Toon posts:

X800PRO kapotgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn peltier heeft de hele avond aangestaan ( |:( |:( ) ik weet het dom, maar daar wil ik het niet over hebben.
Is de kaart nog te redden :? ik heb de vaseline al het meeste eraf gehaald en core etc schoongemaakt.
Maar al doe ik hem in de pc en zet hem aan is die binnen 1 seconde weer uit :'(

iemand raad?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als hij het in een andere pc ook niet doet, dan zou ik zeggen dat hij dood is. Kwestie van nooit meer doen en een nieuwe kopen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het in andere ook niet, maar om nou ff een X800pro zomaar weg te doen en nieuwe te kopen... :'(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:26

mvds

Totally awesome!

Wat wil je dan doen? Elke avond voor het slapen gaan bidden dat ie het de volgende dag weer doet? Dood is dood hoor... Doe de originele koeler er weer eens op.... Even kijken of ie het dan wel doet, doet ie het dan nog niet, dan is ie gewoon echt kaduuk.

Verwijderd

Misschien kun je een losse GPU kopen en erop zetten... })

Maar verder even serieus, ik denk ook dat de kaart rip is. Helaas voor jou. Sterkte...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik ook niet he, maar ik baal wel flink het is wel een aardig dure kaart geweest ;)
Ik heb de standaard koeler er al op zitten, ga hem zo nog ff wat schoner maken hopen dat het nut heeft :'(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, ik moet het toch effe zeggen hoor.... ESDB!

Als je perse wilt hobby-en met peltiers, zorg er dan tenminste voor dat het hele zaakje uitgaat als je PC uitgaat. (of paar seconde door draait ivm restwarmte enzo met een vertraging)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, daar heb ik nu niet veel meer aan.
Ik probeer nu liever mijn kaart te redden :X

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:24:
Tja, daar heb ik nu niet veel meer aan.
Ik probeer nu liever mijn kaart te redden :X
Ik gok dat er niks meer te redden valt aangezien ie het in andere PC's ook niet meer doet....

- edit -

Rest van post weggehaald aangezien het tegen de faq ingaat....

[ Voor 25% gewijzigd door mvds op 28-07-2004 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar is nog een probleem, er zit nog een X800XT bios in :X

Verwijderd

OCen kan ik inkomen doe ik zelf ook maar waarom in godsnaam een state of the art VGA kaart kopen voor een smak geld, terwijl die tegen de tijd dat je hem echt nodig hebt voor min. de helft te koop is :?

en dan nog met een pelt OCen dat zou ik helemaal never doen

A die dingen slurpen stroom
B het is een enorme hittebron (aan de andere kant)

anyway je VGA is dood ben ik vrij zeker van B)

• Turkish

Turkish

zhé germans

obsidian schreef op 28 juli 2004 @ 09:26:
[...]

Ik gok dat er niks meer te redden valt aangezien ie het in andere PC's ook niet meer doet.... Gewoon originele koeler er weer netjes opzetten en proberen garantie te claimen. Zorg er wel voor dat ze niet kunnen zien dat je koeler eraf is geweest.
Dat is gewoon überlame, je garantie vervalt op het moment dat je je kaart buiten de specificaties gaat gebruiken. Als je dat wilt doen dan moet je ook zo flink zijn om de consequenties te dragen :X
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:27:
Daar is nog een probleem, er zit nog een X800XT bios in :X
8)7

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
Als je de peltier laat draaien, bevriest dan je gpu, kan me niet voorstellen dat hij warm wordt erdoor namelijk en hij is toch kaportgebrand ?

Just cursios... en met een andere bios erin, met deze bios val je zowiezo buiten de garantie en flashen als die niet werkt is nogal lastig ;) Tenzij je de bios eruit kunt halen en een slachtoffer kan vinden met de zelfdekaart, maar dan nog betwijfel ik of ze het accepteren.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Als de warme kant niet gekoeld wordt, dan wordt die koude kant ook uber warm en steeds maar warmer

Ik ga hem nog een daggie laten liggen, en als die dan nog niet werkt dan doe ik maar stap terug naar een 9800 :X

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
obsidian schreef op 28 juli 2004 @ 09:26:
[...]

