Toon posts:

Terminal server 2000 + DC 2003 licence server probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

In een redelijk groot netwerk heb ik een maand of 3 geleden de domain controllers vervangen met 2003 servers. Dit is bijna altijd goed gegaan, tot een paar weken geleden.

Een paar weken geleden begon een 2000 terminal server te sputteren dat de licenties niet meer geverifieerd konden worden. Nu denk ik dat deze server de licenties een tijd lang heeft onthouden, maar dat deze na een tijdje worden verwijderd en daarom de mensen langzaamaan niet meer konden aanloggen.

Vorige week heb ik op de nieuwe DC nieuwe TS licenties geinstalleerd. Daarmee heb ik het probleem kunnen oplossen voor 2000 en XP professional users. De windows 98 users kunnen echter nog steeds niet aanloggen.

Het gaat hier om up-to-date windows 98 clients, 2nd edition, explorer 6 en allemaal een DC client geinstalleerd. Het opnieuw installeren van de DC client heeft ook geen verder effect gehad.

Ik kan overigens wel met de 98 stations gewoon aanmelden op het 2003 domein, dus dat lijkt wel goed te gaan...

De foutmelding die naar voren komt op het moment dat ik vanuit de 98 clients een TS sessie op probeer te zetten ontstaat nog voordat ik de mogelijkheid krijg om een login en password op te geven. Ik probeer mij overigens binnen vanuit het lan aan te melden op de TS.

De foutmelding is:

De Client kan geen verbinding met de externe computer tot stand brengen.

De meest waarschijnlijke oorzaken van dit probleem zijn:

- De externe computer is niet op externe verbindingen voorbereid.
- Het maximale aantal verbindingen op de externe computer is overschreden.
- Er was sprake van een netwerkfout toen u verbinding wilde maken.

Al deze waarschijnlijke oorzaken zijn gecontroleerd en kunnen geen oorzaak zijn voor het probleem op dit moment. Er zijn genoeg licenties, de verbinding is ok, en de TS is bereikbaar voor TS verkeer vanuit het lan. Natuurlijk is alles getest vanuit meerdere werkstations.

Iemand enig idee?

Verwijderd

En wat zegt de Terminal Licensing Server ? Ik vermoed dat die nog op W2K machine staat ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas niet remote inbellen bij deze klant, door beveiligingsredenen dus dat kan ik je zo 123 niet vertellen.

• homeros
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 14:42
Zomaar een zijstraatje, 2000 en XP wel verbinding - 98SE niet, heb je geen encryptie-opties ingesteld op die server die 98 niet aankan?

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Het is namelijk ook precies dezelfde TS Server. Het enige dat veranderd is is de Domain Controller, dit was voorheen nt4 en nu 2003.

Ik heb hier trouwens wel de foutmelding die op de TS naar voren komt als een 98 client probeert te connecten,

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: TermService
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1004
Datum: 28-7-2004
Tijd: 10:00:24
Gebruiker: n.v.t.
Computer: *********08
Beschrijving:
The terminal server cannot issue a client license.

Op de DC's zien we geen foutmeldingen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 10:05 ]

Verwijderd

Heb je de win2k3 license server al hardcoded in the TS's gezet?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;239107

Als het eerst NT4 DC's waren, op welke server draaide de TS license service dan op?

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik heb iets vergelijkbaars met een migratie van 2 standalone citrix servers waar op de eerste een TS Licence service was geinstalleerd naar een 2003 AD, waar de TS Licence service op de AD moet staan. Een van mijn Capio's kan niet meer connecten.

Ik kwam op Google deze link tegen. Weet nog niet of die bij ons zinvol is, maar wie weet voor jou wel. http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=813508

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Werkt het als je een PC met W98 opnieuw in het domein hangt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Kabouterplop01 schreef op 28 juli 2004 @ 16:27:
Werkt het als je een PC met W98 opnieuw in het domein hangt?
windows 98 hang je niet in een domain... die meldt zich aan bij een domain

geen computeraccount in het domain dus

A wise man's life is based around fuck you

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Mogelijk dat je onderstaand fenomeen hebt. Hierbij ga ik er dan vanuit dat je W2000 clients minimaal Sp3 hebben.

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q315404

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Vandaag eens getest op een Capio-tje. Helaas krijg ik dat kreng niet aan de praat. Het betreft een Temp Licence die Expired is. (een overvloed aan licenties beschikbaar)

't gekke is dat dit alleen mis gaat bij het connecten via ICA. Als je RDP gebruikt werkt het foutloos :?

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1