Toon posts:

[iPod mini] iTunes en beheer van mp3's

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu sinds 2 dagen een ipod mini en itunes wat een drama programma is dat zeg of misschien begrijp ik het niet maar er is ook nergens een beetje uitleg te vinden.
Ik heb dus geprobeerd om van de mapjes met mp3's die ik allemaal keurig gesorteerd en gerangschikt in een map had staan maar als je dan die hele map importeerd in de bibliotheek maakt ie er een piunbak van alles door elkaar heen.
Toen heb ik geprobeerd om vanuit de bib te zoeken en een smartlist te maken nou omdat sommige nummers niet de zelfde zoek criteria bevatten vindt ie soms maar de helft van de nummers ook niks dus.
Volgende stap was mapje voor mapje en dan zoeken in bib alleen bij gemarkeerde nummers leuk idee maar zo gauw je de markering in de bib uit zet zijn de numer ook verdwenen uit je playlist .
Uit eindelijk alle mapjes 1 voor 1 in bib gezet meteen opgeslagen in ipod mini en verwijderd uit de bib anders gooit ie bij de volgende map weer alle nummers erin .

Maar goed als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit een stuk eenvoudiger kan doen graag maar ik moest ven mijn gal spuien.

groeten Wally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Welkom op Got

NIet om lullig te doen maar ik denk dat je topictitle niet helemaal okay is. Ik begrijp je frustratie maar met zo'n titel kan bijna niemand iets met dit topic en is er niks terug te vinden voor latere bezoekers. Heb je al gekeken in de grote I-podtopics want ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit daar niet in uitgelegd staat... Groeten hoeft trouwens ook niet op dit forum, tweakers groeten elkaar constant.

S6 iig !!! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 28-07-2004 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik begrijp niet veel van je verhaal, maar ik haal het volgende eruit. Je hebt al je MP3's netjes in mapjes gesorteerd en nu je ze in iTunes hebt geimporteerd, maakt iTunes er een 'puinzooi' van. In tegenstelling tot wat je gewend bent van andere programma's, zoals WinAmp, gaat iTunes uit van de Bibliotheek. Alles wat er op je HD gebeurt moet je niet naar kijken, daar zorgt iTunes voor. iTunes organiseert namelijk alles aan de hand van de tags die in de MP3's staan. Als die tags niet goed staan, dan wordt het idd een puinzooi. Als je niet wilt dat iTunes je MP3's organiseert kun je dat uitzetten in de voorkeuren, maar daar is het waarschijnlijk te laat voor :+.

Wat verder uit je verhaal haal, is dat het zoeken naar nummers niet goed gaat. Dit heeft net als bovenstaande te maken met 'slechte' tags.

Als dit niet is wat je bedoelde, moet je je verhaal maar ff verduidelijken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 19:09

chem

Reist de wereld rond

Je verhaal is tamelijk onduidelijk. Wat gaat er nou mis? Wat noem jij een "puinbak" en wat is "sommige nummers bevatten niet dezelfde zoekcriteria"?

iTunes is een muziekbibliotheek manager en player; niet enkele een player zoals WinAMP waar je zelf moet zorgen voor orde: iTunes doet dat voor je.
Als het je niet bevalt hoe iTunes dat doet dan wordt het toch heel lastig...

zullen we de discussie trouwens in 1 topic houden, wallyboy?

[ Voor 9% gewijzigd door chem op 28-07-2004 12:29 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Geen illegale mp3's in itunes laden....

Als je verbinding met internet hebt, en je importeerd een audio CD, dan krijg je keurig albumnaam,artiest,namen van nummers en genre.

Wat je ook kan doen,is eerst je mp3 op een cd branden als audio cd, en dan in itunes zetten.
Is een meer werk , maar dan staan ze wel netjes.
Ik had ook 10 GB aan "rommel mp3's", dus dat werkt CTRL+A + delete in itunes, en eerst alle audiocd's importeren.

