Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ey guys (en girls?),

ik ben eigenlijk benieuwd in hoeverre het mogelijk is om (professorisch) mijn PDA (MDA II) aan te sluiten op mijn autoradio.
Wat ik dus graag wil is mijn MP3's en navigatie horen via mijn boxen in mijn auto...

Is dat makkelijk te realiseren? En heeft iemand hier misschien nog wat tips voor?

Ik heb op dit moment een simpele radio-casettespeler erin zitten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
FM-transmittertje eraan hangen? Of zo'n ding dat met een fake-cassetteje?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

-ET-

Phone Home

Er zijn van die casettebandjes met een kabeltje eraan. Die kan je dan in jet headphonejack van je PDA doen. Dat was vroeger om discmans op je autoradio aan te sluiten.

zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.fitweb.nl/fitflits/sag/gfx/15228.jpg

hier verkrijgvaar

[ Voor 27% gewijzigd door -ET- op 28-07-2004 09:35 ]

Verwijderd

versterkertje, heb je voor zo`n 20 euries. die kan je aansluiten op je autoradio, en op die versterker zitten verschillende aux aansluitingen, zo kun je er walkmans, cd spelers, mp3spelers en minidiscs op aan aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
kijk.. zo'n casette-adapter lijkt me voorlopig een uitstekende oplossing...
De kwaliteit zal echter wel achteruit gaan denk ik...?

• -ET-
  • Laatst online: 21:33

-ET-

Phone Home

ik denk niet dat je dat echt merkt, je pda is tenslotte geen optimale versterker.

• Fire69
  • Laatst online: 21:44
Mwa, valt best mee. Beter dan een echte cassette meestal. :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nog een mogelijkheid is het aanschaffen van een nieuwe speler. Mja, dat kost natuurlijk de nodige centen.

Ik weet dat Sony in ieder geval spelers gehad heeft met een 3,5 mm jack-aansluiting aan de voorkant die voor Audio-In was.

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 28 juli 2004 @ 10:25:
ik denk niet dat je dat echt merkt, je pda is tenslotte geen optimale versterker.
ghehehe.. oftewel 't geluid is zowieso al bagger ;)
Fire69 schreef op 28 juli 2004 @ 10:25:
Mwa, valt best mee. Beter dan een echte cassette meestal. :)
Dat kan idd vrij beroerd zijn ja... :)
WFvN schreef op 28 juli 2004 @ 10:26:
Nog een mogelijkheid is het aanschaffen van een nieuwe speler. Mja, dat kost natuurlijk de nodige centen.

Ik weet dat Sony in ieder geval spelers gehad heeft met een 3,5 mm jack-aansluiting aan de voorkant die voor Audio-In was.
Dat is denk ik iets voor in mijn volgende auto... ;) Voorlopig is zo'n casette-adapter goed zat denk ik _/-\o_

Verwijderd

hmm heb die idngen al vaak genoeg gezien ja

maar nog nooit in een winkel?
enig idee waar ze te krijgen zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 12:37:
hmm heb die idngen al vaak genoeg gezien ja

maar nog nooit in een winkel?
enig idee waar ze te krijgen zijn?
lees de posts nog maar eens

Verwijderd

hmm ik doelde min of meer plekken die zegmaar nog niet het einde van de wereld waren..
zegmaar randstad ofzo :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Als vervent gebruiker van de casette adapter kan ik u vertellen dat het geluid reuze meevalt!

Echter gebruikte ik hem met m'n sony md speler. Waarschijnlijk een betere bron voor dit soort toestanden.

Gewoon je volume halverwege zetten en dat met je radio het volume regelen.

Heb de mijne bij de mediamarkt vandaan 14 e ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 29-07-2004 17:54 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chillz
  • Laatst online: 13:54
heeft je autoradio op de achterkant geen jack-ingang (3,5mm)?
of een andere aansluiting voor een AUX?

want dan kun je natuurlijk een mooi weggewerkt verbindinkje aanleggen?

Dat cassette-adapter ding is trouwens ook best aardig...
m'n zwager gebruikt zo'n geval (met mijn oude Discman) en het klinkt nog best redelijk (niet goed, maar dat mag je denk ik ook niet verwachten)
z'n enige probleem is dat mijnes een oude discman is, nog van voor de shockprotection, dus op sommige wegen heeft hij wel een probleem... :P

Leeg - Sinds 20180907

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hahaaa, hierover wou ik al lang eens een topic openen :)
(of toch over iets gelijkaardigs ;))

Ik ben eigenlijk op zoek naar een schakeling voor een zelfbouw-radio mute systeem voor in de wagen...
Op line-level, omdat ik alles via externe versterkers stuur...
(om via de bestaande bedrading de interne speakers te gebruiken zijn in de handel kant-en-klaar oplossingen met ingebouwde versterking te vinden,
maar helaas niet voor deze toepassing, want er moet in feite geen signaal versterkt worden)
Mijn kennis van electronica is niet al te groot, maar een mens kan altijd iets bijleren hé.

Ik heb al gegoogled tot ik eens ons woog, maar na een paar weken van vruchteloos zoeken op fora, google, zowat het hele internet,
wordt 'n mens een beetje moedeloos...
Ook mensen irl aangesproken, maar helaas...
Misschien nog even een beschrijving geven van mijn voorgestelde systeem :

2 stereo cinch ingangen...
A = source 1 (in dit geval autoradio)
B = source 2 (in dit geval een pda met navigatie)

1 stereo cinch uitgang naar de versterker toe
GND connectie naar radio-mute aansluiting...

Source 1 zou eigenlijk continu door de uitgang moeten gaan...
Source 2 wordt gemonitored, wanneer source 2 signaal geeft wordt deze doorgeschakeld naar de uitgang,
en wordt er een GND signaal gegeven naar de mute-aansluiting van de autoradio...

