Hoera, m'n tweede rotte nVidia!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Ik moet even m'n verhaal kwijt:
-Ik heb eind zomer 2000 een Hercules GF2GTS 32mb gekocht waar ik (als veertienjarige) hééél lang voor heb moeten sparen (toendertijd nog f880,-). Omdat mijn V550 & Voodoo2 toch echt aan vervanging toe waren. Na het (lastig) installeren van de kaart leek deze prima te werken, totdat er 3D power gevraagd werd, dan bleef hij onherroepelijk vasthangen. Na 4 WEKEN kloten met drivers, updates enz. konden we 'm terugsturen en kreeg ik godzijdank mijn geld terug (ging ook niet al te vlekkeloos). De kaart bleek na testen van het postorderbedrijf KAPOT te zijn. Heel fijn. Voor mijn geld heb ik toen een Iiyama 17inch gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Maar ik zat nog steeds opgescheept met m'n oude kaarten. Na opnieuw te gaan sparen, en met zware financiering van m'n pa heb ik vorige week een Gainward <blabla> GF2MX twinview gekocht. Na kerstavond het ding ingebouwd, en hetzelfde verhaal als met de Hercules. Na gekloot met drivers vanmorgen, gaf ie helemaal geen signaal meer naar de monitor. (De V550 deed dit wel) dus ook deze moet kapot zijn. We sturen hem terug en hopen op een goede nieuwe kaart, maar het moge duidelijk zijn, 3DFX we missen je, en mijn volgende kaart wordt hoogstwaarschijnlijk een ATI (als die er tegen die tijd nog is).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 14:57
Wat voor mamaplank heb je?

Heb je toevallig een "gare" (nee, wordt nu niet pissed) AMD K6-2 plank en geen via updates geinstalleerd enz?

Of je mamaplank kan niet genoeg prik over zn agp poortje krijgen om zo'n 3d kaart te voeden...

* DJSmiley vind t beetje onwaarschijnlijk dat BEIDE kaarten niet werken..

Verwijderd

En je weet zeker dat je voeding in orde is?

Zo'n GeForce lust namelijk nogal wat power.

Verwijderd

meer info please

Verwijderd

Ehmm,

Een nvidia kaart die't af laat weten als'ie 3D werkt doet komt mij bekend voor...

Is je AGP bus niet overclocked? Kan heel gemakkelijk; standaard is 66Mhz, kan vaak in BIOS en/of driver op de bus snelheid (vaak 100 Mhz) gezet worden, en niet elke kaart kan daar tegen.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een GF lust nogal wat stroom, dus je kunt het beste voor de zekerheid een 300watt voeding nemen. Als je nu een desktop kast ofzo hebt kan het zijn dat er maar 145 tot 200 watt inzit, en dat is toch echt te weinig. Ik heb zelf 235 watt en daar werkte (met celly) een GF2mx wel goed in, maar ken gevallen van mensen met een AMD die oook nogal veel stroom slurpte en die het met 235 niet voor elkaar kregen; vage reboots, soms na 3x aanzetten pas een beeld etc etc en na het vervangen van de voeding door 300watt ging het perfect. Dat je V550 het wel doet kan dan ook verklaard worden, die slurpt wat minder stroom.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53
Een viper550+voodoo2 kan best wel eens net zoveel stroom trekken als een solo GF
en zijn eerste kaart is stuk verklaard door de leverancier. Lijkt erop dat hij er veel pech heeft.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Kortom, gezien alle bovenstaande berichten, veel mensen twijfelen eraan of het werkelijk wel de GeForce kaart is die de moeilijkheden veroorzaakt.

Het beste is om even in het kort je systeem even te omschrijven.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Mijn systeem is als volgt:
Pentium3 (katmai) 450mhz
440BX mama-bord (kan nergens een merknaam ontdekken)
128 + 64MB PC100
SB Live 1024
Hauppauge tv-kaart
netwerkkaartje
2x 9,?? GB Western Digital ata33
Sony DVD-speler
Op de voeding staat 120Watt, waar dit op slaat weet ik ook niet.

Het lijkt mij ook dat een V550 en een Voodoo2 meer power nodig hebben als één GF2 (vanwege groter productieproces). Hoe dit met de AGP-bus snelheid zit, weet ik niet, maar ik heb niks bewust overgeklokt. Ik weet niet eens of ik dit wel in kan stellen in mijn BIOS, dat ga ik zo proberen.

