Beste ISP en abbo voor studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben op zoek naar een goed abbo voor ons studentenhuis van 4 man. 2 gebruiken het vooral om te downloaden en te gamen, 1 om te gamen, en de laatste is een low end user.

De downers, waaronder ikzelf, downloaden met gemak zeker 5 GB per dag.
Qua snelheid zitten we toch wel te denken (en daar heb ik al leuke aanbiedingen van gezien) aan minstens 2048/512 tot wel 8192/1024.

Welke ISP/abbo raden jullie aan om te nemen qua snelheid en natuurlijk (belangrijkste denk ik zo) datalimiet?

alvast bedankt!

gr

Christian

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
XS4all biedt wel wat je wilt en doen verder niet zo moeilijk. Demon schijnt ook wel goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. xs4all heeft alleen een datalimiet op de langzaamste verbinding, maar die is voor jullie toch niet geschikt.

Wat betreft de snelheid. Kijk wat ieder er voor over heeft en kies daar het abonnement naar.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
p.s. let er wel op dat de 8mbit (van xs4all) niet via kpn verloopt.

met lite (1 mbit) trek je maximaal 10GB/dag, met de 4mbit verbinding 40GB/dag.

[ Voor 39% gewijzigd door ritsjoena op 28-07-2004 13:11 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mag ik, als ADSL-abonnee van XS4ALL mijn internetverbinding delen met anderen?
Nee, dat mag niet. Ieder abonnement van XS4ALL, inclusief het ADSL abonnment, is een persoonlijk abonnement. Klanten mogen hun internetaansluiting dus niet door derden laten gebruiken. Deze regel is opgenomen in artikel 4 lid 5 van de algemene voorwaarden van XS4ALL (voor de volledige tekst zie: http://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html ). In één geval hoeft een klant zich niet strikt aan deze regel te houden: wanneer hij een partner en/of kinderen heeft die de aansluiting ook gebruiken. XS4ALL hanteert daarom een gedoogbeleid voor inwonende gezinsleden. Zij mogen via één abonnement op internet, ongeacht of dat via een computer of via een netwerkje van computers gebeurt. Zo valt de buurman bijvoorbeeld niet onder het gedoogbeleid van XS4ALL. Ook in studentenhuizen is het *niet* toegestaan met meerdere personen in het huis het abonnement te delen.
Ik weet niet of ze actief hier iets tegen doen maar daarom hebben wij dus Demon genomen. Ook is/was Demon goedkoper in het abonnement tov prestatie. Maar er zijn ook redenen om voor Xs4all te kiezen (newsgroep met 3(?) tegelijk, demon max 2)

Wij hebben de 2-8Mbs, en zitten gemiddeld op 4 - 6 Mbs(is me verteld) en we zitten maar 1,3 km van de centrale. Weinig problemen gehad in de 1,5 jaar dat we het hebben.
edit:
typo's

Everything is better with Bluetooth

• roadcee
Ik heb zojuist een mailtje gekregen van iemand die werkt bij NEON en hij zegt mij via Routit een adslverbinding te kunnen leveren. Geen idee wat ik van de prijs moet verwachten en wat de verdere voorwaarden zijn, maar ik hou jullie op de hoogte.

Als er mensen zijn die ervaring hebben met een van deze bedrijven, hoor ik het graag.

Christian

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:20
www.surfsneladsl.nl is daar speciaal voor bedoeld, je krijgt er ook 8 ip's bij (waarvan 5 toe te kennen aan pcs in het netwerk. geen traffic limit

Verwijderd

razorhead schreef op 28 juli 2004 @ 17:43:
www.surfsneladsl.nl is daar speciaal voor bedoeld, je krijgt er ook 8 ip's bij (waarvan 5 toe te kennen aan pcs in het netwerk. geen traffic limit
Helaas zijn er veel problemen mee...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Geen vaste limiet, wel een fair-use bepaling. Er is dus wel een grens en het is niet onbeperkt.

Maar speciaal bedoeld voor studenten & studentenhuizen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
roadcee schreef op 28 juli 2004 @ 12:56:
De downers, waaronder ikzelf, downloaden met gemak zeker 5 GB per dag.
Dus 300 gb/maand?
Cistron en Xs4all vallen dan beide af.
Het 8 mbit abo van Demon lijkt me dan wel ok.

Zelf heb ik in een studentenhuis Cistron Maxx (100 gb), maar we downloaden dan ook niet zoveeel.

• roadcee
NAar hen hebben we idd gekeken en lijkt voorlopig eigenlijk wel de allerbeste keuze. Ik vraag me alleen af wat hun datalimiet is (bij spec staat 'geen') en het is erg prettig dat ze meerdere ip's verstrekken. Natuurlijk erg handig ivm gamen e.d.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gewoon afspraken maken met wat je download. 2 personen die ieder 5 GB per dag willen downloaden is aso, met wat voor verbinding dan ook...

En dan kom je overigens ook nog eens in de veel lagere prijsklassen terecht van abo's...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• bjck
roadcee schreef op 28 juli 2004 @ 22:21:
[...]

NAar hen hebben we idd gekeken en lijkt voorlopig eigenlijk wel de allerbeste keuze. Ik vraag me alleen af wat hun datalimiet is (bij spec staat 'geen') en het is erg prettig dat ze meerdere ip's verstrekken. Natuurlijk erg handig ivm gamen e.d.
geen harde datalimiet, maar een fair-use of acceptable-use bepaling in de voorwaarden bij punt 3.

http://www.surfsneladsl.nl/voorwaarden.it
De klant zal niet zodanig handelen of nalaten te handelen dat het netwerk van InterNLnet of een derde partij, danwel de koppelingen tussen deze netwerken, verstoord worden door (de inhoud van) dataverkeer.
Meerdere IP's is zeker handig, achter NAT met je eigen servertje op een andere machine wil nog wel eens problemen geven met sommige routers. Routeren naar externe IP en via port-forwarding terug naar een machine werkt dan niet van binnenuit.

