Toon posts:

ATI X800 van ATI zélf ergens verkrijbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar de ATI X800 kaarten verkrijgbaar zijn van ATI zélf? Heb in de pricewatch gekeken en er stond weliswaar ATI, maar bleek achteraf Sapphire, ASUS, of een ander merk. Google ook niet veel opgeleverd. Iemand enig idee? :?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sapphire maakt de meeste kaarten voor ATI...

Meeste andere fabrikanten gooien eigenlijk alleen maar hun eigen software pakket erbij en plakken een andere sticker erop.

Sommige fabrikanten gooien hun eigen koeler erop... op hun eigen geheugen....

Sapphire is je beste keus als je puur Ati wil!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Mhh, Sapphire klinkt idd niet gek, maar toch vind ik het een beetje naatje ... origineel kaartje by ATI vind ik best wel stijl. Beetje hebbedingetje :9

BTW, thanks swampy :+

Iemand nog?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 02:12 ]

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 10:58
swampy schreef op 28 juli 2004 @ 01:51:
Sapphire maakt de meeste kaarten voor ATI...

Meeste andere fabrikanten gooien eigenlijk alleen maar hun eigen software pakket erbij en plakken een andere sticker erop.

Sommige fabrikanten gooien hun eigen koeler erop... op hun eigen geheugen....

Sapphire is je beste keus als je puur Ati wil!
eum, ATI bouwd de meeste kaarten zelf (BBA = Build By ATI) en de meeste fabriekanten plakken er hun eigen koeler op en steken het in hun doosje.

ATI zelf verkoopt zijn kaarten niet meer aan het publiek maar enkel aan grote OEM's. Particulieren moeten kaarten ofnemen van die OEM's of fabriekanten.

Verwijderd

Voor Europa bouwt Sapphire de kaarten van ATI. Check even deze link.

http://www.videocapturecard.com/aticards.html

Let wel even hierop:
NOTE: If you want the original "Built by ATI" card that includes the cables, drivers and any promotional games, buy the cards with the "Built by ATI" name. The other cards identified as "bulk" and "lite retail" are not made by ATI but use the ATI chip; the components and performance may be different and they do not include the cables or the promotional game. They are cheaper than the "Built by ATI" cards, but just remember that you get what you pay for.
LOL, klinkt alsof ze echt willen dat je die BBA koopt daarzo.

Op de site staat er volgens mij geen X800, maar wellicht is het in de toekomst er wel verkijgbaar. Maar waarom wil je eentje die speciaal van Ati zelf is? Je gaat geen performance verschil merken tussen een Sapphire (goedkoper) en een BBA. En die van Sapphire ziet er misschien beter uit? Dit is voor mij pas een hebbedingetje :

Review en meer foto's: http://www.vr-zone.com.sg/?i=1025&s=2
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com.sg/reviews/Sapphire/x800protoxic/3.jpg

Maarjah, dat hangt meer van je smaak af.

Verwijderd

blazed, die toxic reeks is nog niet beschikbaar bij mijn weten.
kan je nu trouwens al een gewone X800 XT kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 10:54:
blazed, die toxic reeks is nog niet beschikbaar bij mijn weten.
kan je nu trouwens al een gewone X800 XT kopen?
Hmm, heb ik gezegt dat et verkrijgbaar is? Heb alleen gezegt dat het een hebbeding is voor mij. Heb je me verhaal wel gelezen? Ik denk dat Neo Phantom wel weet dat hij wellicht een x800 gaat moeten pre-orderen. Want dat is wat je probeert te zeggen toch?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zag bij Vi computers in zaandam wel een x800 xt te koop staan, maar niet van ati zelf.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
ja Toxic ziet er vet uit maar ik vraag me af wat voor dB deze niet gaat produceren! Ik zou er dan liever waterkoeling aanhangen!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

ja Toxic ziet er vet uit maar ik vraag me af wat voor dB deze niet gaat produceren!
Als ik de grote van de fan bekijk lijkt me dit juist geen herriemaker, en daarnaast zal die op meerdere snelheden kunnen draaien vermoed ik.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
nvidia schreef op 28 juli 2004 @ 16:48:
ja Toxic ziet er vet uit maar ik vraag me af wat voor dB deze niet gaat produceren! Ik zou er dan liever waterkoeling aanhangen!
als het dezelfde (vga-silencer-look-a-like) is als die HIS met zo'n cooler, dan is ie echt heel stil!
heb laatst een video-review van de HIS gezien en hielden ze er een microfoontje bij; bijna onhoorbaar! 8)
(of ze liepen de boel te flessen... :+)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Antediluvian schreef op 28 juli 2004 @ 02:15:
[...]