Verwijderd

Als je voeding inderdaad 120 Watt is, dan adviseer ik deze eerst aan te passen naar bijvoorbeeld 250 Watt of 300 Watt.

120 Watt is echt te weinig voor een GeForce.

Probeer ook je AGP op 1x te zetten, wil ook nog wel eens helpen.

Verwacht echter dat de grootste bottleneck van je systeem je voeding is. (Mits deze inderdaad maar 120 Watt is)

Oh ja, het fabrikaat van je moederboard is waarschijnlijk wel terug te vinden op http://www.ping.be/bios/

Via de FAQ kun je vast het fabrikaat van je moederboard wel terug vinden.

Misschien is een BIOS upgrade dan zo'n slecht idee nog niet.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

WAT? 120 watt?????

Soms heeft de GF al problemen met 235 watt...

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

IDD, met een 120 watt voeding kun je zowat beter zelf gaan fietsen..
Ik sluit me aan bij de tip om die te vervangen......

}:O

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Dennis Nijhuis
  • Laatst online: 09-03-2025
ik denk dat je ff wat beter op je voeding moet kijken. 120 watt lijkt me wel heel weinig. Weet je zeker dat dat niet aleen de 12v lijn is??

Bestuh!!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

120 watt lijkt me ook heel sterk, zelfs oude 368-ers hadden nog 200 watt...

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35

Flexx

This side up

Op dinsdag 26 december 2000 00:34 schreef handige_harrie het volgende:
3DFX we missen je,
UUM, die V550 Is een Nvidia Chip En ik duurf te wedden dat die V550 het zonder Voodoo ook goed doet.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Na het verwijderen van de oude drivers (V550 + Voodoo2) Hebben we de GF2MX erin gezet, hij startte door, en we hebben de drivers geïnstalleerd, ging allemaal prima. Toen ik 'm opnieuw opstartte (waarom weet ik ook niet meer) kreeg de monitor geen signaal meer, (hij leek kapot). Vanmiddag hebben we de GF2MX in de bigtower van m'n vader gezet (200Watt). Ook hier werden de drivers keurig geïnstalleerd, en ik heb zelfs nog een Q3 benchmark testje gedaan en FSAA uitgeprobeerd. Toen we 'm ook hier opnieuw opstartten, gaf ie weer geen signaal naar de monitor. Nou zit de bigtower wel behoorlijk vol: P3 (katmai) 500mhz
320MB PC100
440BX moederbord
2x 20GB
52x cd-rom reader
sony 8x4x32x cd-rom rewriter
Ati all-in-wonder
SB Live platinum
netwerkkaartje
Dus, omdat het wel eens de voeding kon zijn hadden we 1 schijf en 1 cd-rom dinges losgekoppelt, maar nog steeds hetzelfde.

Verwijderd

tja dan sluit ik me toch aan bij het voeding verhaal... volgens mij bestaat er geen 120 watt voeding en 200 watt is wel erg weinig hoor :(

Heeft een vriend van je niet toevallig een 235/250/300 watt voeding om even mee te testen? Of kan je je videokaart niet meenemen naar hem toe? (is misschien wat minder sloopwerk :9 )

Je kan ook even met de videokaartje naar de lokale pc boer fietsen en daar even je verhaal vertellen en hem even laten testen. Meestal hebben ze toch minstens 5 pc's openstaan en willen ze hem er wel ff inhangen! Ik zou zeggen give it a shot!

Terugsturen is helemaal klote kan je weer wachten op je doekoes en bla bla yekkerdie schmeckerdy :(

Vind het wel klote voor je suc6!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij ligt het ook aan die voeding van 120W. Heb je toevallig zo'n baby ATX kastje?

