[XP] USB werkt na een tijdje niet meer

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
Mijne heren en dames,

Ik draai op mijn workstation Windows XP sp1 en dat gaat wel oke. Tot een tijd geleden af en toe USB niet meer werkte. Ik kan pluggen wat ik wil, hij ziet niets meer.

Na een reboot werkt alles weer prima.. tot 't na een tijdje (paar dagen) weer stuk is.

Nu heb ik mijn moederbord vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem was, maar na mijn asus mobo heeft ook dit MSI bord het probleem. Daar lag het dus niet aan.

Iemand bekend met dit probleem in XP?

De logs zeggen zoals gewoonlijk helemaal niets. :)

Bedankt!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Heb je ook verschillende chipsetdrivers geprobeerd? Volgens mij is dit namelijk niet een XP bug, zie een hele grote hoeveelheid XP machines voorbij komen en die hebben geen van allen daar last van ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ooit geprobeerd in Apparaatbeheer de verborgen apparaten weer te geven, en vervolgens de apparaten die niet aanwezig zijn te verwijderen? :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
Turkish schreef op 28 juli 2004 @ 11:55:
Heb je ook verschillende chipsetdrivers geprobeerd? Volgens mij is dit namelijk niet een XP bug, zie een hele grote hoeveelheid XP machines voorbij komen en die hebben geen van allen daar last van ;)
Ik doe aan standaard XP drivers ;) Leek me de schoonste oplossing. Ik kan eens proberen de officiele te installeren, alleen stoor ik me dan wel weer aan 't feit dat 't eerst wel werkt, en na een paar dagen niet meer.

Maarja, dat ga ik doen. Bij mijn asus werkte 't niet, wellicht nu wel. Bedankt hupro, maar alles lijkt in gebruik. :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je doet aan standaard XP drivers?
Heb je wel de chipsetdrivers geinstalleerd dan? Wil zeker nog wel eens helpen.
Verder zou je het energiebeheer eens uit kunnen schakelen (indien actief).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:02
Hebben de mobo's beide dezelfde type chipsets?
Dus VIA of Nforce of Intel?
Zo ja, dan kun je er haast zeker van zijn dat het aan de chipset ligt.
Heb je ook andere apparaten geprobeert? Zo niet, zo ik dat zeker proberen.
Of heb je er een USB hubje aanhangen zonder voeding? Kan ook weleens het probleem zijn.
Wat VIA betreft is het zeker aan te raden de laatste update te draaien.
Maar eigenlijk geldt dit voor alle chipsets. Ze brengen niet voor niets updates uit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

jep schreef op 28 juli 2004 @ 12:00:
[...]

Ik doe aan standaard XP drivers ;) Leek me de schoonste oplossing. Ik kan eens proberen de officiele te installeren, alleen stoor ik me dan wel weer aan 't feit dat 't eerst wel werkt, en na een paar dagen niet meer.
Heb je er wel eens over nagedacht dat ze niets voor niets telkens die drivers updaten. je windows XP drivers sturen het spulletje wel aan, maar bevat vaak niet de laatste bugfixes etc. Denk dat het een hoop uitmaakt als je andere drivers installeert ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1