Hahaaa, hierover wou ik al lang eens een topic openen

(of toch over iets gelijkaardigs

)
Ik ben eigenlijk op zoek naar een schakeling voor een zelfbouw-radio mute systeem voor in de wagen...
Op line-level, omdat ik alles via externe versterkers stuur...
(om via de bestaande bedrading de interne speakers te gebruiken zijn in de handel kant-en-klaar oplossingen met ingebouwde versterking te vinden,
maar helaas niet voor deze toepassing, want er moet in feite geen signaal versterkt worden)
Mijn kennis van electronica is niet al te groot, maar een mens kan altijd iets bijleren hé.
Ik heb al gegoogled tot ik eens ons woog, maar na een paar weken van vruchteloos zoeken op fora, google, zowat het hele internet,
wordt 'n mens een beetje moedeloos...
Ook mensen irl aangesproken, maar helaas...
Misschien nog even een beschrijving geven van mijn voorgestelde systeem :
2 stereo cinch ingangen...
A = source 1 (in dit geval autoradio)
B = source 2 (in dit geval een pda met navigatie)
1 stereo cinch uitgang naar de versterker toe
GND connectie naar radio-mute aansluiting...
Source 1 zou eigenlijk continu door de uitgang moeten gaan...
Source 2 wordt gemonitored, wanneer source 2 signaal geeft wordt deze doorgeschakeld naar de uitgang,
en wordt er een GND signaal gegeven naar de mute-aansluiting van de autoradio...
Dit is het zo 'n beetje...
(bij het navragen enzo is me destijds geadviseerd in GT zo 'n topic te openen...)
Er was een Duitse site hierover (of toch een gelijkaardig apparaat, maar 't is niet helemaal in orde want de maker van die site mag van 1 of andere Duitse Gilde zijn apparaat dus niet meer maken en zodoende is de page ook offline...
Misschien kunnen jullie hier wat mee, of weten jullie 'n oplossing...
Altijd wel leuk om hierover een beetje te brainstormen met mensen die d'r meer verstand van hebben dan lil' old me
(Indien dit iets wordt, claim ik hierbij ff ineens 't patent erop... Je weet maar nooit
)
Maar ff ontopic nu

Sommige merken autoradio's hebben 'n verborgen line-in functie...
1 van de line-uitgangen doet dan dienst als line in... (sounds whack, but it's true)
[
Voor 17% gewijzigd door
dodge_911 op 29-07-2004 21:58
]