Toon posts:

Beveiligen XP prof lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wil een Windows XP Prof Machine helmaal dichttimmeren, deze komt in een verzorgingstehuis te staan, voor de bewoners zodat die een beetje kunnen internetten. Nou hadden wij een heel mooi register bestandje, lock.reg dat goed werkte op een win2k bak, maar onder XP gaat het niet goed. Het zit zo: Ik maak een gebruiker aan, die ik administrator rechten geef, (om het register te kunnen bewerken) daar koppel ik batch bestand aan, dat het lock.reg bestandje in het register opneemt. De 1e keer gaat alles goed, gebruiker kan bijna niets meer, behalve het geen wat moet. Maar dan, meld je je af, en opnieuw aan, krijg je een dikke foutmelding: "Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder". Dus het lijkt erop dat het bestandje zichzelf blokkeerd ofzo. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Het register bestandje is hier te vinden:

http://members.chello.nl/amdonker/Lock.txt

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Waarom maak je niet eenvoudig alleen accounts met beperkte rechten aan? De administrator verberg je bij het opstarten - zodat je er met 2x CTRL-ALT-DEL nog wel zelf in kan - en verder dus alleen een account zonder noemenswaardige rechten.

Klaar

Verwijderd

Topicstarter
Omdat zelfs dan de gebruiker nog te veel mag, hij moet echt helemaal niets mogen, geen c:,a:,e:,f: en g: schijf. Geen uitvoeren, geen configuratiescherm etc. Met dit reg bestandje lukte het eerst wel, alleen de collega die dat heeft gedaan, is nu net op vakantie en heeft niet verteld welke aanpassingen hij eraan heeft gemaakt. Dus hoopte ik dat iemand hier mij kon helpen.

• TromboneFreakus
Een policy aanmaken. Start MMC maar eens (Start => Uitvoeren => MMC) en dan voeg je Lokale gebruikers en groepen toe en dan blader maar eens door de vele mogelijkheden die je daar vindt.

• TromboneFreakus
Trouwens: je kunt de knoppen uitvoeren e.d. ook gewoon uitschakelen en van het bureaublad dan 'Deze Computer' e.d. uitzetten.

Knappe bejaarde die het dan weer aankrijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is al opgelost. Ik ben naar een andere XP bak gereden en heb daar het bestandje afgehaald. Nu werkt het goed. Verder is het probleem dat dus niet alleen bejaarden er achter gaan zitten, maar ook wel eens mensen met meer verstand ervan. Waarom voor deze manier is gekozen van beveiligen weet ik trouwens ook niet. IIg allemaal bedankt!
Pagina: 1