Ik heb thuis een Linksys WAG54G (modem router AP etc) en een extra WAP54G (AP) voor een goede ontvangst in het hele huis. De WAP is met een etherrnetkabel verbonden met de WAG en ik heb overal een perfecte ontvangst.
Maar hoe stel je deze twee in? Het SSID moet gelijk zijn bij beide AP's (daar lijkt iedereen het over eens), maar moeten ze nu wel of niet op hetzelfde channel staan?
In de manual van Lynksys lees ik dat alle apparaten in het netwerk op hetzelfde channel, met hetzelfde SSID moeten staan.
Op de supportsite zeggen ze weer dat je de AP's op verschillende channels moet zetten (met minimaal 3 nummers verschil tussen de channel nummers.
Ook op Tweakers lees ik dan weer het 1 dan weer het ander.
Beide manieren werken, maar wat is de beste instelling?
Maar hoe stel je deze twee in? Het SSID moet gelijk zijn bij beide AP's (daar lijkt iedereen het over eens), maar moeten ze nu wel of niet op hetzelfde channel staan?
In de manual van Lynksys lees ik dat alle apparaten in het netwerk op hetzelfde channel, met hetzelfde SSID moeten staan.
Op de supportsite zeggen ze weer dat je de AP's op verschillende channels moet zetten (met minimaal 3 nummers verschil tussen de channel nummers.
Ook op Tweakers lees ik dan weer het 1 dan weer het ander.
Beide manieren werken, maar wat is de beste instelling?