Doorgesneden VGA Monitor Cable

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 16:11
Beste Luitjes,

Een tijdje terug zijn er op mijn werk een aantal inbraken geweest, hierbij zijn voor een groot deel alle monitoren meegenomen..

En niet zomaar, nee ze hebben de vga kabels doorgesneden.. |:(

Nu is de politie zo handig geweest om na bijna 7 inbraken de dader eens op te sporen en de gestolen goederen te retouneren. :Z

Is het nog enigzins mogelijk om de vga kabels te repareren/vervangen/solderen..

Ik heb namelijk vernomen dat het erg lastig is i.v.m gevoelige kabeltjes?

Zijn er dan ook losse vga kabels te koop ( heb ze nog niet gezien ).

Met vriendelijke groet,

slammz :)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Er zijn gewoon losse vga kables te koop bij iedere goede computerhandel.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:26

mvds

Totally awesome!

Je kan bij de fabrikant vragen of ze zo vriendelijk willen zijn je wat kabels op te sturen, je moet ze dan in de behuizing solderen. (of als je mazel hebt zit er een connector in de behuizing) Ik zou iig niet met kroonsteentjes oid gaan werken...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:29

markvt

Peppi Cola

er zijn bedrijfjes die die kabels weer aan elkaar solderen voor je.

wel handig trouwens de kabels stukmaken en dan de monitor meenemen, is wel een slimme dief dan ;)

[ Voor 43% gewijzigd door markvt op 28-07-2004 09:58 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:15
Volgens mij kost het meer geld om alle kabels te gaan repareren dan nieuwe kabels te kopen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
Is dit niet gewoon een zaak voor de verzekering? :?

Verwijderd

xzoticate schreef op 28 juli 2004 @ 09:58:
Volgens mij kost het meer geld om alle kabels te gaan repareren dan nieuwe kabels te kopen.
bij mij op stage tijd geleden was hetzelfde verhaal.

We hebben ze toen als opdracht gegeven voor een elektroopleiding (was werkzaam op een school)

maar het makkelijkste is een bedrijf wat de stekkers er weer aan zet, je kan ook wel zelf gaan solderen, maar dat is af te raden:) (tis echt een rot werk, en je moet weten welke kabel op welke vga pin moet. dit is vaak moeilijk te achterhalen

Verwijderd

Het erop laten solderen van zo'n nieuwe kabel kost plm. € 90,-.

Verwijderd

En volgens mij is dit wel wat vaker langsgekomen....

[rml][ Compaq S7500 Monitor] Kleurcode vga kabel[/rml]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 10:05:
Het erop laten solderen van zo'n nieuwe kabel kost plm. € 90,-.
toendertijd een collega had ook gekekeken, 45 euro per monitor...

• Slammz
Fire69 schreef op 28 juli 2004 @ 10:02:
Is dit niet gewoon een zaak voor de verzekering? :?
Ik werk zelf bij een verzekeringsmaatschappij, natuurlijk is het verzekerd.

Alleen het gaat er om of het nog te repareren is, zou zonde zijn om alles naar de stort te brengen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Als de TS nou eerst es verteld om wat voor monitoren het gaan.

And The Only One

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:20
Misschien ook mogelijk om aan de resterende kabel aan de monitor een vga-connector te solderen en een vga-verlengkabel te kopen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:11

Nobby

Nuts!

Wat voor een merk/type monitoren zijn het? Van philips weet ik bijvoorbeeld dat ze vaak een makkelijk te vervangen kabel hebben.

Misschien kunnen anderen je meer vertellen voer die monitoren.

[ Voor 21% gewijzigd door Nobby op 28-07-2004 22:03 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DAlchemist schreef op 28 juli 2004 @ 22:02:
Wat voor een merk/type monitoren zijn het? Van philips weet ik bijvoorbeeld dat ze vaak een makkelijk te vervangen kabel hebben.

Misschien kunnen anderen je meer vertellen voer die monitoren.
Hmm, ook de 107E51 :?

Ik zit momenteel met kroonsteentjes te kloten tot ik de pinout helemaal doorheb (RGB en RgGgBg heb je zo, maar HS en VS waren een rotkarwei te vinden en de DCCtjes heb ik nog niet :X ) - op www.philips.nl is namelijk (zoals te verwachten op een consumentensite) weinig te vinden (alleen een 107E-generic manual)

Oslik blyat! Oslik!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als het TFT'tjes zijn (waar dieven meestal op uit zijn) zit er volgens mij altijd wel een losse VGA kabel bij (itt veel CRT's). Zulke losse kabels zijn vast niet zo duur (20 euro oid voor goede kwaliteit misschien?). Als de kabels vast zaten aan de monitor wordt het een ander verhaal (vraag me af waarom de dief die dingen dan uberhaupt wil doorsnijden..... :? Ze zijn dan vrij waardeloos). Maar die info moet de TS wel ff vermelden dus...

