[Win2kSBS] Trustrelationship lost?

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Computer zal_me_een_worst_weze heeft geprobeerd verbinding te maken met de server \\kaasboer door de vertrouwensrelatie van domein FRIETTENT te gebruiken. De computer heeft echter de juiste beveiligings-ID (SID) verloren toen het domein opnieuw werd geconfigureerd. Breng de vertrouwensrelatie opnieuw tot stand.

Nou heb ik de help even bekeken maar je snapt het denk ik al. Waar kan ik een "vertrouwensrelatie" (trust relationship?!) opnieuw fixen?

Ik vond deze fout in de logboeken (eventview)
greetz

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05

Nik

Wat bedoel je precies? Ik vind je verhaal een beetje vaagjes. Hier kan geen enkele Tweaker wat mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Nik op 28-07-2004 03:19 ]

Verwijderd

volgens mij mag je geen trusts leggen met de SBS versie...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 08:54:
mag wel, (7 dagen) kan ook wel, alleen werkt het maar voor 7 dagen... daarna niet meer,die 7 dagen is als overbruggingsperiode tussen 2 domains in namelijk.

mischien even pc uit en opnieuw in het domain hangen ?

* Zwelgje kan zich ook vergissen tussen het hebben van een trust tussen sbs2003 en een sbs 4.5 versie die 7 dagen mocht geleden (das geen AD trust namelijk), zwelgje zoekt het artikel erbij

[ Voor 25% gewijzigd door Zwelgje op 28-07-2004 13:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Alpha_Mouse
proller schreef op 28 juli 2004 @ 03:19:
Wat bedoel je precies? Ik vind je verhaal een beetje vaagjes. Hier kan geen enkele Tweaker wat mee.
Dit is een exacte copie van een error log van een eventview.

Maar dat had dontcare wel begrepen :p ff checken. Tnx

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Alpha_Mouse
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 08:54:
Hier ben ik dus ook niet helemaal over uit. Als we over een tust praten dan hebben we het meestal over een verbinding van 2 of meer domeinen toch?

Maar goed dan tot de vraag van moi hemzelf. -> vertrouwensrelatie?! wat moeten we daar onder verstaan?

Nog belangrijker hoe los ik het op :?

• Zwelgje
Alpha_Mouse schreef op 28 juli 2004 @ 17:08:
[...]

Hier ben ik dus ook niet helemaal over uit. Als we over een tust praten dan hebben we het meestal over een verbinding van 2 of meer domeinen toch?

Maar goed dan tot de vraag van moi hemzelf. -> vertrouwensrelatie?! wat moeten we daar onder verstaan?

Nog belangrijker hoe los ik het op :?
pc nu al even opnieuw in het domain gehongen dan :?

das namelijk ook een een 'vertrouwensrelatie' (pc>server)

Verwijderd

lol stomme nederlands. het zou verboden moeten worden

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:12:
och ik heb op de servers netjes een muip geinstalleerd :P kan je altijd nog kiezen..

komt japie het beheer doen>>>dan overschakelen naar NL..

• Alpha_Mouse
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:12:
yup.

helaas heb ik hier niet voor gekozen! ik ga de PC opnieuw in het domein donderen.

waar is trouwens het overzicht in Win2kSBS waar je alle PC's ziet die ooit een keer in het domein gehangen hebben?

bestaat die?

• Zwelgje
Alpha_Mouse schreef op 30 juli 2004 @ 14:24:
[...]

yup.

helaas heb ik hier niet voor gekozen! ik ga de PC opnieuw in het domein donderen.

waar is trouwens het overzicht in Win2kSBS waar je alle PC's ziet die ooit een keer in het domein gehangen hebben?

bestaat die?
ActiveDirectory Users and Computers :? dan onder het kopje 'computers' (mits je daar je pc's in hebt staan natuurlijk (=default)

Pagina: 1