[Arcserve 9] Problemen met Server Admin Password

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik heb op Google gezocht en bij CA. Helaas heb ik geen support contract bij CA dus ik zit een beetje vast. Herinstalleren is natuurlijk een optie maar dat wil ik doen als er echt geen andere oplossing meer is.

Wat is het probleem?

Op 1 van onze servers draaid Brightstor ARCserve 9. Sinds gisteren failt de backup en aan mij de taak dit op te lossen. Als ik wil connecten naar de Server Admin (caroot) dan lukt dat niet omdat het wachtwoord niet klopt. Ook via BSConfig kan ik het wachtwoord niet resetten aangezien ik het oude wachtwoord niet ken, tenminste, het wachtwoord wat we op al onze servers gebruiken voor caroot werkt hier niet. De collega die normaal verantwoordelijk is voor de backup zegt dat dit al lang zo is maar heeft er nooit iets aan gedaan |:(

Misschien dat iemand van jullie een idee heeft?

Verwijderd

i2Paq schreef op woensdag 28 juli 2004 @ 11:00:
Ik heb op Google gezocht en bij CA. Helaas heb ik geen support contract bij CA dus ik zit een beetje vast. Herinstalleren is natuurlijk een optie maar dat wil ik doen als er echt geen andere oplossing meer is.

Wat is het probleem?

Op 1 van onze servers draaid Brightstor ARCserve 9. Sinds gisteren failt de backup en aan mij de taak dit op te lossen. Als ik wil connecten naar de Server Admin (caroot) dan lukt dat niet omdat het wachtwoord niet klopt. Ook via BSConfig kan ik het wachtwoord niet resetten aangezien ik het oude wachtwoord niet ken, tenminste, het wachtwoord wat we op al onze servers gebruiken voor caroot werkt hier niet. De collega die normaal verantwoordelijk is voor de backup zegt dat dit al lang zo is maar heeft er nooit iets aan gedaan |:(

Misschien dat iemand van jullie een idee heeft?
You are not alone ;)

Ik heb exact hetzelfde probleem met Brightstor ARCserve 9.0. Zowel bij het starten van de ARCserve Server Admin als het benaderen van de Jobs Status vanuit de ARCserve Manager krijg ik de melding

Server [servername] failed to athenticate the user caroot (EC=1)

De gebruiker caroot bestaat ook in Active Directory, al vermoed ik dat deze automatisch is aangemaakt bij het installeren van ARCserve. Alhoewel ARCserve zelf rept over het 'internal ARCserve server account' Het resetten van het wachtwoord behorende bij dit (AD-)account biedt geen soelaas. Met BSconfig.exe krijg ik net als TS een error bij het veranderen van het password van caroot. Alsof ie het "oude" wachtwoord is vergeten of iets dergelijks.

Ik heb ook geen zin in herinstalleren :{

Dus als iemand een oplossing heeft hou ik me aanbevolen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Zo, das even geleden!

Bij ons was de oplossing dus het herinstalleren van ArcServe B)

Succes!

Verwijderd

i2Paq schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:41:
Zo, das even geleden!

Bij ons was de oplossing dus het herinstalleren van ArcServe B)

Succes!
met
authsetup /p
kun je het password resetten. als je er niks achter zet is het password leeg.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:38:
[...]

met
authsetup /p
kun je het password resetten. als je er niks achter zet is het password leeg.
Klopt! Moet dat wel resultaat geven ;)