Ik gok dat er niks meer te redden valt aangezien ie het in andere PC's ook niet meer doet.... Gewoon originele koeler er weer netjes opzetten en proberen garantie te claimen. Zorg er wel voor dat ze niet kunnen zien dat je koeler eraf is geweest.
Garantie claimen wordt moeilijker omdat er mensen zoals jij rondlopen. Dit valt 100% buiten de garantie dus zou erg lame zijn om nu te gaan huilen dat de kaart kapot is en je een nieuwe wilt :/

• mvds

mvds

Totally awesome!

- edit -

[ Voor 99% gewijzigd door mvds op 28-07-2004 10:28 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

LopeZ

Too much is never enough

Dat zal allemaal best maar het staat zelfs in de faq dat het niet gewenst is hier:
Als laatste punt nog even dit: Het komt regelmatig voor dat er vragen worden gesteld over hardware wat tijdens het overclocken/modden kapot gegaan is, waardoor de garantie dus vervallen is. In de posts erna komen dan vaak tips langs om het modden/overclocken etc zo goed mogelijk te camoufleren om zo toch garantie te kunnen claimen (en dus anderen met het probleem op te zadelen). Dit willen we uitdrukkelijk NIET hebben, en mensen die dit soort adviezen geven kunnen dan ook rekenen op passende maatregelen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mm, nou ok dan, het is alweer een tijdje geleden dat ik de faq gelezen heb... Posts zijn ge-edit...

Maar mijn advies blijft... Plak de originele koeler er goed op en probeer of ie dan werkt in een andere PC. Als ie dan nog niet werkt, dan is ie dus echt gewoon dood. Werkt ie dan wel dan heb je echt ongelofelijke mazzel...

[ Voor 62% gewijzigd door mvds op 28-07-2004 10:30 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Ik wil geen woord meer lezen over garanties claimen. Obsidian heeft z'n post geëdit en daarmee is wat mij betreft de kous af.

TS, je hebt gewoon pech, punt. Als de kaart het (zelfs in verschillende systemen) niet doet, doet 'ie het niet meer. Take your loss hoe jammer het ook is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mmm, gewoon een ideetje... Zet er eens een PCI kaart langs en boot dan. Kijk of je de originele bios (die heb je toch wel bewaard hoop ik he!) terug te flashen, als dat lukt dan is dat een teken dat je kaart nog niet 100% naar zijn grootje is. Wil niet zeggend at ie het daarna weer doet maar ja... Is wel weer even een testje om te kijken of ie kaduuk is.

@Abbadon Sorry dude... Ik had moeten zorgen dat ik op de hoogte was van de Faq voor ik zoiets postte.... Zal niet meer gebeuren :>

Verwijderd

Topicstarter
heb net geprobeerd met een PCI kaartje, en bios op PCI first.

maar al doe ik de X800 erin valt die binnen een seconde gelijk alweer uit :X :? hoe kan dit?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Dan is er toch ook iets anders gaar? Start eens op zonder die X800. Doet 'ie het dan wel?

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 13:13
kortsluiting misschien?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 22:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:00:
heb net geprobeerd met een PCI kaartje, en bios op PCI first.

maar al doe ik de X800 erin valt die binnen een seconde gelijk alweer uit :X :? hoe kan dit?
Misschien kortsluiting in de VGA-kaart, of-te-wel hij is echt naar z'n grootje :?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Cold Shadow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02-2024
domme vraag, maar wat is een peltier?

Cold shadow

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Na een seconde uit?

Vraagje.....zit er uberhaupt wel een koeler op dan? Je zei namelijk dat je alles goed had schoongemaakt....waar ik dan een beetje uit opmaak dat de peltier eraf is en er geen koellichaam op de GPU zit.

Lijkt me dan een goede zaak te melden of je het advies hebt opgevolgd door gewoon de originele koeler te monteren en te kijken of de kaart het dan wel doet....zowel in je computer als een ander testsysteem.

reserveringshouder Tesla Model 3

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Je moet gewoon ff de oude koeler erop zetten en naar de computerzaak gaan waar de kaart is gekocht en om garrantie vragen.
Zorg dat de kaart er netjes uitziet en zeg dat je hem nooit overgeclockt hebt.

modbreakLekker, even andere mensen aanzetten tot illegale praktijken :/ Hou je mailbox in de gaten.

