Toon posts:

Gameserver hosten - en connecten via 1 ADSL-verbinding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

ACATEL speedtouch 510I gespoofed [ipspoofed.ini] - dus statische public adres op netwerkkaart van een Win200 proff pc. met 2 nics met natsoftware voor andere PC op het LAN [software = IDRCI-CHX-I]

internet connectie =ok

Willen gameserver hosten op 1 pc en met een andere pc op het lan via internet op deze Game server connecten. Spel - Joint Operations.

Dit kan volgens de Techneuten alleen met speciale instellingen of een speciale ,zware router [bijv: Netgear FVS318] ivm looping ? probleem aangezien er 1 IP is en met NAT.

De volgende opmerkingen krgen wij via het forum...waar we niet verder komen....

"Not all routers can do this. The reason is that many routers can't resolve or route to an internal IP address from an external attempt where the external is called internally. (i.e. it's not a problem with the game.)
Basically it creates a loop in the routing table that requires a lot of processing to clear up. Many consumer level routers don't have that kind of processing power."

Welke proff. kan ons helpen met de instellingen ?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En wat werkt er dan niet? Leg dit eens wat meer in detail uit, wat je ingesteld hebt en hoe je het getest hebt. Geef ook even een goede netwerk opstelling.
En localloop betekend dat je op je interne netwerk je externe IP kan opgeven en dan komt waar je wil komen. Maar je interne IP gebruiken kan natuurlijk ook.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx

opstelling :

Router/Gateway = Win2000 pro met nat software IDRCI-CHX-I

1e nic = public adres 80.*.*.*
255.255.255.255 ( Via register )
gateway 10.0.0.138 (ADSL Speedtouch)
2* DNS van ISP

2e nic = 192.168.1.100

3 pc's op interne netwerk 192.168.1.20 - 192.168.1.30 - 192.168.1.40

PC 192.168.1.40 = gameserver.

PC 192.168.1.30 = gamepc.

Alle PC"s via default/Basic Nat op het inernet met gateway de Win2000 proff PC.

DE GameServer moet de volgende poorten open hebben om te hosten:
You will need to open ports 32768 UDP

Deze poort staat in met Nat setting open naar de Gameserver..

Verder weten we niet hoe te configureren :-(

Met de standaard opstelling :

Speedtouch als router - niet getweaked en als waarop direct alle PC's aangesloten opde ingebouwde switch ging het spelen over het internet goed met de nat instellingen op de Speedtouch en het afzonderlijk Hosten met virtual server instelling met dezelfde poort open idem...

Echter het tegelijk hosten en gamen [ op deze server dus] via internet lukt dus niet zonder een dedicated router pc met de juiste config of een zwaardere router..

Hopenlijk voldoende info.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 18:23

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb precies zoiets als wat jij wilt maar dan met een sweex adsl router met ingebouwde switch en firewall. Zit NAT en PAT op! Ik geloof dat ie rond de de €40,- kost)
Werkt prima! (Dit is niet bedoeld om reclame te maken voor Sweex :? )
Ik kan van binnen op de gameserver inloggen/spelen en van buitenaf kunnen de mensen prima connecten met de gameserver.

Verwijderd

Topicstarter
Kabouter...
Bedoel je dat je met een 2e pc op op je lan( Via het internet ..je moet je eerst aanmelden bij Novaworld..) dan nog kunt inloggen op je gameserver of dat je op de gameserver zit te spelen ? kan met JO ook namelijk..dedicated server of server en play..

zo ja ...;-)

Zou je mij de instellingen kunnen vertellen hoe 1 en ander in te stellen op de Sweex ADSL router ?

Die ligt hier naast me namelijk...:-(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Kabouter,

Is het mogelijk om je instellingen te posten ? of e--mail adres voor overleg ?

BVD,

CD
Pagina: 1