Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:23
Weet iemand of er een TiVo achtige oplossing voor nederland is ?, dus 't idee van Leuk apparaat met Harddisk, waar je tijden op kunt programmeren om op te nemen naar een harddisk, evt. reclames er uit kunt knippen, etc..

Ik heb namelijk niet zo'n behoefte om een videorecorder aan te schaffen, omdat die dingen een kutkwaliteit weergeven :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:41
Voor kabel.. zo goed als niet, en eigenlijk ook niet doen.
Nederlandse analoge kabel zuigt.

Voor satelliet.. ja . En dat kan redelijk goed ook met bepaalde ontvangers zoals Dreambox en Topfield. Daarmee kun je timeshiften, opnames inproggen enzo. En alles komt keurig digitaal op je HD. Even naar de PC overpompen en je kan er zo VOBjes van maken om op DVD te zetten. Reclames knippen kan (op de PC), maar ligt wat moeilijker.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Wunk schreef op 28 juli 2004 @ 10:49:
Weet iemand of er een TiVo achtige oplossing voor nederland is ?, dus 't idee van Leuk apparaat met Harddisk, waar je tijden op kunt programmeren om op te nemen naar een harddisk, evt. reclames er uit kunt knippen, etc..

Ik heb namelijk niet zo'n behoefte om een videorecorder aan te schaffen, omdat die dingen een kutkwaliteit weergeven :)
Er is legio software om van een pc een tivo achtige bak te maken, zowel op het linux platform als onder windows. Kijk bijvoorbeeld maar op: http://www.mythtv.net. Voor andere smaakjes en veel hardware tips: http://www.byopvr.com.

Voor rond de 500-600 euro heb je een leuke doos dat van alles kan, en zeker wat TiVo kan, en ja in de kwaliteit waarin je iets opneemt. Dus analoge kabel tv blijft analoge kabel tv en een dvd rip blijft een dvd rip ;)

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 16:55
Nog even wachten, dan is Windows Media Center in nederland te verkrijgen. Heel erg gaaf. Live TV (Tv kijken en op pauze kunnen drukken) eenvoudig programmas opnemen en bekijken. Muziek afspelen, fotos bekijken etc.

Verwijderd

BigM321 schreef op 30 juli 2004 @ 21:48:
Nog even wachten, dan is Windows Media Center in nederland te verkrijgen. Heel erg gaaf. Live TV (Tv kijken en op pauze kunnen drukken) eenvoudig programmas opnemen en bekijken. Muziek afspelen, fotos bekijken etc.
En wat is er dan gaaf aan WMC? Dat kan met al die andere software toch ook al?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BigM321 schreef op 30 juli 2004 @ 21:48:Heel erg gaaf. Live TV (Tv kijken en op pauze kunnen drukken)
Dat heb ik ook al in mijn TV, werkt super _/-\o_

Zodra je er aan gewent raakt snap je eigenlijk niet waarom dat niet veel eerder op de markt gebracht is.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt ook een blik werpen op Pinnacle Showcenter. De 1.5 software heeft ook die mogelijkheden en je hebt het voordeel dat je niet teveel meuk bij je TV hoeft te zetten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

OzBoz schreef op 31 juli 2004 @ 10:30:
Je kunt ook een blik werpen op Pinnacle Showcenter. De 1.5 software heeft ook die mogelijkheden en je hebt het voordeel dat je niet teveel meuk bij je TV hoeft te zetten.
Bij mijn weten kun je niet zonder een pc met pinnacle TV kaart video opnemen icm met de pinnacle showcenter (weet ook niet of dit werkt). Het is dus geen stand alone apparaat zoals de TS graag wilt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Djoekie schreef op 31 juli 2004 @ 10:47:
[...]

Bij mijn weten kun je niet zonder een pc met pinnacle TV kaart video opnemen icm met de pinnacle showcenter (weet ook niet of dit werkt). Het is dus geen stand alone apparaat zoals de TS graag wilt.
.... maar het staat niet *dicht* bij je TV! >:)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Wunk schreef op 28 juli 2004 @ 10:49:

Als je het puur of harddisk recording hebt, dan bestaan er genoeg alternatieven. Maar TiVo in de states is meer dan dat. Het is een apparaat, gecombineerd met een service (op basis van abonnement). Deze service biedt je bijv. overzichten aan van programma's die interessant voor jou kunnen zijn op basis van je opnameprofiel. Ook kun je aangeven dat je bijv. alle films met Michael Douglas wilt opnemen.

Achter deze service zit dus een uitgebreid (al dan niet geautomatiseerd) administratief netwerk dat TiVo z'n meerwaarde geeft t.o.v. een harddiskrecord van de It's. Een nadeel van TiVo in de states (ik weet niet zeker of dat nog steeds zo werkt), is dat de communicatie met die achterliggende service via een ingebouwd 56K modem verloopt. Dagelijks neemt het apparaat dus contact op om gegevens uit te wisselen.

Verwijderd

lokaal bellen is daar toch gratis :)

en een topfield PVR is inderdaad een aanrader icm een schotel.

Verwijderd

Gisteren een demo gehad van een vriend van me van MythTV. Dit is feitelijk wat je zoekt. Een compu met 2 tv-tuners, P4 2.4Ghz, flinke harddisk, linux en MythTV... Voor €700-. een volledig high-end TiVo systeem.

Je moet het werkend gezien hebben om te geloven wat je er allemaal mee kan.

Verwijderd

Modbreak:doei :w

[ Voor 99% gewijzigd door curry684 op 27-09-2004 00:55 ]

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 12:49

Spikey

Making the web accessible!

mjah ik gebruik zelf Showshifter

Kan in principe alles, opnemen (bijv naar xvid), time-shiften, cd, foto's etc..
Je kan ook een tv-gids inbouwen. Heb ik hier ook, update ik 1x per week (kan je automagisch laten doen!) en je kan voor de gehele week het rooster zien van elke zender die je ingesteld hebt. Iets opnemen? je klikt erop en 5min voor de aanvangstijd begintprogramma met opnemen en gaat door tot 5min naar de uitzending (kan ingesteld worden) zodat mocht een uitzending iets later zijn begonnen en dus later klaar is je dat stukje ook nog hebt.

ik ben er erg tevreden over.. nu nog een goede tv ipv kijken op pc en een dedicated MM-pctje en gaan met die handel!

er zijn tig van dit soort programma's, use the search.
Alleen het "leer" gedeelte wat TiVo heeft zul je moeten missen

Edit
Juist.. anders kick je even een topic omhoog met verder info die iedereen wel al weet (nofi) :7
* Spikey moet toch eens vaker datums bekijken... :+

[ Voor 11% gewijzigd door Spikey op 27-09-2004 00:46 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Pagina: 1