Als ze er niet intrappen ben ik wel geinteresseerd in die kaart+originele koeler.
bv om voltmods te oefenen en die koeler kan ik nog wel proberen op mijn 9800 pro te zetten.

modbreakGoT is géén Vraag&Aanbod forum. Daar hebben we tweakers.net/aanbod, marktplaats.nl, ebay.nl, etc voor.

ik vind het heel erg lullig voor je trouwens dat je die kaart al zo snel verneukt hebt, veel sterkte ermee .

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 28-07-2004 14:08 ]

• Palomar
  • Niet online
ik zou er maar mee oppassen, straks sloop je ook nog je moederbord (of monitor misschien) als je hem steeds maar weer gaat proberen. Het lijkt me duidelijk dat dat ding gewoon doorgefikt is en weinig meer aan te doen is. Moet je zelf maar beslissen of je hem voor garantie terug gaat sturen of je eigen domme fouten accepteert en een nieuwe koopt....... ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 12:16:
Je moet gewoon ff de oude koeler erop zetten en naar de computerzaak gaan waar de kaart is gekocht en om garrantie vragen.

Als ze er niet intrappen ben ik wel geinteresseerd in die kaart+originele koeler.
bv om voltmods te oefenen en die koeler kan ik nog wel proberen op mijn 9800 pro te zetten.

ik vind het heel erg lullig voor je trouwens dat je die kaart al zo snel verneukt hebt, veel sterkte ermee .
Abbadon schreef op 28 juli 2004 @ 10:54:

Ik wil geen woord meer lezen over garanties claimen. Obsidian heeft z'n post geëdit en daarmee is wat mij betreft de kous af.

TS, je hebt gewoon pech, punt. Als de kaart het (zelfs in verschillende systemen) niet doet, doet 'ie het niet meer. Take your loss hoe jammer het ook is.
|:(

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

hij is gewoon dood. je moet blij zijn dat ie nog iets beeld geeft. Maar wie doet dit dan ook met een radeon 9800PRO |:( Bij een 9600pro kan ik het nog begrijpen :o

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

vingerfrits schreef op 28 juli 2004 @ 12:18:
hij is gewoon dood. je moet blij zijn dat ie nog iets beeld geeft. Maar wie doet dit dan ook met een radeon 9800PRO |:( Bij een 9600pro kan ik het nog begrijpen :o
Uh....die 9800 is zijn oude kaart....het gaat om een X800PRO...erger (vervelender) zelfs :(

reserveringshouder Tesla Model 3

• Turkish

Turkish

zhé germans

vingerfrits schreef op 28 juli 2004 @ 12:18:
Het was zelfs een X800Pro, maar voor sommigen is het snelste nog niet snel genoeg hè :P

Denk dat dit een goede les is voor tweakers die het maximale uit hun systeem willen halen, dat ze oppassen met wat ze doen en dat het dus ook flink mis kan gaan

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 28-07-2004 12:22 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 12:16:Je moet gewoon ff de oude koeler erop zetten en naar de computerzaak gaan waar de kaart is gekocht en om garrantie vragen.Zorg dat de kaart er netjes uitziet en zeg dat je hem nooit overgeclockt hebt.Als ze er niet intrappen ben ik wel geinteresseerd in die kaart+originele koeler.bv om voltmods te oefenen en die koeler kan ik nog wel proberen op mijn 9800 pro te zetten.
Wel eens leren lezen? We hebben net (vorige pagina) verteld waarom het niet netjes is om TS's fout op iemand anders te verhalen. De tweaker nam het risico, hij is niet zomaar gaar die kaart hoor.
vingerfrits schreef op 28 juli 2004 @ 12:18:hij is gewoon dood. je moet blij zijn dat ie nog iets beeld geeft. Maar wie doet dit dan ook met een radeon 9800PRO |:( Bij een 9600pro kan ik het nog begrijpen :o
Heb je uberhaupt gelezen? X800PRO dus niet 9800pro...

