Toon posts:

watercooling op een 939 msi k8n neo2 (platinum) mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe pc samen te stellen (met uiteraard watercooling), het word waarschijnlijk een amd64 3500+ met een msi k8n neo2 (platinum) bord.

maar nu zag ik een foto van de socket

Afbeeldingslocatie: http://www.pcperspective.com/images/reviews/57/socket.jpg

past hier een frigus of ander cpu element op ?!?? zou beetje balen zijn als ik alles bestel en het doent niet pas.

Mvg Uwe shitheid

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

staat dat niet op de site van de leverancier.. de compatible mobo's ?

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wel, maar dit bord heeft nogal een vage socket, geen 4 gaten om de socket heen, en de manier hoe je een luchtgekoeld element instald is niet echt wat voor watercooling in mijn ogen.

de enigste manier die ik zie om het te monteren zijn de 2 schroefjes waarmee het geraamte op het mobo is gemaakt waar je een element indrukt. Dit lijkt mij dan ook weer een slechte manier van monteren.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

onder dat frame zitten waarschijnlijk 4 gaten.. die worden dus nu als frame vast hou gaten gebruikt.. denk ik dan..

dus als je het frame dr afhaalt dan heb je wel 4 gaten.. nogmaals: denk ik

Bedankt alvast

Verwijderd

Zie je dat schroefje middenin onder, daar moet het bij mij op vast zitten :)
En dus ook aan de andere kant hetzelfde, maar weet niet zo als jouw blokje dat kan.

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:00
Als dit het frigus blokje is wat je bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.frigus.nl/products/images/S-Uni-V1.0.jpg
Dan kun je dus met de twee gaten in het midden van de zijkanten(begrijp je het nog ;) ) hem aan het socket vastmaken(denk ik).

Verwijderd

Topicstarter
das die wat ik bedoel, en ja ik zag die gaatjes, maar dan lijkt het me nog geen fijne oplossing als je snapt wat ik bedoel of ligt dat an mij ?
############################################3

zie het al :) kijk is naar mijn plaatje van socket en dan na dat plaatje van jou met dat koelblok. draai dat koelblok een kwart, ik zie dan 6 montage gaten waarschijnlijk als heatsink rek verwijderd word.

toch ??

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 14:24 ]

Verwijderd

die 4 buitenste zijn voor Socket A, en die binnenste zijn voor socket 939/754.
het is idd niet het handigste wat je kan bedenken, maar AMD 64 is toch gecoverd dus zal niet fout gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz k dan dan koop ik hem maar,

Verwijderd

Ik zit zelf te twijvelen tussen de NEO2(deze) en de A8V(asus) met de intentie er waterkoeling bij te gebruiken.

Dus vind ook belangrijk/handig om te weten.

Kan er een Chipset waterkoel element op?
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7025.jpg

Zo ver ik hier kan zien, zitten er geen kunstof klemmetje die de koeler op de chip klemmen.
Dus zal die wel gelijmt zitten.
en volgens mij kan je ook last krijgen met je VGA kaart, gezien dat een koelblok iets dikker zal zijn dan wat er nu op zit.

Verwijderd

Jups, er zijn er zoveel met die ondersteuning.

Asetek heeft ze ook in hun Antartica serie zitten. Gewoon de middelste gaten stoppen.

En de chipset cooler, denk dat MSI nu wel ervaring heeft met hun chipset coolers, dat die geregeld er mee stoppen. Dan lijkt het me stug om ze vast te lijmen....

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 00:06:
Ik zit zelf te twijvelen tussen de NEO2(deze) en de A8V(asus) met de intentie er waterkoeling bij te gebruiken.

Dus vind ook belangrijk/handig om te weten.

