Toon posts:

[XP] Probleem opstarten en aanblijven computer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

Ik heb mij ff op het forum ingelogd om een vraag te stellen waar ik niet meer uit kom. Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen.

Ik heb een Intel Celeron 1800 (volgens mij) met 256 mb geheugen en een 80 G HD.
Nu heb ik sinds kort het volgende probleem:

Als ik mijn computer opstart dan krijg ik echt elke keer het scherm waarin staat dat de comp niet goed is afgesloten en dat ik moet kiezen tussen "Windows normaal starten", "Laatst bekende configuratie", "Veilige modus" etc..

Als ik windows normaal starten en laatst bekende config kies dan start de comp gewoon weer opnieuw op. Dit blijft een stuk of 6 keer doorgaan waarna de comp uiteindelijk wel een keer start. Na een minuut of 2 valt die weer uit en begint het weer van voren afaan.

Ik heb tot nu toe al 2 keer alles gewist en windows Xp opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft zich voordoen. Ook heb ik meerdere malen de computer gescand op virussen etc.. Dit heeft ook geen enkele nut.

Kunnen jullie mij vertellen waar het probleem aan zou kunnen liggen.

Ooh jah.. ps. voordat ik het vergeet. Zodra ik e-Mule start valt de computer ook weer uit en begint alles weer vantevoren.

Om gek van te worden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar het aan ligt en wat ik eraan kan doen. Misschien is mijn geheugen niet meer goed of de HD kapot?

Alvast bedankt,

Stef.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welkom op GoT :)
Vertel eerst even welke windows versie je draait (XP, 95, 98?) dan kan ik dat in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - heb je 'Reboot on crash' wel eens uitgezet om te zien ofdat je systeem toevallig bluescreened ipv 'reboot'? :)

Geheugen testen zou je overigens met www.memtest86.org kunnen doen - bijvoorbeeld :)

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:36

Tiny

Wat eten we?

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 10:37:
..... Na een minuut of 2 valt die weer uit en begint het weer van voren afaan.
Wat doet de temperatuur in je kast?
Het zou kunnen dat de boel te warm wordt en dat de pc zichzelf willen redden door uit te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 juli 2004 @ 10:38:
Welkom op GoT :)
Vertel eerst even welke windows versie je draait (XP, 95, 98?) dan kan ik dat in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - heb je 'Reboot on crash' wel eens uitgezet om te zien ofdat je systeem toevallig bluescreened ipv 'reboot'? :)

Geheugen testen zou je overigens

met www.memtest86.org kunnen doen - bijvoorbeeld :)
Windows XP SP1.

Reboot on crash uitgezet - ja.. zelfde probleem
Geheugen ook al getest.. Geen probleem gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
PencakSilat schreef op 28 juli 2004 @ 10:42:
[...]

Wat doet de temperatuur in je kast?
Het zou kunnen dat de boel te warm wordt en dat de pc zichzelf willen redden door uit te gaan.
Temperatuur is volgens mij wel goed. Kan denk ik niet zo zijn dat als ik de computer aanzet, de temperatuur direct zo hoog is dat hij zich uit zet.....of zie ik dat verkeerd.

Comp staat gewoon op de kamer...

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Een CPU kan heel snel heel warm worden wanneer deze niet of niet goed gekoeld wordt.
Ik zou daarom even kijken of de cpu-koeler goed draaid, even de temperatuur van je moederbord en cpu in de bios bekijken.
Als deze gewoon normaal blijft, dan is er niets aan de hand met de koeling, en is temperatuur wellicht geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even het volgende vergeten te vermelden. Wellicht ook wel heel belangrijk.

Als de computer het uiteindelijk doed en hij draait dan valt mij het volgende op. Bij Taakbeheer - Processen is mijn IEXPLORE.EXE soms echt heel erg druk bezig..

Normaal is geheugengebruik +/- 22.500 kB ofzo maar de laatste tijd steeds hoger, soms wel 79.000kB ....Dat is toch ook niet normaal !.

Dan heb ik alleen de comp aanstaan en ben ik aan het internetten, verder geen gekke dingen.

Wat kan dit betekenen?

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Draai je een goed antivirus programma?

Verwijderd

Topicstarter
PencakSilat schreef op 28 juli 2004 @ 11:00:
Draai je een goed antivirus programma?
Ik heb Norton Antivirus 2004 geprobeerd, Mc Afee en een online virus scan. Maar ik krijg geen virussen vermeld.

Dacht zelf eerst aan sasser (zo heet die toch?), maar dat was het niet.

Denk ook niet meer dat het een virus is, maar een ander probleem....alleen welk probleem is nu nog de vraag. :?

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 14:10
Draai je ook een spyware programma, zo niet download dan eerst eens ad-ware en draai die eens op je systeem om dat ook op te schonen.
Is dat niet de oorzaak dan is er misschien nog een oplossing en dat is een totale herinstallatie. :7

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
GrumpyGamerDad schreef op 28 juli 2004 @ 13:58:
Draai je ook een spyware programma, zo niet download dan eerst eens ad-ware en draai die eens op je systeem om dat ook op te schonen.
Is dat niet de oorzaak dan is er misschien nog een oplossing en dat is een totale herinstallatie. :7
Totale herinstallatie heb ik al meerdere malen gedaan.... Echt compleet maar dan ook compleet alles gewist en daarna verschillende versies van windows geprobeerd..

Helaas heeft dat het probleem ook niet verholpen.. Misschien is het dus een hardware probleem!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 14:03:
[...]

Helaas heeft dat het probleem ook niet verholpen.. Misschien is het dus een hardware probleem!
Al een andere voeding geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Metalium- schreef op 28 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Al een andere voeding geprobeert?
Nee.... dat zou misschien wel een optie zijn...mmmm denk denk...! OK is minimaal het proberen waard!
Pagina: 1