Toon posts:

[XP] Regkey niet in nieuw profiel, wel in NTUSER.dat?*

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik probeer het hier op het bedrijf zo ver te krijgen dat nieuwe gebruikers met een standaard omgeving beginnen als ze voor het eerst inloggen op een machine. een van de dingen die volgens company policy ingesteld moeten worden is 'Use Windows classic folders' in tools -> folder options.
Dus, dacht ik, laat ik de NTUSER.dat in Default User aanpassen en de value WebView er in gooien en instellen op 0 (in de key \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced).
Nou, dat ging allemaal goed en hij stond er in, maar wat schetst nu mijn verbazing; als ik een nieuwe gebruiker aanmaak en als die gast inlog, staat de waarde WebView weer/nog op 1! 8)7

dus... begin ik nou dement te worden of is er iets dat ik over het hoofd zie hier?
NTUSER.dat uit Default User word toch als 'template' gebruikt voor nieuwe gebruikers of niet? :?

alvast heel erg bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me een probleem dat beter in WOS past; SA > WOS :)

Welk OS hebben we het over?

[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 28-07-2004 12:16 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Default User" wordt idd als template gebruikt als er nog geen profiel bestaat (dus roaming profiles dir bestaat niet) en als er op de NETLOGON share van de logonserver geen 'Default User' directory is :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 juli 2004 @ 12:17:
"Default User" wordt idd als template gebruikt als er nog geen profiel bestaat (dus roaming profiles dir bestaat niet) en als er op de NETLOGON share van de logonserver geen 'Default User' directory is :)
Zal even in mijn testomgeving kijken of er geen roaming profiles zijn en of er geen NETLOGON share is.. de bak waar ik op moet testen draaien namelijk twee VM machines op en hij hangt niet aan internet dus moet de hele tijd heen en weer lopen naar m'n workstation :P

edit:

nou ik heb het gecontrolleerd en de NETLOGON share is zo leeg als maar kan, en ik kan ook geen roaming profiles dir vinden, dus dat is het niet lijkt mij.

(spidey; nee ok ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 13:16 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:03:
[...]

(p.s. spidey zoals je aanbood mag je m'n laatste topic wel ff mergen met deze als je wilt)
offtopic:
Ik zie nu dat je twee keer hetzelfde hebt gepost; een merge heeft dan weinig zin ;) Ik dacht dat er nieuwe informatie stond in je tweede topic maar dat blijkt nu niet waar te zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:03:
nou ik heb het gecontrolleerd en de NETLOGON share is zo leeg als maar kan, en ik kan ook geen roaming profiles dir vinden, dus dat is het niet lijkt mij.
Dan zal het profiel vermoedelijk al bestaan hebben :) Welk OS? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 juli 2004 @ 13:23:
[...]

Dan zal het profiel vermoedelijk al bestaan hebben :) Welk OS? :)
Workstation; Windows XP... domain controller draait op Win2000 Server

heb trouwens meerdere nieuwe accounts aangemaakt om mee te testen waarvan ik zeker weet dat ze nog niet eerder gebruitk zijn dus het lijkt me sterk dat ze al een profiel hadden.

maar hier is wel iets vaags aan de hand, want net voegde ik ff info aan de NTUSER.DAT toe over landsinstellingen en keyboardlayouts enzo en die werden wel doorgevoerd toen ik als nieuwe gebruiker inlogde..? :?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Je kan beter met een login script gaan werken, dat biedt wat voordelen boven aanpassingen in images etc:

- Mocht het beleid wijzigen, hoef je niet al je images aan te passen en alle PC's langs te lopen, je wijzigd simpelweg het script en de wijziging wordt doorgevoerd
- Je aanpassingen in de omgeving staan meteen 'gedocumenteerd' in het script, je weet exact hoe het op alle PC's staat ingesteld

Naast tal van andere erg handige opties die je kan laten uitvoeren door een login script.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ook al aan een login script te denken, maar daar heeft het bedrijf een of andere policy tegen.. zit er aan te denken een regdump te maken en die in de RunOnce van Local_Machine te plaatsen...
ik hou jullie op de hoogte ;)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:52
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:09:
Ik zat ook al aan een login script te denken, maar daar heeft het bedrijf een of andere policy tegen.. zit er aan te denken een regdump te maken en die in de RunOnce van Local_Machine te plaatsen...
waarom gebruik je niet gewoon een policy?

