babyxl.nu niet werken met alcatel?

• Osiris
  • Niet online
Hm, Alcatel-specifieke problemen weet ik niet, ik had hier 't standaard Demon-modem en bij mn andere Demon-aansluiting een Vigor 2600.. Daarbij kreeg ik gewoon de MAC-adres-pagina :)
Het gaat daar over de Home/Pro-versie van de Speedtouch, wellicht dat het met de 570 anders is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

Ik ben even met het modem bezig geweest, en kwam tot de volgende vindingen:

- Ik heb een setup-tool waarmee ik de modem kan instellen, ik kan echter geen gegevens vinden betreffende VPI/VCI.... Ik kan instellen met welk protocol ik werk, en vervolgens over welk netwerk (BaByXL etc..). Ik weet niet of dit voldoende is.

- Via de webinterface is er ook een "easy install", overeenkomstig met de tool hierboven beschreven. Dit is echter een andere versie, waarmee ik WEL de VPI/VCI kan instellen. Ik kan alleen 0,34 niet kiezen uit de dropdown!

Mijn vraag is dus:

Op welke manier stel je die alcatel speedtouch 570 in? Is dit via de webinterface met een bepaalde instelling? Is het met TelNet? Ik snap het effe niet....

Verwijderd

niemand?
Pagina: 1