[ Voor 55% gewijzigd door Gody op 28-07-2004 12:24 . Reden: quote @ Alexio toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 12:16:

thnx, ik vertel het je wel als ik geen nieuwe krijg, heb ook nog wel een 9800XT koeler voor je?

ga hem gewoon proberen te RMA'en ;)

zit nu met S3 virge 4MB :*), kan ik lekker pacman spelen :9

Heb de originele koeler erop zitten, voor wie d8 dat ik er geen op had zitten ;)

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mocht je geen nieuwe krijgen, dan heb ik wel veel belang bij je overleden x800 (zie mijn sig url), desnoods alleen de core..

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP

Verwijderd

Kom op jongens, de kaart is gewoon kapot. Weggooien en hard sparen voor een nieuwe. Klote voor je, dit was een dure les. Kan me voorstellen dat je mega :( bent.

Verwijderd

Topicstarter
@ lucky, maar daar gaan we natuurlijk niet van uit hé ;) >:)

@hadecom.nl, tweaker ben je en zal je blijven }) volgende kaart zal ook weer gewoon watergekoeld worden, alleen dan wat voorzichtiger ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 12:26 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Cold Shadow schreef op 28 juli 2004 @ 12:15:
domme vraag, maar wat is een peltier?
Kijk hier :)

edit:
Vergeten te refreshen 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door SH4D3H op 28-07-2004 12:29 ]

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:22:
[...]

thnx, ik vertel het je wel als ik geen nieuwe krijg, heb ook nog wel een 9800XT koeler voor je?

ik wil niet lullig gaan doen, maar ik hoop dat het mislukt ;)
je hebt 'm zelkf vern**kt, dus laat dit een goede les voor je zijn

veel plezier met je 4mb kaart :z :z

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
You-Suk schreef op 28 juli 2004 @ 12:33:
[...]

ik wil niet lullig gaan doen, maar ik hoop dat het mislukt ;)
je hebt 'm zelkf vern**kt, dus laat dit een goede les voor je zijn

veel plezier met je 4mb kaart :z :z
Helemaal mee eens, ik vind het behoorlijk lame. Jij maakt brokken en laat iemand anders daarvoor opdraaien. :/

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:22:
[...]

[...]
Iemand raad je aan een ander voor de gek te houden, en dan bedank je die persoon? |:(

Verder, bekijk het eens van de andere kant. Stel jij staat achter de toonbank, en er komt een tweaker met een gecamoufleerd-gebakken videokaart aan zetten en vraagt/eist garantie, wat zou jij daar dan van vinden?
persoonlijk zou ik me erg moeten inhouden om vriendelijk te blijven...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar ik ga het toch proberen.
Er zijn zoveel mensen die dit doen, en waarom zou ik het dan niet doen? :?
Ik ga niet zomaar zoveel geld weggooien hoor 8)7
Er zit geen 1 brand plekje op oid, zat er ook niet op.

@KompjoeFriek, hij zei veel sterkte met je kaart etc. daarvoor bedankt ik hem :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 12:40 ]

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Oh oh, Koen, had je die Peltier niet op een lagere stand kunnen zetten? Toch raar dat dat gebeurd is. Misschien heb ik nogwel een Pro Vivo te koop :D

Niet op voorraad.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gewoon simpel.
videokaart de kliko in naar dat milieu gedoe ofzo.
en een nieuwe kopen of eerst sparen.

naar de garantie sturen is wel het stomste wat je kan doen terwijl je hem zelf gewoon kapot hebt gemaakt ook al krijg je een nieuwe (kans is klein) het is gewoon oplichterij.

ik denk een slotje hierop ofzo. hij weet het antwoord nu toch al. en er komen denk ik nog alleen maar onnodige reacties

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 28-07-2004 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
edward2 schreef op 28 juli 2004 @ 12:42:
Oh oh, Koen, had je die Peltier niet op een lagere stand kunnen zetten? Toch raar dat dat gebeurd is. Misschien heb ik nogwel een Pro Vivo te koop :D
haha, zoveel geld heb ik niet meer ;)

• Amras
  • Laatst online: 01-10-2025
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:39:
Goed argument! Kan ik m'n nieuwe videokaart voortaan gewoon jatten uit de winkel, er zijn toch zat mensen die stelen.
Ik ga niet zomaar zoveel geld weggooien hoor 8)7
Je wist toch van tevoren dat je het risico liep dat ie kapot kan gaan? Je hebt het gokje gewaagd en verloren.
edit:
Ik zal het hierbij laten en niet verder offtopic gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Amras op 28-07-2004 12:45 ]

• KompjoeFriek
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

@KompjoeFriek, hij zei veel sterkte met je kaart etc. daarvoor bedankt ik hem :?
ow, sorry :X ik lees alleen het negatieve vandaag :P

trouwens, maak er eens een fototje van, dan weten we waarover we praten :)

[ Voor 3% gewijzigd door KompjoeFriek op 28-07-2004 12:46 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Amras schreef op 28 juli 2004 @ 12:44:
[...]

