Ik heb een formulier waarop 18 pull down menu's staan, met de namen:
invoer_rijtuig1
invoer_rijtuig2
...
invoer_rijtuig18
Nu kan ik middels de normale opvraagmanier:
alles wel declareren, maar erg netjes vind ik dit niet. Mooier is om dit in een loop te doen. Dus heb ik het volgende bedacht:
(NB! het gaat mij er even NIET om dat alle 18 ingevoerde waarden in 18 verschillende strings worden geplaatst, het gaat me enkel om het feit een variabele uit de form in 1 string te zetten)
Dit werkt dus niet. Het blijft steevast zeggen dat Form_invoer_treingegevens niet te vinden is in de welke form dan ook. Dit terwijl ik een Integer zo wil opvragen (bijv: Form_invoer_treingegevens.invoer_integer (onder de aanname dat dat ook in de form staat!)) dan werkt het wel!
Maar omdat een combo box een string stuurt, slaat die eval regel dus vast.
Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan oplossen?
bvd!
invoer_rijtuig1
invoer_rijtuig2
...
invoer_rijtuig18
Nu kan ik middels de normale opvraagmanier:
code:
1
2
3
4
| rijtuig1 = Form_invoer_treingegevens.invoer_rijtuig1 rijtuig2 = Form_invoer_treingegevens.invoer_rijtuig2 .. rijtuig3 = Form_invoer_treingegevens.invoer_rijtuig18 |
alles wel declareren, maar erg netjes vind ik dit niet. Mooier is om dit in een loop te doen. Dus heb ik het volgende bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Sub test() Dim evaluate As String Count = 1 While Count <= 18 evaluate = "Form_invoer_treingegevens.invoer_rijtuig" & Count Value = Eval(evaluate) Count = Count + 1 Wend End Sub |
(NB! het gaat mij er even NIET om dat alle 18 ingevoerde waarden in 18 verschillende strings worden geplaatst, het gaat me enkel om het feit een variabele uit de form in 1 string te zetten)
Dit werkt dus niet. Het blijft steevast zeggen dat Form_invoer_treingegevens niet te vinden is in de welke form dan ook. Dit terwijl ik een Integer zo wil opvragen (bijv: Form_invoer_treingegevens.invoer_integer (onder de aanname dat dat ook in de form staat!)) dan werkt het wel!
Maar omdat een combo box een string stuurt, slaat die eval regel dus vast.
Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan oplossen?
bvd!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd