DJ Studio voor Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Goedenmiddag/avond/morgen, (whatever you like :))

Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar heb tot nu toe niet echt iets leuks kunnen vinden. Ik draai regelmatig op feestjes en gebruik daarvoor BPM Studio onder Windows. Nu vraag ik mij af of er ook iets soortgelijks is voor Linux zodat ik wat dat betreft weer wat minder afhankelijk ben van Windows.

Op Google kan ik vrij weinig vinden maar hier zitten een aantal mensen die me vast wel verder kunen helpen. :)

tnx

Verwijderd

Kijk hier eens of er wat voor je tussenzit.

http://linux-sound.org/ddj.html

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Valt denk ik (kort samengevat) een beetje tegen, als iemand leuke projecten weet hou ik me ook aanbevolen.

Natuurlijk heb ik die op freshmeat al een keer gecheckt, maar ben niet iets tegengekomen wat qua functionaliteit zelfs maar in de buurt komt van BPMStudio, helaas :/

Edit: Die link van William bevat wel wat projecten die ik nog niet eerder heb gezien, morgen maar eens naar kijken dan toch ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Wilke op 28-07-2004 00:51 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Er is inderdaad vrij veel verkrijgbaar en ik heb er ook wat mee gespeeld maar van de circa 10 paketten die ik gebprobeerd heb, is het mij niet gelukt om er ook maar één gecompiled te krijgen :/ .
edit:

Lol, dat lijstje van William had ik dus helemaal afgewerkt maar daar heb ik er dus geen één van werkend gekregen (slack 10). Meestal waren het libs die ik niet had of zelfs errors in de source code. ;(

[ Voor 37% gewijzigd door G F0rce 1 op 28-07-2004 09:04 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Ik ben lang op zoek geweest. Twee pakketten die Bpm enigzins benaderen.

* djplay - maakt gebruik van Jack audio. Jack heeft veel mogelijkheden maar is niet makkelijk in gebruik.
* beatforce - veelbelovend, maar nog in alpha/beta stadium.

Beide te vinden op sourceforge

• G F0rce 1
Beatforce staat op Freshmeat ( linkje )

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Traktor DJ Studio werkt onder Linux met behulp van Wine. BPM Studio misschien ook wel?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 08:45

Zym0tiC

^_^

Freggy schreef op 28 juli 2004 @ 10:43:
Traktor DJ Studio werkt onder Linux met behulp van Wine. BPM Studio misschien ook wel?
En hoe zit het dan met je latency dan? Zal toch wel flink groot zijn...

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• freggy
  • Niet online
Ik denk dat de latency wel eerder zal afhangen van je gebruikte kernel dan door wine zelf. Je kan misschien eens de recente low-latency patches van Ingo Molnar bekijken. Vergeet niet, wine is not an emulator, het is gewoon een implementatie van WIN32 bovenop libc, X,... En Wine wordt toch ook al wat voor spelletjes gebruikt. In principe is de kans dat er latencyproblemen zijn in Wine even groot als je in pakweg één of andere KDE- of Gnome-applicatie.

Enfin, probeer het eens, en je zal wel gauw ondervinden of het voldoet of niet.

• Wilke
G F0rce 1 schreef op 28 juli 2004 @ 09:45:
Beatforce staat op Freshmeat ( linkje )
Ja, maar het gebruikt een of ander volslagen retarded build-systeem dat (probleem 1) geschreven is in (en dus afhankelijk is van) Python en (probleem 2) geen autoconf/make is of gebruikt, en dus niet werkt.

Hier mijn ervaring:
$ tar xfz Downloads/beatforce-0.2.0.tar.gz
$ cd beatforce/
$ cat INSTALL
use

python scons.py

to build beatforce with the default user interface.(sdltk)
[..]

$ python scons.py

[na 10 regels ofzo, waarop geen errors of warnings!]
Could not run/locate gcc!
scons: *** [plugins/input/cdda/libbeatforcecdda.so] Error 1
scons: building terminated because of errors.

$ which gcc
/usr/bin/gcc
$ echo $CC
/usr/bin/gcc
$ python scons.py --help
[..] Use scons -H for help about command-line options.
$ python scons.py -H | grep "cc"
$ cd scons; wc -l `find -name *.py` | tail -n 1; cd ..
22137 total
$ cd ..
$ rm -rf beatforce
Denk dus maar niet dat ik een brak make-pakket van 22k regels ga zitten debuggen :/

Op zonderlinge wijze gebeurt iets soortgelijks bij vrijwel elk audio-related pakket dat ik onder Linux probeer te installeren :/

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Wilke schreef op 28 juli 2004 @ 18:17:
(...)
een of ander volslagen retarded build-systeem
(...)
brak make-pakket
(...)
:o SCons zo omschrijven lijkt me niet helemaal *kuch* juist.
(FYI: ik ken genoeg developers die SCons de hemel in prijzen, en automake is nou ook niet echt je van het (huh, waarom zouden ze nou unsermake/SCons/A-A-P/whatever hebben uitgevonden? ;)). Lees ook een dit.).

Anyways, het installed hier perfect (Gentoo ~x86). Misschien een oude Python versie oid? Probeer trouwens eens "python scons.py ui=gtk" als sdltk niet werkt. Of "python2.3" ipv "python".