[ Voor 13% gewijzigd door weeraanmelden op 28-07-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nog makkelijker is om een MP3-Tag-renamer te gebruiken die de MP3 tag's zet aan de hand van de filename / directory. Als je inderdaad je muziek netjes in directories hebt gestopt met een duidelijke filename zul je filters kunnen maken die de Tags goed neerzet. Als je ze daarna importeert dan zullen ze wel goed in je library komen te staan. Zie ook dit stukje

[ Voor 15% gewijzigd door frim op 28-07-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ephpod
http://www.ephpod.com/ werkt beter dan itunes als je wil retaggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
ik geef mijn mp3tjes eerst goede naam+titel+album+tracknumber met tag&raneme, superprogramma daarvoor, als dat netjes is dan importeren in ITunes, staat het daar ook netjes (soms na rechtsklik-->Get Info+enter)
Het komt doordat jouw mp3's een chaos zijn, niet door ITunes, als je mp3 een beroerde titel heeft en geen tag dan is het logisch dat ITunes die niet uit de lucht kan toveren...

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:08:
Heb nu sinds 2 dagen

...klaag ...klaag ...klaag

ik moest ven mijn gal spuien.
Dus omdat JIJ een programma na 2 dagen niet
snapt is het een klote programma... okay.

Ik wil je met alle plezier helpen, maar zeg duidelijk:
- wat wil je bereiken,
- wat gebeurt er wat jij niet wil,
- wat gebeurt er niet wat jij juist wel wilt...

Je kunt zelf je MP3's zonder problemen in mappen doen, maar standaard hanteert iTunes zijn eigen manier van sorteren, maar dit kun je uitzetten, dan gebruikt hij de mappen zoals jij ze aanwijst, alleen niet bij MP3's die je zelf van CD ript...

Als iTunes van bepaalde MP3's de tag niet goed weergeeft, is de tag gewoon niet goed ingevuld, dan heeft zeiken over iTunes geen enkel nut.

Uitleg is er overal. Er zit een "help" menu in het programma, je hebt google, je hebt de site van iTunes zelf... ga maar door.

http://www.apple.com/nl/itunes/hottips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind iTunes echt ideaal. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, als ik nu muziek van me cd's importeer of gedownloade muziek er op zet. Hij sorteert alles netjes en het importeren naar me iPod gaat ook erg makkelijk. Denk dat je gewoon even moet wennen aan het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na al jullie reacties gelezen te hebben en hiervoor mijn dank heb ik inderdaad mijn mp3's nieuwe tag en names gegeven en hemel zij dank nu werkt het super !
Heb inmidddels al mijn mp3's keurig gerangschikt op mijn ipodje staan .
Ik wilde dan ook even excuseren voor mijn klaag zang gewoon weer gefrustreerd
omdat ik niet snel genoeg uit kwam twee avonden tot 3:00 uur 's morgens zitten knoeien maar nu doet hij het top heb hem inmiddels aangesloten op mijn auto radio geen gedoe meer met cd's wisselen onder het rijden.

Ik doe hem nooit meer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje..

Ik heb gisteren een 500tal mp3's op mn iPod mini gezet.
Al mjn muziek is onderverdeeld in verschillende mappen (op de computer)

Als ik op mn iPod "albums" kies dan zie ik véél minder liedjes in die map staan dan op mn computer..

Is er een mogelijkheid om de indeling van m'n mappen van de computer te behouden op de Ipod?

Klopt het dat dit met Ephpod gaat?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
Nee, de iPod sorteerd alleen via de info die in de tags staan,
zijn de tags goed ingevuld, moeten alles gewoon werken...

In feite heeft de iPod alle nummers los staan, en hanteert
de tag informatie om alles te rangschikken... dus sorteren
via mappen of iets dergelijks gaat niet werken...

Zijn je tags wel goed in iTunes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 14:55:Ik wilde dan ook even excuseren voor mijn klaag zang...
Wat mij betreft geen probleem... zand erover.

maar je merkt, als je kalm en redelijk blijft, willen meer mensen je helpen... wat zeg ik, als je kalm blijft kun je zelf ook veel meer bereiken.

Maar veel plezier, en voor vragen: je weet ons te vinden...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
het belangrijkste om te snappen is dat iTunes (en dus je iPod) gebruik maakt van de ID3-tags in je mp3's om de boel te sorteren en niet een directorystructuur en/of bestandsnaam. Om er dus voor de zorgen dat iTunes er geen zooitje van maakt moet je ervoor zorgen dat de ID3-tags goed staan :)
Simple as that :)

Als je dat eenmaal snapt, en goed gebruik van maakt, is het juist heerlijk :)
Direct vanuit je iPod browsen op genre, artiest, album, etc. :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb vandaag Ipod mini bestelt , en was opzoek gegaan naar topics over ituns en ipod. Toen kwam ik bij deze.