Goed argument! Kan ik m'n nieuwe videokaart voortaan gewoon jatten uit de winkel, er zijn toch zat mensen die stelen.

[...]

Je wist toch van tevoren dat je het risico liep dat ie kapot kan gaan? Je hebt het gokje gewaagd en verloren.
edit:
Ik zal het hierbij laten en niet verder offtopic gaan
nou veel succes dan, waarom reageer je uberhaupt? :?

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:48
Hoop tot in tegenstelling van anderen hier dat je gewoon een nieuwe krijgt. Ik denk dat je je lesje wel geleerd hebt. Denk als kaart er op zich zelf nog goed uitziet dat je nog wel een goede kans maakt. Suc6 ermee iig!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 20:03
De peltier
Een peltier is een keramisch plaatje, wat aan een kant koud wordt, en aan de andere kant warm, zodra er spanning op gezet wordt. Door de koude kant tegen de processor aan te zetten, en de warmte kant aan het koelblok, kan de processor kouder worden dan het koelwater, waardoor de processor nog beter te overclocken is.

Even voor google gezocht, en voila:
http://users.pandora.be/uda/design6.htm

edit:
een beetje te laat geloof ik LOL :o

[ Voor 9% gewijzigd door Gaming247 op 28-07-2004 12:55 ]

[Updated spec's]

Verwijderd

Topicstarter
Meestersleutel schreef op 28 juli 2004 @ 12:49:
Hoop tot in tegenstelling van anderen hier dat je gewoon een nieuwe krijgt. Ik denk dat je je lesje wel geleerd hebt. Denk als kaart er op zich zelf nog goed uitziet dat je nog wel een goede kans maakt. Suc6 ermee iig!
Denk het ook wel, voor mij geen peltier meer :+
Je ziet er helemaal niks aan, geen enkel schroeivlekje oid :*)

• Palomar
  • Niet online
juist, en mede daarom zijn die kaarten zo duur (of dacht jij dat die RMA gevallen allemaal niet doorberekend worden in de prijs?).

Ze moeten in het vervolg de koelers maar gaan verzegelen ofzo en als die verzegeling verbroken is heb je geen recht meer op garantie.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Palomar schreef op 28 juli 2004 @ 12:55:
[...]

juist, en mede daarom zijn die kaarten zo duur (of dacht jij dat die RMA gevallen allemaal niet doorberekend worden in de prijs?).

Ze moeten in het vervolg de koelers maar gaan verzegelen ofzo en als die verzegeling verbroken is heb je geen recht meer op garantie.
Nou, als ik even die ijverige kleine diertjes mag misbruiken... Ze zijn zo duur omdat de markt te snel gaat en bedrijven maar kort te tijd hebben om hun R&D terug te verdienen. Maar dat tweede is wel een goed idee eigenlijk (als je het vanuit het oogpunt van de fabrikant bekijkt)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

sorry niet goed gelezen ik bdoel dus de *800PRO. Heb je misschien nog belang bij een voodoo 3 16 mb gouwe oude 3dfx he, en beter als je s3 4mb kaartje >:)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 28 juli 2004 @ 12:55:
[...]

tja, maar zolang ze dit niet doen blijven mensen andere koelers erop zetten en als die kapot is RMA sturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:00:
[...]

tja, maar zolang ze dit niet doen blijven mensen andere koelers erop zetten en als die kapot is RMA sturen.
Heb het topic ff doorgelezen en ik moet zeggen en hopen dat ze het wel zien.En hem niet omruilen.

