Toon posts:

DVD's kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee, niet vanwege illegale praktijken. Ik reis veel en heb altijd mijn laptop bij me. Daar kijk ik dan films op. Nu ben ik al eens een dvd-tje kwijt geraakt, dat was een origineel en daar baal ik verschrikkelijk van. Ik zou dus graag van mijn originelen kopieen maken zodat ik die mee kan nemen voor onderweg. Ik heb een Windows XP pc, 2.4 ghz, ruim voldoende schijfruimte, dvd-writer etc. maar niet de software om te kopieeren. Ik kan natuurlijk niet zomaar een origineel dvd-tje overzetten zonder decrypten. Kan iemand me helpen? Welke software heb ik bijvoorbeeld nodig? Ik ben niet zo heel handig,

:/

dus als er een heel handig progje voor is houd ik me aanbevolen....

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Welkom op GOT

Kijk eens op http://www.doom9.org daar staat alles wat jij zoekt.... Ik gebruik zelf DVD Decrypter maar volgens mij heb je NIET gezocht en geen moeite ondernomen zelf een oplossing te vinden want dit had je overal kunnen vinden.

Lees dus de faq nog eens door en dit soort vragen zijn op het randje maar je hebt me overtuigd van je goede bedoelingen. Kopieeren mag alleen als je zelf het orgineel hebt maar dat wist je dus al. :+ Elke illegale handeling die je verricht met die software is daarom voor je EIGEN conto.

[ Voor 45% gewijzigd door under-world op 28-07-2004 12:23 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

DVD Shrink

Had je ook met Google kunnen vinden hoor :)

Maar even een tip, neem NOOIT gebrande DVD's mee onderweg op vakantie! Als ze je er mee pakken ben je aan de beurt!

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

Maar even een tip, neem NOOIT gebrande DVD's mee onderweg op vakantie! Als ze je er mee pakken ben je aan de beurt!
dit is dus echt niet waar het is gewoon toegestaan kopieen voor jezelf te maken dus waarom zou je ze dan niet mee mogen nemen

ik bedoel ik neem altijd kopie dvd/cd 's mee als ik op vakantie ga oid en nog nooit aangehouden...

even ontopic

Probeer CloneDVD

[ Voor 7% gewijzigd door jiroenu op 28-07-2004 12:24 ]

Website

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
vind dit wel errug makkelijk hoor.

zoektochtje op 'dvd copieren' levert zo'n 124 resultaten op in got.

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Verwijderd

j_vandenbos schreef op 28 juli 2004 @ 12:22:
[...]

dit is dus echt niet waar het is gewoon toegestaan kopieen voor jezelf te maken dus waarom zou je ze dan niet mee mogen nemen

ik bedoel ik neem altijd kopie dvd/cd 's mee als ik op vakantie ga oid en nog nooit aangehouden...
Ga dan maar eens naar de UK, Australie of USA, kijken of je dan nog zo zeker van je zaak bent.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou, ik geloof dat ik jullie zo ongeveer op mijn blote knieeen moet danken voor de reacties? Ik ben gewoon totaal niet huis in de dvd materie en zoals toth al zegt: 124 reacties levert een zoekopdracht gemakkelijk op. Dat heb ik ook gezien. Ik heb gewoon geen idee wat nou het beste is, wat ik moet kiezen etc. Daarom mijn post hier. Zag door de bomen het bos niet meer. Wat voor jullie vanzelfsprekend is, kan voor een leek zoals ik een wirwar van informatie zijn.

:|

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

job

De grap is juist dat er geen beste methode is.
Er is hier ergens een "hoe backup jij je dvd's topic" maar ik kan de link even niet vinden.
Verschillende mensen, verschillende wensen.

Ik doe het zo:
Staat de dvd op een dvd9 en
wil je klaar zijn met 15 minuten met redelijke kwaliteit, gebruik dan bijvoorbeeld dvdshrink.
wil je top kwaliteit, rip de dvd en gebruik dan dvd2dvdr icm cce. kost je alleen 10 uur de tijd.

Staat de dvd op een dvd5, dan kan je hem gewoon rippen beveiliging eraf en weer branden.
Dat kan je het handigste doen met dvddecrypter.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-07-2004 12:40 ]

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
ik snap dat je er niet in thuis bent maar dit forum is juist om zelf wat te kunnen zoeken. Je opening post laat nu niet echt zien dat je er zelf al ingedoken bent.

Er zijn tig programma's beschikbaar en bijna allemaal besproken op got.
het feit dat je niet op doom9 bent geweest zegt wel wat aangezien die site bol staat van de faq's etc.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Mwaoh, hier op Tweakers gaan we er een beetje van uit dat je zelf onderzoek doet, en dat wij niet alles voor moeten kauwen (die policy en regeltjes en faq enzo).

www.beginnersweb.nl was het toch?

En als je er niet uit komt, kun je dan alsnog hier komen vragen natuurlijk, maar we zijn geen helpdesk :)

Maar om het nogmaals te zeggen, DVD Shrink. Je stopt een DVD en een DVD-R in je PC, je zet hem aan, hij decodeerd, compressed, dan kun je de bestanden branden met Nero. Zo kun je een grote DVD makkelijk op één schijfje krijgen.

Werkt perfect, en makkelijk!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:23

pasta

Ondertitel

damster schreef op 28 juli 2004 @ 12:40:
Er is hier ergens een "hoe backup jij je dvd's topic" maar ik kan de link even niet vinden.
[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml] ;)

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is al redelijk vaak voorbijgekomen op GoT. Bovenstaande tips in combinatie met [serach=dvd backup kopie]informatie die reeds op GoT te vinden valt[/] moet je er wel uit kunnen komen. Probeer de volgende keer even wat keywords door de zoekmachine te gooien dan zie je dat er al erg veel info te vinden is :)

Succes!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.