Verwijderd

Group Policy Objects, anyone?

Met regkeys werken valt onder het kopje 'vieze hacks' zeker als je een Domain Controller hebt.

Lijkt me dat een GPO maken met die setting de job prima doet.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag een policy gebruiken, maar de domain controller gebruik ik alleen nu tijdens het testen. het bedrijfsdomein draait nogsteeds op NT4 servers, dus geen active directory :(

ben bang dat dat RunOnce idee ook niet echt iets word; dat voert hij dus inderdaad één keer uit en gooit daarna de key weg.. dus niet echt nuttig in mijn situatie, waarin het elke keer moet gebeuren als een gebruiker inlogt die z'n settings nog niet dusdanig heeft.

Verwijderd

Login scripts en GPO's staan geheel los van een Default Profile. Ja je kunt er wat reg settings mee inschieten, maar dat is niet de vraag (het is slechts 10% van de oplossing). Tevens staat een default user geheel los van of je roaming profiles hebt of niet.

Je kunt dit op een aantal manieren doen:

1. Maak een tijdelijke user aan op de machine
2. Log in onder deze user
3. Richt de omgeving in (desktop layout, etc)
4. Log de tijdelijke user af
4a. Doe eventueel een reboot (soms wordt het profile niet vrijgegeven bij alleen uitloggen)
5. Login als (domain) administrator

Je kunt nu twee dingen doen:

1. Het voorbereide profiel lokaal als Default User instellen:
Maak via de "Copy Profiles" tab een kopie van 'Tijdelijke User' profiel naar C:\Documents and Settings\Default User (owner = Everyone!!!!)

óf

2. Het voorbereide profiel in de NETLOGON directory plaatsen
Maak via "Copy Profiles" een kopie naar de NETLOGON directory. je kunt overgens ook direct vanuit explorer "Tijdelijke User" naar NETLOGON\Default User kopieeren

PS1: Als je een terminal Server in je omhgeving hebt krijgen ook die users de Default Profile in NETLOGON ook. Behoorlijk K*t geregeld, want dit wil je namelijk niet.

PS2: Als je een unattended workstation setup in elkaar zet kun je heel mooi op iedere machine lokaal de Default User meteen goed zetten, je hebt dan niet het hierboven aangegeven Terminal Server probleem. Deze is OVERAL standaard omdat alle machines vanuit dezelfde unattended komen.

Je kunt het makkelijkst aanpassingen aan de Default User doen in de CMDLINES.TXT. Vanuit dit script kun je eigen scripts starten. Iedere actie die je uitvoert op het HKCU deel van de registry of de %UserProfileDir% heeft betrekking op Default User. Dit is namelijk de Active gebruiker in de laatste fase van een unattended Windows setup.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 15:48 . Reden: Typootje en toevoegingen... ]

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:09:
Een policy tegen een login script? Omg, volgens mij weet ik wat voor gasten bij jullie aan het roer staan ;)

Hebben ze ook een policy tegen Word en User manager? :D

Mijn iRacing profiel

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je dan toch Windows NT gebruikt:

Goeie ouwe Poledit: .adm bestandje aanmaken met die registry setting erin en dan in je NTCONFIG.POL policy file?

Als je dan naar een Active directory omgeving gaat kun je het converteren naar een GPO object.

[ Voor 25% gewijzigd door akimosan op 28-07-2004 23:45 ]

Pagina: 1