Ik vergelijk het eigenlijk met het volgende:

Jij lijkt mij een persoon die naar de mac gaat een portie mcnuggets besteld en dat de helft opeet,vervolgens ga je na de balie en claimt nieuwe want de rest is koud!!

Bij mij in de winkel wist ik alvast dat ik niet erg vriendelijk tegen jou zou zijn.Sterker nog ik gaf je je kaartje en had gezegd ga maar flink sparen voor een nieuwe en succes. Volgende Klant!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 13:09 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 20:03
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:08:
[...]

Heb het topic ff doorgelezen en ik moet zeggen en hopen dat ze het wel zien.En hem niet omruilen.

Ik vergelijk het eigenlijk met het volgende:

Jij lijkt mij een persoon die naar de mac gaat een portie mcnuggets besteld en dat de helft opeet,vervolgens ga je na de balie en claimt nieuwe want de rest is koud!!

Bij mij in de winkel wist ik alvast dat ik niet erg vriendelijk tegen jou zou zijn.Sterker nog ik gaf je je kaartje en had gezegd ga maar flink sparen voor een nieuwe en succes. Volgende Klant!!!!!!!!!!!!!
Waar slaat dat op? Deze vergelijking klopt dus voor geen kant. }:O

En dan moeten ze de prijzen maar niet zo achterlijk hoog doen, want 400 euro ga echt niet zomaar 2x direct achter elkaar ophoesten

@SH4D3H, daar ben ik het ook helemaal mee eens.

[ Voor 18% gewijzigd door Gaming247 op 28-07-2004 13:16 ]

[Updated spec's]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Pfff waarom zou je geen andere koeling op je kaart mogen maken?
Ik had voor deze kaart een 9200 die passief gekoeld werd en mede daardoor gloeiend heet, heet genoeg voor artifacts ...
Toen maar ff een fanntje opgeplakt met wat van dat witte 'papier' tape en daarna toch maar ongerolen.

Het moraal van dit verhaal:
De koeling die er door de fabrikant opgezet wordt is niet altijd voldoende en als je blij bent met je kaart wil je hem graag houden en dus een andere koeler erop :)
En dan zou je geen garantie meer mogen krijgen? Pff kom nou ...
Gaming247 schreef op 28 juli 2004 @ 13:12:
[knip]

En dan moeten ze de prijzen maar niet zo achterlijk hoog doen, want 400 euro ga echt niet zomaar 2x direct achter elkaar ophoesten

[knip]
Jah dat ook, voor ATi is het een massaproces dat nog eens in een laagloonlandje wordt uitgevoerd waar ze nog nooit van btw enz gehoord hebben ...
ATi en Nvidia houden de prijzen gezamelijk lkkr hoog, kartelvorming noemen ze dat dacht ik :)

[ Voor 40% gewijzigd door SH4D3H op 28-07-2004 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk je toch verkeerd over mij,
net alsof die winkel er wat voor moet dokken ofzo, ja misschien de verzend kosten.
ATI moet er voor dokken, en voor hun kost zo'n kaartje toch geen éné r*k

@SH4D3H, daar ben ik het volledig mee eens :)

Die prijzen zijn ook nog is belachelijk hoog, en ATI is er maar iets van 50 euro aan kwijt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 13:16 ]

• Solovine
Ik zou je kaart nog eens goed schoon maken met een sterk goedje (als het maar geen plastic oplost) en hem dan nog eens proberen.
Als hij het dan nog niet doet en er zitten geen schroeiplekjes op kun je hem gewoon terugbrengen. Daar is nu garantie voor want je hebt altijd 5-10% kans dat de kaart gewoon tevallig is gestorven en dat het niets met de peltier of overclock temaken heeft gehad.

En dat de prijzen zo hoog zijn omdat veel mensen hun kaart verneuken en dan terug brengen slaat nergens op, de nieuwe kaarten hebben een enorme winstmarge; kijk maar eens naar de 9800 pro 128mb die van 400 euri naar 200 euri ging in 8 maanden. Daarnaast verneukt slechts 5-10% van de mensen hun kaart en brengen hem daarna terug, het effect op de prijs van de kaart is te verwaarlozen want de winkels concurreren voordurend met elkaar.