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat we gewoon nog een tijdje moeten wachten totdat meer ontwikkelaars ook voor Linux bezig gaan. De meeste projecten zijn gewoon dood of nog niet begonnen. Ik ben wel eens op zoek gegaan naar een Real Time Analyser; maar die zijn ook nergens te vinden. Zie in bijvoorbeeld dit lijstje. Ik loop tegen dezelfde werkt niet, compileert niet of start niet problemen op...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wilke
The_Surfer schreef op 28 juli 2004 @ 19:40:
:o SCons zo omschrijven lijkt me niet helemaal *kuch* juist.
Het kan helemaal geweldig zijn, maar als het zo dom is om mijn compiler niet te kunnen vinden terwijl die a. in het pad staat en b. via de daarvoor al sinds mensenheugenis standaard zijnde variabele $CC te vinden is, dan kan het verder helemaal geweldig zijn, alleen het werkt niet, 'nuff said.
Lees ook een dit
Mja, een hele beschrijving van gevallen waarin automake/autoconf zuigt. Grotendeels ook nog waar, maar goed - als dit ding depend op het geinstalleerd zijn van Python (groot!) en dan ook nog op specifieke versies ervan dan vraag ik me af hoe dit dan beter is?
Anyways, het installed hier perfect (Gentoo ~x86).
Hier dus niet (ook Gentoo ~x86, en behoorlijk up-to-date).
Misschien een oude Python versie oid? Probeer trouwens eens "python scons.py ui=gtk" als sdltk niet werkt. Of "python2.3" ipv "python".
Oude python versie? Mwohh, als 2.2 oud is, dan misschien wel ja (vgl. het 'je automake is meer dan 1 maand oud en werkt dus niet' probleem dat dat freshmeat artikel noemt). Uiteraard werken de opties met andere toolkits ook allemaal niet om dezelfde reden: compiler not found.

Maar zowaar, je hebt nog gelijk ook :D Na het upgraden van Python naar versie 2.3 lijkt het te werken! Maar de scons-README (bijgeleverd) zegt dat "Running SCons requires Python version 1.5.2 or later" en aan die vereiste voldeed ik absoluut. Bzzzzzzzzzt, wrong again!

Goed, ik zal de kots-smiley bij deze terugnemen, maar overtuigd van de superioriteit van dit build-alternatief ben ik als gebruiker in ieder geval nog allerminst (het zou goed kunnen dat het voor developers ideaal is hoor :) ).

• sjokki
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd een klein beetje met bpmdj gespeeld. Werkt best aardig. Je hebt wel twee geluidskaarten en een externe hardware mixer nodig.

• G F0rce 1
Wilke schreef op 28 juli 2004 @ 18:17:
[...]
Op zonderlinge wijze gebeurt iets soortgelijks bij vrijwel elk audio-related pakket dat ik onder Linux probeer te installeren :/
Ik heb dus precies het zelfde probleem hier :/ . En ja dat wat wel werkt heb je weer twee geluidskaarten enzo voor nodig niet erg makelijk dus.
Ik ben bang dat ik mij toch is moet gaan verdiepen in Wine om Windows programmas aand e gang te krijgen. Jammer hoor ....

• Wilke
Weet iemand of het met dit geweldige buildsysteem ook mogelijk is om een andere installatie-prefix op te geven dan whatever de programmeur een goed idee vond om op te geven in de SConstruct file? De '-H' optie rept in ieder geval niet over deze mogelijkheid, ook de FAQ, man-page (5 km lang) en documentatie (die overigens alleen op de programmeur gericht is en absoluut niet op de user!) van SCons niet.

Ja, ik heb zelfs al geprobeerd het dan maar aan te passen in de SConstruct file - the horror! Makefiles aanpassen om zoiets simpels gedaan te krijgen! - maar dan crasht het geheel zonder fatsoenlijke foutmelding met een 2 pagina's lange Python trace, omdat de hardcoded directory-naam /usr/share/beatforce op nog 34 andere plekken in alle subdirectories voorkomt (ja echt 34, ik heb het nageteld met grep/wc) en dan kan hij vroeg of laat vanzelf een file niet vinden - uiteraard doen we ook niet aan foutafhandeling, neehee, gewoon crashen natuurlijk!
Installeren in /usr/ wil ik dus niet, want dat gooit het package management van Gentoo door de war, en bovendien vertrouw ik SCons momenteel niet verder dan ik het weg kan gooien, dus sowieso no way dat dat ding als root gaat draaien (zeker niet voor ik heb uitgevonden hoe je de installatie-prefix instelt).

Tot zover echt petje af hoor, ik heb me al in geen jaren meer zo gefrustreerd aan de installatie van een simpel progje onder Linux :X

P.S. De QT-versie compileerde trouwens niet, want hij stelt het pad naar de QT-library verkeerd in. Ook zo'n probleem dat in autoconf/automake ca. een eeuw geleden is opgelost. Weliswaar op een ranzige manier met extra M4 script (ja, dat weet ik uit ervaring), maar het werkt tenminste wel.

Goed, hoog tijd voor een 'rm -rf beatforce' maar weer - het zal wel aan mij liggen denk ik.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Het hoeft natuurlijk niet precies een BPM Studio look-alike zijn, maar iets wat qua functies (veel uitgebreider hoeft echt niet van mij) een beetje in de richting komt. Ik gebruik standaard twee geluidskaarten. Eén voor de speakers (Audigy) en één voor de hoofdtelefoon (Realtek onboard).

Ik zal eens naar de genoemde projecten kijken, misschien zit er iets tussen maar nu is het eerst tijd om iets anders te gaan doen ;)

:O :O :O
Pagina: 1