Kan er een Chipset waterkoel element op?
[afbeelding]

Zo ver ik hier kan zien, zitten er geen kunstof klemmetje die de koeler op de chip klemmen.
Dus zal die wel gelijmt zitten.
en volgens mij kan je ook last krijgen met je VGA kaart, gezien dat een koelblok iets dikker zal zijn dan wat er nu op zit.
ik zie wel 2 klemmetjes die de Chipset koeler vasthouden.
de klemmetjes zijn zwart.
op de foto eentje links onder en de ander rechts boven (onder het kabeltje)

en het CPu blok:
ik weet het niet zeker maar ik denk dat je dat zwarte plastic eraf haalt en die 2 gaten waarmee het plastic vastzit gebruik je om de koeler vast te schroeven.
dit 2 gaten systeem akn handiger zijn dan het 4 gaten systeem,
omdat als het koelblok op de cpu geduwd word hij zichzelf rechtzet. en met slechts 2 schroeven kun je niet veel verkeerd doen met vastschroeven.
maar zo denk ik en wie ben ik nou.

[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 17-08-2004 00:20 ]

Verwijderd

Bigbot schreef op 17 augustus 2004 @ 00:17:
[...]

ik zie wel 2 klemmetjes die de Chipset koeler vasthouden.
de klemmetjes zijn zwart.
op de foto eentje links onder en de ander rechts boven (onder het kabeltje)

en het CPu blok:
ik weet het niet zeker maar ik denk dat je dat zwarte plastic eraf haalt en die 2 gaten waarmee het plastic vastzit gebruik je om de koeler vast te schroeven.
dit 2 gaten systeem akn handiger zijn dan het 4 gaten systeem,
omdat als het koelblok op de cpu geduwd word hij zichzelf rechtzet. en met slechts 2 schroeven kun je niet veel verkeerd doen met vastschroeven.
maar zo denk ik en wie ben ik nou.
Je hebt helemaal gelijk, ze zitten er inderdaad, dat ik die gemist het :?
Neemt alleen de vraag niet weg van, zit die niet de VGA in de weg?

Is het echt zo erg met die MSI koelertjes ?

Wat betreft het CPU blok, het moet niet uitmaken of het met 2 of 4 gaat.
Zolang je ze maar gelijkmatig kruislings aandraait, zodat de druk gelijkmatig over de CPU verdeelt wordt.
Dat kan mischien zelfs iets beter met 4 dan 2.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Maku

Derp

ik zit ook te twijfelen tussen die borden .. ik vind het meer belangerijk om te weten hoe hoog de mem voltage gaat aangezien ik bh6 gebruik en aan 2.8v helemaal geen ene K heb :(

bij 939 is de multiplier toch niet gelocked btw ?

ik heb al gezien dat op de asus geen ddr rambooster gaat passen en ik heb ocz gemaild over de msi maar die zijn ze nog aan het testen...

ik wil er een rbx op zetten :)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Maku schreef op 17 augustus 2004 @ 01:01:
ik zit ook te twijfelen tussen die borden .. ik vind het meer belangerijk om te weten hoe hoog de mem voltage gaat aangezien ik bh6 gebruik en aan 2.8v helemaal geen ene K heb :(

ik heb al gezien dat op de asus geen ddr rambooster gaat passen en ik heb ocz gemaild over de msi maar die zijn ze nog aan het testen...

voor zover ik weet zijn alleen de AMD FX cpu's multipier vrij en is de rest gelocked dus dat heeft niets met de socket te maken

zover ik hier kan zien zal het idd een probleem worden die chipsetkoeler er af te halen want ik denk dat die gelijmt zit mag je wel uitkijken dat je de chipset er niet aftrekt

de afstand van de chipset en van de videokaart is volgens mij te klein om er een waterkoeling op te zetten

dan kun je beter gaan voor de asus A8V de luxe kan je zelfs de chipsetkoeler verwijderen op een normale manier want die zit wel met klemmetjes vast

http://nl.asus.com/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm#

wat betreft overclockbaarheid denk ik dat de praktijk uit moet wijzen wat een verstandige koop zal zijn

computer voor alle werkzaamheden

• Maku

Maku

Derp

Edwin van Cleef schreef op 17 augustus 2004 @ 01:16:
[...]