ATI zelf verkoopt zijn kaarten niet meer aan het publiek maar enkel aan grote OEM's. Particulieren moeten kaarten ofnemen van die OEM's of fabriekanten.
Bedankt dude! Goed om te weten :)
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 04:03:
Voor Europa bouwt Sapphire de kaarten van ATI. Check even deze link.

http://www.videocapturecard.com/aticards.html

Let wel even hierop:

quote:
NOTE: If you want the original "Built by ATI" card that includes the cables, drivers and any promotional games, buy the cards with the "Built by ATI" name. The other cards identified as "bulk" and "lite retail" are not made by ATI but use the ATI chip; the components and performance may be different and they do not include the cables or the promotional game. They are cheaper than the "Built by ATI" cards, but just remember that you get what you pay for.

LOL, klinkt alsof ze echt willen dat je die BBA koopt daarzo.

Op de site staat er volgens mij geen X800, maar wellicht is het in de toekomst er wel verkijgbaar. Maar waarom wil je eentje die speciaal van Ati zelf is? Je gaat geen performance verschil merken tussen een Sapphire (goedkoper) en een BBA. En die van Sapphire ziet er misschien beter uit? Dit is voor mij pas een hebbedingetje :

Review en meer foto's: http://www.vr-zone.com.sg/?i=1025&s=2
[afbeelding]

Maarjah, dat hangt meer van je smaak af.
DAMN! 8)7 Hahah, dat is idd een hebbeding. Wat betreft een BBA kaart ... leek me gewoon leuk, alhoewel ik er weinig van zal zien, met mijn dichte kast :)

Thanks voor alle info ppl, jullie hebben me echt geholpen. Ik denk dat het Sapphire gaat worden en wat betreft die pre-order, ik denk dat ik wel nog fftjes wacht op de PCI-express kaarten. Voel me iig weer wat slimmer ;)

[comic relief]

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Vergeet niet dat PowerColor de kaarten van ATi zelf haalt en daar een klein powercolor stikkertje op plakt! de kaarten zijn identiek.

Heb nu een ELSA X800Pro VIVO in mijn handen en het enige dat veranderd is is het stickertje in het midden van mijn fan, daar staat nu ELSA ipv ATI (wat wel weer op m'n 9500Pro en 9600XT van Sapphire zat.
Sapphire bouwt het grootste deel van de ATi kaarten, vergeet niet dat ATi zelf niets bouwt, de chips worden uitbesteed aan TSMC en de kaarten zelf worden in Hong Kong geetst.
ATi's eigen kaarten komen pas in september in europa... maar hier in Taiwan (ja moet je maar naar een goed land op vakantie gaan) zijn ze er al wel, tenminste gewone XT's de rest van de Pro's zijn allemaal AIB partners...

Bij de XT krijg je trouwens wel zo'n cool plexiglas koffertje...

En ohja, ook de ELSA vivo modellen hebben 16 pipelines :)
Als ik jou was zou ik even bij kelkoo zoeken, dan kom je als het goed is in duitsland terecht.. misschien hebben ze ze bij computer-universe.de...

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik heb een X800 PRO van Club3D, op de koeler zat een stickertje van Ruby.

Als je die eraf haalt krijg je de Minotaur (Logo van de X800) te zien, ook op het fannetje schijnt een stickertje te zitten...

Als je ook nog een X800 pro wilt softmodden naar XT kun je het beste een Club 3D X800 pro ViVo kopen.

Je hebt dan de originele ATi kaart en je kunt hem goed softmodden (heb het zelf ook gedaan 8) )
Pagina: 1