[Radeon9700] Geen beeld in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08
Ik heb net mijn nieuwe Radeon 9700pro binnen (2e hands gekocht voor €125). Maar ik krijg hem nog niet aan de praat. Ik heb een verse WinXP installatie gedaan. Dan zet ik de drivers voor mijn Asus A7N8X erop (NForce v4.27) voor de netwerkkaart ed. En na een reboot installeer ik de catalyst drivers (v4.7). Maar zodra ik dan opnieuw opstart gaat mijn monitor op zwart.
Ik hoorde van iemand dat er een conflict ontstaat tussen de gart driver van de NForce drivers en de gart driver van de catalyst. Ik heb daarom een reinstall van WinXP gedaan en toen niet de gart driver van de NForce drivers geinstalleerd. Zelfde probleem. Ik ben toch wel benieuwd welke combinatie van drivers wel werkt.

Specs:

Hercules Radeon 9700pro
Asus A7N8X
Catalyst 4.7
NForce 4.27
WinXP professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81679

Als hij het eerst wel doet, voor de driver install, lijkt het er meer op dat de frequentie van je videokaart buiten het kunnen van je monitor staat. Waarschijnlijk te hoge mhz, probeer eens de advanced install van catalyst en kies dan zelf een lagere frequentie. Soms heeft catalyst weleens moeite met bepaalde monitoren en moet je eerst het profiel van je primary monitor aanpassen in het ATI driver menu. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Hoe staat je Aperture size ingesteld in je bios, zet hem bij voorkeur op 64MB dan veroorzaakt het de minste problemen. Dit is overigens afhankelijk van welke bios je hebt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik moest mn agp voltage op 1,6 in de bios zetten, daarvoor had ik ook allerlei problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Hmm even wat safemode instellingen in de bios doen:
- agp 4x forcen
- fastwrite uit
- Aperture size doe ik altijd op de helft van je intern geheugen (niet van je videokaart ram dus)

Daarnaast nog iets, heb je de externe power supply aangesloten op je videokaart? (floppy connecter bij de 9700 geloofik)
Ik meen me te herinneren dat je er een zalman cooler op hebt zitten, kun je voelen of deze a) te heet wordt b) amper warm
Beide is niet goed, amper warm kan erop duiden dat de cooler niet goed gemonteerd zit.

Ik heb zelf de combo van nforce2 en 9800Pro en heb geen problemen met gart drivers nforce/ati gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Fastwrites staan disables, aparture size staat op 64. AGP 8x support staat nog wel enabled, zal ik eens disablen.

Voeding is een Enermax 350Watt, AGP voltage staat gewoon standaard (dat is 1.5V toch?) en de floppy disk powerconnector zit er ook gewoon op. Ik heb deze kaart al in twee andere pc's probleemloos zien werken, waaronder 1 met een 300 Watt Nexus voeding. Maar ik zal eens naar de voltages kijken.
Mijn 9700pro wil ik wel gaan koelen met een Zalman setje, maar nu zit er nog de standaard fan op.

Wat bedoel je trouwens met de advanced install sysoppie? Mijn monitor zegt het overigens als het signaal out of range is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Voltages zien er ok uit, ik weet alleen niet wat de AGP spanning moet voorstellen. Ik zie wel Vinro staan, geen idee wat dat is. Die staat op 1.69Volt.
Verder zien alle voltages er normaal uit, hooguit 3% afwijking ofzo.

Ik heb ook alle BIOS instelling op "fail safe" gezet, hielp niet. En ik heb geprobeerd de Catalyst 4.7 eraf te knikkeren en een oudere versie te proberen (ik gebruikte de 3.1 voor mijn R8500), maar die installeert ie vrolijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08
Het laatst klinkt erg als dat de monitor de refreshrate te hoog staat.
Misschien kun je je pc remote overnemen met een andere PC?

-edit-

En de refresch rate aan passen?

[ Voor 15% gewijzigd door The_Greater op 28-07-2004 19:32 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
The_Greater schreef op 28 juli 2004 @ 19:32:
Het laatst klinkt erg als dat de monitor de refreshrate te hoog staat.
Misschien kun je je pc remote overnemen met een andere PC?

-edit-

En de refresch rate aan passen?
Wow, dit was de winnende tip! Ik heb VNC geinstalleerd en vanaf een andere pc gekeken. Ik had geen control panel geinstalleerd staan en de refresh stond gewoon op 60Hz. Daarna toch maar een driver met control panel geinstalleerd (v4.7) en wat bleek: de monitor output stond gewoon uit! Wat een superkansloze bug zeg! Echt niet te zuinig :+.

Maar goed, het werkt, dank aan iedereen voor de ideeen :).
Pagina: 1