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 21:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het ding in een andere pc hetzelfde probleem geeft, kan je blijven proberen natuurlijk. Ik weet het, het heeft je een hoop geld gekost, maar hij is gewoon stuk... Face it dude ;(

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 00:10
zoals iemand anders al zei, het is het terugverdienen van kosten voor R&D en reclame die de prijzen hoog maken.

What's in the case?

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40

T-8one

take it easy, take a sisi

Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 13:22:
Ik zou je kaart nog eens goed schoon maken met een sterk goedje (als het maar geen plastic oplost) en hem dan nog eens proberen.
Als hij het dan nog niet doet en er zitten geen schroeiplekjes op kun je hem gewoon terugbrengen. Daar is nu garantie voor want je hebt altijd 5-10% kans dat de kaart gewoon tevallig is gestorven en dat het niets met de peltier of overclock temaken heeft gehad.

En dat de prijzen zo hoog zijn omdat veel mensen hun kaart verneuken en dan terug brengen slaat nergens op, de nieuwe kaarten hebben een enorme winstmarge; kijk maar eens naar de 9800 pro 128mb die van 400 euri naar 200 euri ging in 8 maanden. Daarnaast verneukt slechts 5-10% van de mensen hun kaart en brengen hem daarna terug, het effect op de prijs van de kaart is te verwaarlozen want de winkels concurreren voordurend met elkaar.
En jij dacht dat de winkels die marge's maken?

Een winkel stuurt de kaart terug naar de leverancier, deze crediteerd hem dan of stuurt een nieuwe op. Het is aan de winkel om meteen een nieuwe aan de TS te geven. Maar in dit geval heb je kans omdat het indd een vrij dure kaart is, dat ze de kaart eerst opsturen naar de leverancier, als de winkel dan een nieuwe krijgt, of deze gecrediteerd wordt, dan krijgt de klant een nieuwe, anders heeft ie pech.

En pech is in dit geval terecht vind ik.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Jij zegt zelf, ach die ene kaart merkt ATi geen ruk van. Dat klopt van 1 kaart zullen ze niet veel merken, maar er zijn VEEL meer mensen die zo denken als jij. Denk er eens aan dat bv 10.000 mensen zo garantie claimen, dan kost het ati ineens een stuk meer en merken ze het zeker wel.

Bovendien kost ze het zeker wel meer dan 50 euro per kaart, denk bv aan R&D die terugverdient moet worden

Verwijderd

Topicstarter
pech verdient? ik laat mijn peltier echt niet expres aanstaan ofzo :?
het was gewoon een ongelukje, en die standaard koeler zoog verschrikelijk, want ik heb geen airflow ivm waterkoeling en dán kan zo'n standaard koeler hem niet koel houden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 13:37 ]

• Solovine
Aspje schreef op 28 juli 2004 @ 13:34:
Jij zegt zelf, ach die ene kaart merkt ATi geen ruk van. Dat klopt van 1 kaart zullen ze niet veel merken, maar er zijn VEEL meer mensen die zo denken als jij. Denk er eens aan dat bv 10.000 mensen zo garantie claimen, dan kost het ati ineens een stuk meer en merken ze het zeker wel.

Bovendien kost ze het zeker wel meer dan 50 euro per kaart, denk bv aan R&D die terugverdient moet worden
Heeft ATI weer een reden om kaarten met een goede prijs/kwaliteits verhouding te produceren; iedereen wordt wel eens een beetje genaaid, dit soort garantie claims worden wel meegerekend door ATI door de kaart voor 5 euro meer te verkopen ofzo.
Ik vind het eigenlijk wel een mooie garantie 5 euro met de mogelijkheid je kaart te verneuken en dan een nieuwe te krijgen.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 00:10
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Heeft ATI weer een reden om kaarten met een goede prijs/kwaliteits verhouding te produceren
Het gaat hier over een product dat aan de rand van de markt zit, daar is de prijs/kwaliteit verhouding erg krom. Maar dat soort kaarten met een goede verhouding is imo de 9800 serie op dit moment, om te zeggen dat ze dat niet maken is een beetje raar. (of ik begrijp je niet goed.)

What's in the case?