Ik begrijp nu een beetje hoe Ipod werkt. Hij sorteert songs alleen op mp3 Tags.
Omdat ik aardig wat songs heb die geen ingevulde mp3 tags bevatten , dacht ik al vast te beginnen met dat in orde te maken. En een playlist in Itunes te maken zodat zodra mijn Ipod mini binnen is , dat ik de mp3's gelijk kan uploaden naar Ipod.

Alleen mij is nog niet helemaal duidelijk hoe de Ipod te werk gaat.
Hoe sorteert hij dan met behulp van die tags ?
En was het nu wel of niet mogelijk mappen te maken op je Ipod

Ik heb nu bij Itunes de albums Sensation black en white toegevoegd. Van de White cd zijn de Mp3 tags wel helemaal ingevuld, maar van de black niet.
De titel van een nummer van black is bijv. : 101 - Ares - God Of War en de rest is leeg.
En bij white is dat bij titel : de titel en artist : artiest. enz
Als ik dat zo zou uploaden naar ipod staat het dan goed?
ik vindt het namelijk niet erg dat alle info alleen bij titel staat.

Het is een beetje lastig omdat ik nu nog niet inbezit ben van een Ipod anders had ik het gewoon kunne proberen.
Maar ik zou het graag al wel willen weten , stel dat dit niet werkt en ik maak hele playlist van 700 songs. Dan is het zonde van het werk als blijkt dat mijn Ipod het nummer niet kan vinden ofzo.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel :D

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
eerst even musicbrainz tagger eroverheen laten gaan, of, als je nog wat geld over hebt, MoodLogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wacht... iTunes heeft ze al gevonden O-)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
Revocx schreef op 31 juli 2004 @ 19:15:Hoe sorteert hij dan met behulp van die tags ?
Hij kan aan de tags zien wie de artiest is, welk album, zo'n alles wat je in kan vullen eigenlijk.
Revocx schreef op 31 juli 2004 @ 19:15:
En was het nu wel of niet mogelijk mappen te maken op je Ipod
Je kunt wel mappen maken op je iPod, maar alleen voor het gebruik van opslag van data, niet voor muziek die je wilt luisteren, die sorteert hij zelf in onzichtbare mappen.
Revocx schreef op 31 juli 2004 @ 19:15:
Ik heb nu bij Itunes de albums Sensation black en white toegevoegd. Van de White cd zijn de Mp3 tags wel helemaal ingevuld, maar van de black niet.
De titel van een nummer van black is bijv. : 101 - Ares - God Of War en de rest is leeg.
En bij white is dat bij titel : de titel en artist : artiest. enz
Als ik dat zo zou uploaden naar ipod staat het dan goed?
ik vindt het namelijk niet erg dat alle info alleen bij titel staat.
Op zich maakt dit niet uit, MAAR hij kan de nummers van Senstaion black dus niet vinden aan de hand van de maker of het album, want die info is niet op de juiste plek ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Thx Unsound voor je uitleg :)
Ik begrijp het nu.
Ik zorg er voor dat zo ie zo overal de album juist is ingevuld.
Want ik ga er toch alleen maar complete albums erop zetten. En sort ik alles op album.

Ik las vandaag dat je meerdere playlist kunt maken, dan zou je toch per album 1 playlist kunnen maken. In principe heb je dan toch alles in mappen verdeeld.
Het is alleen meer werk om aantal playlist te maken.
Is dit zo mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Zo heb ik het zelf ook namelijk ;) Voor alle CD's die ik import maak ik een playlist. Is helemaal geen moeite trouwen. Gewoon in plaats van op 'Import' drukken, de CD vanuit de finder naar je playlist lijstje droppen. Dan maakt iTunes zelf een playlist en zet meteen de muziek er in.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2004 20:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
Maar waarom zou je per albu een playlist maken ? Als je alles goed in de tags zet, kun je gewoon in je menu naar:

blader > album > .......

Handige tip: als je even op je iPod een afspeellijst van een bepaald album, of meerdere albums wilt maken, ga dan naar blader > album, zoek het album op en hou de middelste knop ingedrukt tot de naam van het album even knippert. Doe dat eventueel met nog een album, en alle nummers uit deze albums komen in je on-the-go playlist.
Pagina: 1