Toon posts:

440BX herkent RealTek NIC niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat een Asus P2B moederbord (i440BX) een nieuwe Sweex netwerkkaart (RealTek 8139d) niet herkent? Voor zover ik weet staat alles in de BIOS goed:

PNP OS installed: YES (nml W98SE)
Slot # IRQ: AUTO
IRQ # Used by ISA: NO/ICU

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Mijn asus P2B-S heeft geen problemen met z'n realtek NICje ;).

Probeer eens een ander PCI slot.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd ... geen resultaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Post eens duidelijk hoe dit 'niet herkend' is- wat lees je in Device Manager (Windows) of lspci (Linux)?

Welk OS draai je en heb je wel drivers ervoor?

* dion_b zou personlijk z'n P2B-S en P2B-DS niet onteren met een RTL-8139 NIC (beiden momenteel voorzien van Compaq NC3121 (i82558B-based) :7 ), maar als die NIC werkt kan een BX ermee overweg :z

Oslik blyat! Oslik!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

dion_b schreef op 28 juli 2004 @ 02:10:
* dion_b zou personlijk z'n P2B-S en P2B-DS niet onteren met een RTL-8139 NIC (beiden momenteel voorzien van Compaq NC3121 (i82558B-based) :7 ), maar als die NIC werkt kan een BX ermee overweg :z
idd, waarom zou je een Realtek kopen als je op computerbeurzen goedkoop een tweedehandse Compaq, Intel of 3com kan kopen.

Die Sweex is mogelijk gaar in de doos (Dead On Arrival)

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 28-07-2004 02:23 ]

Verwijderd

Vorige week nog een keer een Sweex NIC met 8139D geplaatst in een Asus P2B, werkte prima

• smvs
  • Niet online
ik heb laatst een hele berg kapotte sweex kaartjes gehad. kan dus gewoon aan het kaartje liggen.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Mijn Asus P2B heeft ook geen problemen met een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (van Sitecom; soortgelijk merkje als Sweex). Zowel onder Win98 als WinXP.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Realtek kaartjes hebben soms problemen met oudere moederborden, zoals P1 bordjes, maar dat hij in een P2B niet wil werken vindt ik wel heel raar, ik heb nog nooit problemen gehad met een RTL8139 in een 440BX. Een half jaar geleden heb ik er 70 geplaatst in 440BX-borden en afgezien van 1 DOA deden ze het allemaal.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai onder W98SE en vind de kaart niet terug in Systeembeheer. Ook bij het opstarten van de pc, vind ik geen 'networkcontroller' terug in het overzichtje van gevonden PCI-kaarten. Ik vrees dus ook dat de NIC stuk is en zal zo even naar de computerboer gaan.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Een hele nieuwe Realtek 8139D kan een PCI 2.2 kaartje zijn die niet ondersteund wordt, Pak eens een wat oudere 8139C bijvoorbeeld, als die wel werkt weet je dat dat het was ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• llevering
  • Laatst online: 22:52
Probleem ken ik, zit volgens mij in het feit dat'ie PCI 2.2 gebruikt, koop een ander goedkoop netwerkkaartje (merkloos of een E-tech) dan gaat het gelijk goed is mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door llevering op 28-07-2004 10:49 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:36

woutur

Klauwtjes uit!

Ik kan dat alleen maar beamen. Heb geprobeerd wireless pci kaarten in een BX te zetten: geen van allen werkten omdat het allemaal pci2.2 was. De kaart wordt gewoonweg niet herkend. Dus het advies wat hierboven staat kan ik onderschrijven: tweedehands 3com of Intel kaartje scoren, dan heb je goede kwaliteit die wel werkt in je systeem.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In mijn oude pc werkt zo'n kaartje prima met een asus p2b. Ik weet alleen niet zeker of het ook zo'n 'D' versie is.. zal dan ws. wel een oudere zijn.

Probeer hem anders es in een andere pc (bijv. die mooie xp 2100 uit je sig :P) of ie het daar wel doet. Kun je meteen zien of het kaartje dood is of dat het aan het moederbord ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben even teruggegaan naar de pc-handel. De netwerkkaart werkte daar wel in een nieuw systeem (was te lui om het bij me thuis te proberen). Het lag dus toch aan het moederbord. Toch maar een nieuwe 3Com erin gezet die nu wel goed werkt. Thankx voor de support!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb hier een servertje draaien op een 440LX (ouder nog dan de bx) en daar zat eerst een Realtek 8139C in en die deed het perfect. Alleen ging de connector kapot en zit er nu een sitecom kaartje in (AMDTek gebaseerd gloof ik) , en het werkt perfect!

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1