Dit is het zo 'n beetje...
(bij het navragen enzo is me destijds geadviseerd in GT zo 'n topic te openen...)

Er was een Duitse site hierover (of toch een gelijkaardig apparaat, maar 't is niet helemaal in orde want de maker van die site mag van 1 of andere Duitse Gilde zijn apparaat dus niet meer maken en zodoende is de page ook offline...

Misschien kunnen jullie hier wat mee, of weten jullie 'n oplossing...
Altijd wel leuk om hierover een beetje te brainstormen met mensen die d'r meer verstand van hebben dan lil' old me :)
(Indien dit iets wordt, claim ik hierbij ff ineens 't patent erop... Je weet maar nooit :))
Maar ff ontopic nu :)
Chillz schreef op 29 juli 2004 @ 18:06:
heeft je autoradio op de achterkant geen jack-ingang (3,5mm)?
of een andere aansluiting voor een AUX?
Sommige merken autoradio's hebben 'n verborgen line-in functie...
1 van de line-uitgangen doet dan dienst als line in... (sounds whack, but it's true)

[ Voor 17% gewijzigd door dodge_911 op 29-07-2004 21:58 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

Ik zie hierboven alleen reacties over casette players, maar als je nu gewoon een cd-player in je auto heb zitten?
Is er dan nog iets te knutselen?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 21:56:
Ik zie hierboven alleen reacties over casette players, maar als je nu gewoon een cd-player in je auto heb zitten?
Is er dan nog iets te knutselen?
FM-transmitter :)

Verwijderd

En hoe of wat is zo'n apparaat?
Waar aansluiten?
Kosten ongeveer?

Verwijderd

ik meen dat ik er 9 euro voor betaald heb bij mp3speler.nl

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Fm transmitter straalt het signaal van je pda naar een bepaalde frequentie op je radio.

Maar zoals dodge al zij, er is een oplossing geweest en er is er één in de maak. Kijk voor meer info eens op www. pocketpc-club.nl

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Everything is better with Bluetooth

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:23
FM transmitter is trouwens illegaal in NL maar er zijn nog wat winkels die hem verkopen.

• Chillz
  • Laatst online: 13:54
m3gA schreef op 30 juli 2004 @ 10:36:
FM transmitter is trouwens illegaal in NL maar er zijn nog wat winkels die hem verkopen.
'professionele' transmitters wel ja...

maar voor in de auto heb je er eentje nodig met een uitzendbereik van hooguit een paar meter... Ik denk niet dat ze daar heel erg moeilijk over gaan doen

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

is die versterker dan niet de beste oplossing of vergt dit veel inbouwdoehetzelver- capaciteiten?

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 18:59
De beste oplossing lijkt mij een autoradio met een aux aansluiting. Redelijk wat autoradio's hebben dit tegenwoordig. Ben zelf momenteel bezig om een radio van +/- 4 jaar oud via ebay (duitsland) aan te schaffen. een van mijn criteria is dat ie een aux-in heeft. Je kunt dan het doorgeven van het signaal ook via de radio regelen.

Top radio's van een paar jaar geleden (1000-1500 dmark) worden daar nu tegen spotprijzen (50-150 euro) aangeboden, aangezien iedereen mp3=speler en navigatie in de auto wil. Doe mij maar een goede oude cd-radio, een degelijke van becker bijvoorbeeld, en sluit daar je pda/mp3 speler op aan. Die kerstboom-radio's van tegenwoordig zien er niet uit!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chillz schreef op 31 juli 2004 @ 00:29:
[...]

'professionele' transmitters wel ja...

maar voor in de auto heb je er eentje nodig met een uitzendbereik van hooguit een paar meter... Ik denk niet dat ze daar heel erg moeilijk over gaan doen
Toch wel, deze mogen in Nederland ook niet meer. De enige oplossing die je nog hebt is een FM-modulator die je tussen je antennekabel en je radio zet.

Verwijderd

Zo'n FM-transmitter gekocht in Amerika voor $ 24,- maar ben er niet helemaal tevreden over. Ten eerste moet je hem instellen op een ongebruikte frequentie. In Nederland worden bijna alle frequenties al gebruikt dus heb je een grotere kans op storing. Ten 2e is de geluidskwaliteit niet echt van je het. Je hoort de hoge en middentonen niet echt goed. Bovendien gaat de batterij van het apparaatje nogal snel op.
Maar het blijft leuk om het apparaatje op de frequentie van een bekende radiozender in te stellen en daarna met keiharde hardcore langs allemaal auto's te rijden totdat je iemand ziet die hopeloos aan zijn radio gaat zitten, omdat er ineens hardcore uit zijn speakers komt :P

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 11:57:
Maar het blijft leuk om het apparaatje op de frequentie van een bekende radiozender in te stellen en daarna met keiharde hardcore langs allemaal auto's te rijden totdat je iemand ziet die hopeloos aan zijn radio gaat zitten, omdat er ineens hardcore uit zijn speakers komt :P
LOL, dat mag je wel doen en denken, maar beter hier niet zeggen :p

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

die oplossing met een FM-modulator werkt het beste.

Geen problemen met interferentie (zoals met een FM transmitter), veel betere kwaliteit dan met een cassetebandje.

Dingen kun je vrij gemakkelijk kopen, Conrad heeft er geloof ik al eentje voor zo'n euro of 40.
Sluit je aan op de antenneingang van je radio, aan de modulator sluit je je PDA (of Ipod oid) en je antenne aan en je kunt gewoon radio luisteren of je MP3 bron.

Hartstikke makkelijk, hartstikke legaal en goede kwaliteit.
Pagina: 1