Verwijderd

laat maar

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 02:31 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:46

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Een standaard VGA monitorkabeltje kost ook 10 euro ofzo, lijkt me de moeite niet waard om de kapotte te laten maken :)

Nu ook met Flickr account

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacky schreef op 29 juli 2004 @ 02:33:
Een standaard VGA monitorkabeltje kost ook 10 euro ofzo, lijkt me de moeite niet waard om de kapotte te laten maken :)
Ahum, ik denk dat de TS en weet dat ik een monitor heeft met vastgesoldeerde kabel aan de monitorkant. Dus dat je niet zomaar een andere kabel kunt kopen, want er is geen aansluiting voor :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Vaak moet je de kabel in de behuizing solderen. Met name de bij CRT monitoren. Deze hebben vaak een "vaste" kabel. Als je deze zelf gaat repareren dan kunnen er problemen ontstaan. Wanneer je dit doet is dat voor eigen risico. Mogelijke problemen zijn kortsluiting (brand) problemen met verzekeringen enz. (thuis en op het werk).
Lijkt mij onverstandig.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

wat ik met een oude monitor heb gedaan heb, had een kabelbreuk, is een 15 pins sub-D connector aan de achterkant vast gemaakt en een VGA verlengkabel er tussen gebruikt :)

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:08

sjirafje

No inspirational quotes here

ThaHandy schreef op 29 juli 2004 @ 03:50:
wat ik met een oude monitor heb gedaan heb, had een kabelbreuk, is een 15 pins sub-D connector aan de achterkant vast gemaakt en een VGA verlengkabel er tussen gebruikt :)
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. (vooropgesteld dat het om een vastgesoldeerde kabel aan de monitorkant gaat) Dan hoef je namelijk ook niet de behuizing van de monitor open te schroeven.
Mocht je hier heen problemen mee hebben dan raad ik je aan om er eerst eens een open te schroeven en te kijken hoe de draadjes aan de binnenkant zijn vast gesoldeerd. Misschien is het daar makkelijker solderen. Als dat het geval is dan kun je natuurlijk gewoon van die standaard verlengkabels kopen en daar het ene uiteinde van af knippen en dan vast solderen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Aangezien de dader is gepakt is hij/zij in het kader van het ''pluk-ze-beleid' >:) aansprakelijk voor de schade. En denk niet dat de dader zijn aansprakelijkheidsverzekering gaat helpen, hij heeft dit met boze }) opzet gedaan en dan word er niets uitgekeerd :+

Misschien dat de aanklacht verzwaard kan worden met vandalisme, vernieling etc. maar zou zeker een bedrijfsadvocaat de schade gaan laten verhalen bij de dader O-) misschien zelfs een batterij nieuwe monitoren (op kosten van de dader) i.v.m. het feit dat reparatie duurder is dan heraanschaf?

*misschien dat zelfs de verzekeringsmaatschappij van jouw baas wel eerst als eis stelt of het bij de dader te verhalen is voordat deze eventueel de schade vergoed aangezien dit min of meer een solved case is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 06:19 ]

• Slammz
Dank jullie vriendelijk voor de tips..

het gaat btw om Phillips Monitoren, geen tft's met losse vga kabels ( anders zou het natuurlijk geen probleem zijn ).

En over het schade verhalen, er staan hier allang nieuwe monitoren en pc's natuurlijk. Daar gaat het niet om.

Het is overigens belachelijk dat de fabrikant zelf niet eens kan vertellen welke kabels bij welke monitor zitten en zonder enkel schema te hebben van de monitor.

Het is bij 1 monitor gelukt hem weer werkend te krijgen door een andere vga kabel los te maken en met veel geluk goed aan te sluiten.

Omdat het werk dat nodig is daarvoor meer kost dan die dingen waard zijn heeft het dus geen nut, de leverancier heeft ze voor een paar centen van ons overgekocht en wens hem er veel suc6 mee :9

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't ligt eraan waar ze de kabels door gesneden hebben...

maar ik heb vaak genoeg dit soort monitoren kunnen repareren door gewoon een nieuwe plug aan de kabel te solderen. (bij iedere electronica onderelen zaak wel voorradig)

Is de kabel daarna te kort, kan voor normale toepassing meestal wel een verlengkabel toe gepast worden. (bij gebruik van KVM-switch zelfs zeer handig gebleken, en beter beeld dan bij een langere orginele kabel van dezelfde monitor)

Wij hadden wel de serials van de pc en monitor bij elkaar staan en de stekkers zaten nog aan de PC's

Oeps mosterd na de maaltijd...

[ Voor 14% gewijzigd door Duur! op 29-07-2004 14:48 . Reden: toevoeging ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Gewoon zelf solderen. Pen 6 tot en met 10 doorverbinden en aansluiten op een massa draadje. Rode kabel op 1 groen op 2 blauw op 3. In de manual de kabel kleur opzoeken van. Horizontaal sync (pen 13) en vertikale sync (pen 14). Zo lukte het bij mij.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

enermax schreef op 29 juli 2004 @ 18:57:
Gewoon zelf solderen. Pen 6 tot en met 10 doorverbinden en aansluiten op een massa draadje. Rode kabel op 1 groen op 2 blauw op 3. In de manual de kabel kleur opzoeken van. Horizontaal sync (pen 13) en vertikale sync (pen 14). Zo lukte het bij mij.
En dat is nou net de grap, dat staat er 9 van de 10 keer niet in :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1