voor zover ik weet zijn alleen de AMD FX cpu's multipier vrij en is de rest gelocked dus dat heeft niets met de socket te maken

zover ik hier kan zien zal het idd een probleem worden die chipsetkoeler er af te halen want ik denk dat die gelijmt zit mag je wel uitkijken dat je de chipset er niet aftrekt

de afstand van de chipset en van de videokaart is volgens mij te klein om er een waterkoeling op te zetten

dan kun je beter gaan voor de asus A8V de luxe kan je zelfs de chipsetkoeler verwijderen op een normale manier want die zit wel met klemmetjes vast

http://nl.asus.com/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm#

wat betreft overclockbaarheid denk ik dat de praktijk uit moet wijzen wat een verstandige koop zal zijn
waarom zijn er op ministry dan 2 3500+ met allebij andere multiplier's ?

van de pifast gedeelte op www.ministryofoverclocking.net

10x let niet op de foutieve 754 socket van cpu Z

Afbeeldingslocatie: http://www.mechwarrior.tv/pictures/SS/45.61pifast.jpg

10.5x

Afbeeldingslocatie: http://publish.hometown.aol.com/iboomalot/images/45.66%20secs.jpg

terwijl 11x standaard zou moeten zijn .. 11x200 is immers 2200 mhz = 3500+

[ Voor 18% gewijzigd door Maku op 17-08-2004 01:30 ]

Verwijderd

Maku schreef op 17 augustus 2004 @ 01:01:

Ik geloof dat de multiplier op de CPU zelf gelockt is, dus hellaas.

*edit*
Ik was te laat, sorry |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 01:25 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb je een link?

want zover ik namenlijk weet zijn alleen de FX cpu's namenlijk unlocked en heeft dat niets met de socket te maken maar met de cpu zelf
besef wel dat de FX een highend cpu is waarvoor je ook een aardige grijpstuiver voor op tafel moet leggen om hem in de pc te prikken

anders zou namenlijk het hele locked multiplier beleid van AMD kraken aan alle kanten zoals bij de bartons geintroduceerd

• Maku

Maku

Derp

Edwin van Cleef schreef op 17 augustus 2004 @ 01:26:
heb je een link?

want zover ik namenlijk weet zijn alleen de FX cpu's namenlijk unlocked en heeft dat niets met de socket te maken maar met de cpu zelf
besef wel dat de FX een highend cpu is waarvoor je ook een aardige grijpstuiver voor op tafel moet leggen om hem in de pc te prikken

anders zou namenlijk het hele locked multiplier beleid van AMD kraken aan alle kanten zoals bij de bartons geintroduceerd
ja zie post hierboven

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

sorry toen jij poste en ik reageerde waren er nog geen pics :)

mischien dat het om een testversie gaat die standaard unlocked is zou het zo niet durven zeggen op dit moment
zal het morgen even uit gaan zoeken kom ik er zeker op terug want ik vind het zeker ook voor mezelf belangrijk om te weten

eind dit jaar ben ik ook toe aan een upgrade en het enigste wat mij tegenhield was namenlijk dat de cpu's gelocked zijn om dan voor een fx53 of tzt een fx55 te kiezen.

ik kom er zeker nog op terug topic staat gebookmarked

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:51
misschien gelockt naar boven toe?
want anders zou ik het niet weten want een Mp van 10 is te laag voor een default 3500 toch?.

heb zelf ook MSI plank (socket A) koeler is eraf te krijgen tenminste bij mij np.
was ok zon actieve koeler.
gewoon die 2 pinnetjes aan de zijkant van de chipset koeler induwen en trekken is beetje onhandig maarja ik had er geen problemen mee.
als het niet in 1 keer gaat misschien warm maken ofzo.

en de chipset koeler zou bij sommige grafische kaarten in de weg kunnen zitten.
maar als die koeler op dat moederbord net zo hoog is als mijn koeler dan denk ik niet dat die flink in de weg zal zitten want dan zal hij net laag geneog zijn.

ben geen waterkoeling expert maar als de chipset te dicht bij de grafische kaart zit zou een extra lus niet helpen?
Dus gewoon de slag uit de chipset blok weg van de mobo en dan in een lange bocht terug naar de graische kaart?