Yamaha MT-09

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Ik gok je mobo, hier ook geklood met een ASUS BX moederbord, nu een Abit met VIA chip en ding gaat als een trein.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik had hetzelfde en bij mij bleek het ook aan de voeding te liggen. Dat was echter de voeding van het AGP slot. Het moederbord (gigabyte BX2000) gaf te weinig stroom naar het AGP slot.
Gelukkig was dat bij mij op te lossen met wat creatief solderen :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 16:02

JT

VETAK y0

ATi ROELEERT ! :)
Nee, serieus, betere voeding kopen, en als je het dan goed wil doen gelijk een 330 watt enermax, die is lekker stil, kost 171 piekies.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 23:44
Op dinsdag 26 december 2000 20:41 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ik gok je mobo, hier ook geklood met een ASUS BX moederbord, nu een Abit met VIA chip en ding gaat als een trein.
Een GF niet draaien op een bx chipset? Goh dat hoor je niet veel..
Ik zelf heb problemen gehad met de ali chipset waarop die kaart dus echt niet wilde werken. Precies hetzelfde probleem.. 2D geen problemen, maar in 3D direct bevriezen. Toen heb ik uit ergernis maar een ander mobo gekocht, want ik wist zeker dat het niet aan de GF lag (getest).
Nu draait het hele zooitje al maandenlang prima op een asus P3B-F bordje. (intel 440 BX) :)

Verwijderd

Kan bijna niet anders dan dat het de voeding is.
Heb zelf een Asus v7700 Gf2 maandenlang op een AsusP2B(440bx) gehad, en dit werkte prima. Nu draait hij op een KT133

Het ligt dus niet aan de 440BX chipset, maar het zou eventueel wel aan je moederbord kunnen liggen. Er zijn problemen bekend van moederborden die niet genoeg voltage leveren aan het AGP slot. (bepaalde FIC mainbords)

Verwijderd

Klopt als een bus.
'kad een p2b-ls + gf2 en die ging helemaal soms niet werken ... bios piepte. Hele doos uit en daarna weer aan en hij deed ut.

Is ie een poos aan en wijzig ik niets aan de pci kaarten indeling of meer harde schijven deed ie het weer niet.

Was met 235 watt psu. Nu met 350 watt psu en msi 694D gaat als een speer.

Verwijderd

SORRY, je hebt een BX ingeruild voor een VIA??? BX is de beste en mooiste chip allertijden

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Kan je agp niet kortliggen ofzo? - Als een kaartje iets te veel stroom vraagt... BOOOM

PS: 120watt KAN niet. Zelfs m'n xt had een 200watt voeding. Dat is gewoon 220v/120v dat daar op staat...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• blissard
  • Nu online
Waar komen al die verhalen over de "stroomvretende" Geforce toch vandaan. Dat was inderdaad het probleem met de GeForce 256. Maar dat is sinds de GeForce 2 al niet meer het geval. De Geforce MX gebruikt zo weinig stroom dat hij ook zonder heatsink nog niet handwarm wordt.

Mij lijkt het probleem te zitten bij

a. een niet volledige de-installatie van de 3Dfx drivers. Dat is een veel voorkomend probleem.

b. geen IRQ toegewezen aan de videokaart of een conflict met deze IRQ en een ander apparaat. Check hiervoor je bios en "systeem" onder windows.

Dat de vorige kaart door de leverancier "kapot" werd verklaard zegt mij weinig. Kan best luiheid van die mensen zijn geweest (spreek uit ervaring. ben zelf ook lui :)

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Op donderdag 11 januari 2001 22:51 schreef packman het volgende:
Kan je agp niet kortliggen ofzo? - Als een kaartje iets te veel stroom vraagt... BOOOM

PS: 120watt KAN niet. Zelfs m'n xt had een 200watt voeding. Dat is gewoon 220v/120v dat daar op staat...
Kan wel, heb hier op werk gateway microkastjes met maar 90watt! Zijn cellies (400 tot 600)met alles op een of ander wazig mobo met haast alles onboard.

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
LMAOROFL

BX rules

http://www.MadOnion.com/compare.shtml?1133156

Die-hard Brexiteer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 december 2000 20:03 schreef IceFlame het volgende:
tja dan sluit ik me toch aan bij het voeding verhaal... volgens mij bestaat er geen 120 watt voeding
Het is ongeveer 9 jaar geleden, maar toen had ik dus wel een 386SX25 systeempje met een 120 Watt voeding. Het bestaat dus in ieder geval wel (theoretisch dan;)).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Speedy
Op donderdag 11 januari 2001 22:03 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]
SORRY, je hebt een BX ingeruild voor een VIA??? BX is de beste en mooiste chip allertijden
Ja, is dat zo raar? Als een videokaart van 800 gulden niet wil werken met een BX dan heeft de BX maar pech, met een VIA chippie werkte hij wel (was meteen overstap naar AMD) dat BX plankje kon waarschijnlijk niet met die "nieuwere" hardware overweg. BX is een hele mooie chipset, maar dit geeft aan dat het met de BX ook niet alleen maar hosana is!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

De Celeron kastjes van Dell hebben een 150 Watt voeding 120 is heel weinig.