Verwijderd

bjck schreef op 28 juli 2004 @ 17:50:
[...]

Geen vaste limiet, wel een fair-use bepaling. Er is dus wel een grens en het is niet onbeperkt.

Maar speciaal bedoeld voor studenten & studentenhuizen.
Géén fair-use!

edit:
En die acceptable use policy heeft alleen betrekking op misbruik, d.w.z.: virussen, hacking, spamming, etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:15 . Reden: teovoeging ]

• bjck
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:12:
[...]

Géén fair-use!

edit:
En die acceptable use policy heeft alleen betrekking op misbruik, d.w.z.: virussen, hacking, spamming, etc..
Waar het gaat over 'verstoren van' in combinatie met netwerk en netwerk koppelingen gaat het niet alleen over "(de inhoud van)" maar ook over de hoeveelheid van het dataverkeer.

Anders had sowieso "de inhoud van" niet tussen ( ... ) hoeven staan IMO.

Verwijderd

bjck schreef op 29 juli 2004 @ 16:36:
[...]

Waar het gaat over 'verstoren van' in combinatie met netwerk en netwerk koppelingen gaat het niet alleen over "(de inhoud van)" maar ook over de hoeveelheid van het dataverkeer.

Anders had sowieso "de inhoud van" niet tussen ( ... ) hoeven staan IMO.
Natuurlijk niet, wat het (overmatig) downloaden heeft niet tot doel het netwerk te verstoren.

Verder staat er meermaals expliciet vermeld dat er géén datalimiet is.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-02 10:35
Ik zit bij Eweka en ondanks de problemen in het begin is het nu goed. Geen datalimiet (ook geen fairuse policy) en goede newsserver. Aansluiten van een netwerk is gewoon toegestaan.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Waar woon je? Als je in Noord-Holland woont en Multikabel hebt is misschien de 10Mbit/2Mbit variant wat voor je...

• bjck
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 17:56:
[...]

Natuurlijk niet, wat het (overmatig) downloaden heeft niet tot doel het netwerk te verstoren.

Verder staat er meermaals expliciet vermeld dat er géén datalimiet is.
Dat kan je 100x neerzetten, maar de stelling 'geen datalimiet' betekent niet hetzelfde als de stelling 'onbeperkt'. Het stelt immers alleen dat er geen vastgestelde limiet is.

De bepaling in de voorwaarden is waar je voor tekent, niet wat bijvoorbeeld wanadoo allemaal op TV roept en op stadsbussen schrijft. In die voorwaarden staat dat je niet mag handelen zodat het netwerk overmatig belast wordt door jou dataverkeer hoeveelheid.

Verbindingen hebben een deling (overboeking), het kan dus niet eens dat je iedereen 'onbeperkt' verkoopt. Dan verkoop je iedereen dezelfde knikker, dat wordt ruzie ...

Zelfde als je een waterkraan op een pleintje maakt. En je verkoopt iedereen water zonder limiet! Hoeveel mensen kunnen er tegelijk een emmer onder het kraantje plaatsen denkje?

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 29-07-2004 19:29 ]

Verwijderd

bjck schreef op 29 juli 2004 @ 19:28:
[...]

Dat kan je 100x neerzetten, maar de stelling 'geen datalimiet' betekent niet hetzelfde als de stelling 'onbeperkt'. Het stelt immers alleen dat er geen vastgestelde limiet is.
En zolang die niet is vastgesteld kun je onbeperkt downloaden.
Er is overigens wél een limiet gesteld: onbeperkt.
De bepaling in de voorwaarden is waar je voor tekent, niet wat bijvoorbeeld wanadoo allemaal op TV roept en op stadsbussen schrijft. In die voorwaarden staat dat je niet mag handelen zodat het netwerk overmatig belast wordt door jou dataverkeer hoeveelheid.
Onjuist, er staat dat je niet opzettelijk de datacommunicatie op het netwerk mag verstoren door middel van extreem zware belasting. Dit is ingevoerd om DoS-aanvallen expliciet strafbaar te stellen, niet om downloaders te beperken.
Verbindingen hebben een deling (overboeking), het kan dus niet eens dat je iedereen 'onbeperkt' verkoopt. Dan verkoop je iedereen dezelfde knikker, dat wordt ruzie ...
Dan wordt het toch maar ruzie? :?
Dat is niet het probleem van InterNLnet.
Die overboeking is van belang voor de snelheid waarmee je data kan versturen en ontvangen, niet voor de omvang van die data. Je kunt ook een bestand van 100 gigabyte gaan downloaden met je light-lijntje, het gaat er om dat er qua omvang van de datatransmissie per tijdseenheid géén limiet wordt gesteld.
Zelfde als je een waterkraan op een pleintje maakt. En je verkoopt iedereen water zonder limiet! Hoeveel mensen kunnen er tegelijk een emmer onder het kraantje plaatsen denkje?
Dat is totaal niet relevant. InterNLnet is er niet om toe te zien op een eerlijke verdeling van de door haar aangeboden diensten, zolang iedere klant maar betaalt en waar krijgt voor zijn geld (d.w.z.: voldoende snelheid van datatransmissie). Of de klant met die snelheid wel of niet een bepaalde hoeveelheid dataverkeer per maand kan verstoken is geen overweging van InterNLnet, maar van de klant zelf.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 17:19 . Reden: typo ]

Pagina: 1