Verwijderd

@bigbot

Ik ben er ook niet bang voor dat de slang het niet haalt, maar eerder dat dat het koelblok tegen de kaart of het geheugen van de kaart aan komt(lijkt me op zijn zachts gezegt onwenselijk).

@Maku

Vergis ik me nu of staat er bij het eerste plaatje AMD athlon 64 3500+, en daar onder socket 754 :?

Of ik heb in mijn vakantie wat gemist, maar ik dacht toch echt zeker te weten dat de 3500+ alleen socket 939 was.

Dus ik vermoed dat de eerste een OC betreft.

bij het 2e plaatje is geen socket gegevens te zien, dus hoe het daar mee zit weet ik niet.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

@MAKU

ik kom nog even terug op mijn verhaal

ik zelf blijf er bij uit het lezen van eerdere postings dat ALLEEN de FX multiplier unlocked is.

maar helemaal tegenspreken doe ik je ook niet maar ik vermoed dat het bij je pics een test cpu betreft die standaard unlocked is
mischien dat een andere tweaker een link kan vinden om het daadwerkelijk aan te tonen hoe het nu exact zit ik kan geen links vinden van bewijsmatriaal of het nu wel of niet zo is

enigste wat ik lees is dat de multiplier 11 is maar meer word ik er niet wijzer van

voor het monteren van waterkoeling zou ik de TS in overweging willen laten nemen om een ASUS bord te gebruiken (asus A8V de luxe) die indeling is anders en dan kan je wel alles op een goede manier monteren kijk maar eens naar de layout.
Zelf overweeg ik ook zon bord en mijn ervaringen met ASUS zijn over het algemeen goed te noemen
Hoe het zit met de VIA chipset(was vroeger nog wel eens brak) weet ik zo geen antwoord op maar gezien sommige overclock resultaten denk ik dat dit ook wel goed zal zijn

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 16:52
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.de/i/et/client/Mainboards/Athlon64/Socket_939/k8n_lueft.jpg
Betere weergave van bevestiging voor een evt. andere koeling op de chipset.

• Maku

Maku

Derp

ik snap niet hoe ze zulke hoge fsb's halen op die asus aangezien het geheugen maar op 2.9 kan standaard op dat bord en de ocz rambooster werkt er niet op .. V mod ??

mischien moeten we die gasten maar eens mailen ofzo want ik snap er geen klote meer van ondertussen }:O

Verwijderd

zijn naar boven toe gelockt, maar je kan de multiplier wel verlagen

als je nog wat geduld overhebt, en je wil keihard gaan overklokken, wacht dan nog even op de EPoX 9NDA3+

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

de normale A64 2800 t/m 3800+ is multi-unlocked naar BENEDEN ivm cool 'n quiet

Je kunt dus multi's kiezen tussen de 4x en de max van je cpu (cpuspeed : 200 dus ;))

De FX'en zijn fully unlocked, die kun je dus aanpassen zoals je wil :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik probeer hier eens uit te zoeken welk mobo jc viggen gebruikt
zat van de week op een volgens mij amerikaans forum waar ze gewoon een FX53 oced hadden naar ruim 3200mhz >:) met een waterchiller

ging ook over 1 of andere deen die ook werd aangemoedigd daar om te posten op een nederlands forum waar veel tweakers van hier zitten
natuurlijk om mensen hier zo gek te krijge er overheen te gaan
ik ben nu op zoek zodra ik die url heb post ik hem hier :)

Verwijderd

Syngrow schreef op 17 augustus 2004 @ 17:03:
de normale A64 2800 t/m 3800+ is multi-unlocked naar BENEDEN ivm cool 'n quiet

Je kunt dus multi's kiezen tussen de 4x en de max van je cpu (cpuspeed : 200 dus ;))

De FX'en zijn fully unlocked, die kun je dus aanpassen zoals je wil :)
Hebben ze dat cool 'n quiet gedoe nou al eens opgelost?, ik heb daar nog geen goed woord over gehoort

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hm dit gaat allang niet meer over het onderwerp in de TS, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.