• Speedy
Op vrijdag 12 januari 2001 10:48 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]
LMAOROFL

BX rules

http://www.MadOnion.com/compare.shtml?1133156
Nog zo 1, waarom werkt het dan niet normaal zoals het hoort en kan niemand het oplossen? Het was allemaal A-merk spul, daar lag het dus niet aan, het was puur die "good-old" ASUS P2B-F.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Met een BX kloten? Uhm, het is mijns inziens het laatste mooie wat er uit Intels vingers is gekomen. Voor mijn PIII heb ik dan ook een cubx, werkelijk nooit problemen mee.

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Op vrijdag 12 januari 2001 11:16 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]
Nog zo 1, waarom werkt het dan niet normaal zoals het hoort en kan niemand het oplossen? Het was allemaal A-merk spul, daar lag het dus niet aan, het was puur die "good-old" ASUS P2B-F.
Toch wel vreemd hoor, ikzelf heb de opvolger ( Asus P3B-F, BX chipset, P3-700E@1050MHz ) Dus die ouwe BX draait al aan 150MHz fsb + er hangt ook een GeForce 2 achter. Ding draait als een tierelier. :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

LMAOROFL
BX rules
url=http://www.MadOnion.com/compare.shtml?1133156
Erg grappig.. maar die fsb trick heeft NIETS met de BX chipset te maken....

CPU speed van 641... MUHAHHAA hoe fake kan het zijn (tenzij een P3-1050 2.4x zo snel is als een P3-933 >:))

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik denk niet dat het een probleem met de IRQ toewijzing is...volgens mij moet er ook al een IRQ in de BIOS worden toegewezen aan de V550....dacht ik!

Verder zal je toch echt even naar een bevriende computerboer moeten gaan om te testen! Maar aangezien die kaar het ook niet doet in de bigtower van je pa, kan je wel eens pech hebben met die kaart.

GF kaarten en BX chipsets heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat een GF en een HX/ZX chipset niet zo gaan.....

Ik vind het wel BALLEN voor je!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Speedy
Ach balen.....zo had ik wel een goeie reden om een Athlon te kopen >:)
Tsja het is ook heel erg vreemd, het lag zuiver aan de combi van mobo/A3D2.0 kaart/GeForce2 zonder die geluidskaart ging het prima, met andere videokaart ook geen probleem.

Maar ach, die KT133 heb ik superstabiel lopen, niks vagers als een 440BX hier :)

maar (ja nog een maar) op zich schiet die gene die topic starte niks op met mijn ASUS/Creative shit, maar ik gaf dat is aan als mogelijke oorzaak.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Zal ik eens wat vertellen...
Ik heb ongeveer een jaar geleden een BX-board gekocht (Abit BP6). GeForce-kaart erin en elke DirectX-handeling werd niet voltooid... Veel lopen kloten, leverancier heeft er een vervangend bord en een vervangende GF ingekwakt... Allemaal niet werken.

Wat bleek: de Volt-regulator voor de AGP-poort op het Abit-board bleek een produktie-fout te hebben waardoor de spanning op de AGP te weinig/veel kon worden => niet meer werken van hele kast...

Ik zou zeggen: ga terug naar je leverancier en laat je mainboard nakijken door de fabrikant.

• Speedy
he, dat is precies mijn probleem! D3D werkte niet (terug naar desktop) OpenGL ging wel als een tiet. Damn, na zoveel tijd toch iets wat de oorzaak zou kunnen zijn :)

Flickr | Lego collectie

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
10 tegen 1 heb jij een Chaintech 6BTM moederbord. Levert maar 5 Ampère in plaats van 6 aan de AGP poort. Gevolg: Geen énkele Geforce kaart zal werken met je moederbord. Chaintech onderkent dit probleem maar doet er niets aan.

Oplossing: ATi Radeon all the way to go! Bij NoRRoD (www.norrod.nl) heb je een ATi Radeon met 32 Mb SDR en TV-Out voor 450 gulden.

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1