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 13:12:
Dan denk je toch verkeerd over mij,
net alsof die winkel er wat voor moet dokken ofzo, ja misschien de verzend kosten.
ATI moet er voor dokken, en voor hun kost zo'n kaartje toch geen éné r*k

@SH4D3H, daar ben ik het volledig mee eens :)

Die prijzen zijn ook nog is belachelijk hoog, en ATI is er maar iets van 50 euro aan kwijt.
dus stel jij verkoopt een product.
ik koop het en ik maak het kapot express of misschien niet express.
ik ga naar jou terug ik eis een nieuwe. 99% zeker dat jij geen nieuwe geeft .
zal wel makkelijk zijn als het allemaal zo was. hoefde ik nooit iets nieuws te kopen als er iets kapot ging :9

of je laat het product vallen en het gaat kapot. die express dus maar wel je eigen schuld. dan ga je toch ook geen nieuwe vragen :X

en nog iets jij zegt dat je die kaart heel duur vindt en niet nog zo een gaat kopen.
je bent niet verplicht om een kaart van ati en nvidia te kopen hoor. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 28-07-2004 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil dus wel kunnen gamen op 1600x1200 en alle foefjes aan ;)
En waarom zou ik geen nieuwe geven dan?, je krijgt een nieuwe van ATI 'ik' hoef er dan niks voor te betalen.
En als er niks te zien is.... dan kan de verkoper het ook niet weten. (ook al heb je er weet ik veel wat mee gedaan, hij kan het dan nog niet zien kan die niks tegen doen..)
Je zal altijd wel weer wat nieuws moeten kopen, want je kan echt niet altijd door met je huidige hardware en je garantie termijn is ook maar 1 of 3 jaar ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 14:12 ]

• Avvd
  • Niet online
als je graag iets nieuws wilt zul je er voor moeten werken en geld moeten verdienen.
en als je echt graag wilt gamen en geen nieuwe videokaart wilt kopen als ie kapot gaat.
dan moet je ook geen risico gaan lopen. en daarna gaan zitten zeuren dat hij kapot gaat.
ik weet zeker zo'n kaart zal toch zeker 3 jaar mee gaan bij normaal gebruik of meer

bij mijn voorbeeld zit er toevallig geen tussen persoon bij. maar het komt op hetzelfde neer :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 28-07-2004 14:14 ]

• itsalex
  • Niet online
Je kan het proberen om deze terug te geven met de orginele koeler. Zeg je gewoon dat die kaart op een gegeven raar begon te doen en dat je pc niet meer wilde afsluiten en dat je een dag daarna terug kwam en dat dit was gebeurd of zo.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Aspje schreef op 28 juli 2004 @ 13:34:

Ja idd, en door dat soort grappenmaker moeten wij een hogere prijs betalen, omdat ze anders niet aan de door hun geplande omzet kunnen komen.

Goed bezig jongens, ga zo door. :(

Verwijderd

Het is allemaal heel simpel:

Je hebt zitten kloten met die kaart, je wist dat hetgeen wat je ermee deed niet gedekt was door de garantie, je verkloot je kaart...

That's it.

Geen garantie, dat weet je, dus koop maar lekker een nieuwe.

Mans genoeg om er mee te kloten, Mans genoeg om te accepteren dat die kaart door JOU toedoen naar de mallemoeren is.

Iedereen hier die suggesties doet in de trant van: gewoon opsturen, garantie claimen, zijn gewoon geen echte tweakers.

Iedere echte tweaker weet dat je door overklokken, of wat voor modificaties ook aan hardware dan ook, risico's neemt.

Ben je bereid het risico te nemen, accepteer dan ook de eventuele gevolgen...

Verwijderd

Je hebt nu iig een mooie sleutelhanger :*)
(mijn sleutelhanger is een GF5700 die ik zelf gesloopt heb)
Dus eigen schuld >:)

Verwijderd

ik vind dit eigenlijk wel een klein beetje grappig hoe lullig het ook klinkt...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 13:22:
Bull. Alsof die 9800pro kaart nooit meer als 100 euro inkoop hebben gekost....

Juist op die high-end kaarten verdien je 3 x niks. Die worden gekocht door de prijsbewuste tweakertjes en die zitten de hele dag in de pricewatch te neuzen waar dat ze 10 eurocent goedkoper uit zouden kunnen zijn....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jammer dat een hoop mensen het topic niet doornemen eer ze een post doen :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.