[WinXP]BSOD zodra ik een netwerk verbinding maak

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:34
Hallo allemaal,

ik zit met een probleem met een laptop, een Acer Travelmate 630. Zodra ik een netwerkverbinding (zowel fysiek(de kabel) als software(protocol)) aanmaak, krijg ik een BSOD:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DRIVERS_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(standaard BSOD verhaal)

Technische informatie:

*** STOP 0x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning op voor hulpÄ ſſ□RÇ╪>SÇL¥┘ü

Vervolgens heb ik de BSOD Guide hier doorgelopen, en de daarin vermelde Microsoft KB articles en wat dingen die daarin vermeld werden geprobeerd zoals:

De drivers van de onboard netwerkkaart, een Realtek RTL8139, vervangen voor nieuwere, maar ook door oudere. Het probleem blijft.

Een andere netwerkkaart, een Sitecom PC002 10/100 MBit kaartje geprobeerd. Ook hiervoor de nieuwste drivers voor XP (overigens waren deze niet ondertekend) geprobeerd. Hetzelfde probleem.

Ik heb ook verschillende protocollen geprobeerd, maar het schijnt bij ieder protocol te gebeuren, zolang er maar een verbinding is en overdracht mogelijk is. Dus bij twee verschillende protocollen (TCP/IP aan de ene kant, IPX/SPX aan de andere kant) gebeurd er niets. Ook als een van de NIC's uitstaat gebeurd er niets (duh 8)7 )

Onder veilige modus werkt het wel gewoon allemaal, dat is het rare. Systeemherstel naar een punt waar het nog werkte, werkt ook niet. Hij lijkt gewoon niet meer op het netwerk te willen.

Ook verbinding maken met een andere computer dan de testcomputer, of een router resulteert in een BSOD.

Wie weet waar het aan kan liggen?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kun je eens kijken welke drivers hij dan gebruikt in veilige modus?

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
PnP OS uitzetten in BIOS enig verschil?

Jikra

• RvL
Hij gebruikt in veilige modus dezelfde drivers voor zover ik kan zien. En het BIOS stelt niet veel voor, de optie PnP OS zit er niet eens in.

Ook default BIOS settings werkt niet...

Nu de dekens nog...

• Jikra
Heb je je systeem al eens helemaal zonder netwerkkaart, zonder de drivers (verwijderen vóór de hardware fysiek eruit gaat), zonder protocollen e.d. opgestart gehad en dan voor minstens 6 uur aan laten staan, aangelogd op de admin.

't Is 't meest onwetenschappelijke maar werkende truukje dat ik ken, het lijkt alsof op de eoa manier xp intern allerlei zaken "repliceert" of moet propageren (om in MS terminologie te blijven) en heeft daar of System Idle of gewoon tijd voor nodig.

Jikra

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31

MrFish

Untitled

Een hele wilde gok: staat er op die laptop toevallig een firewall, en dan specifiek BlackIce? In de één na laatste versie van BlackIce zit namelijk een bug die BSOD's kan veroorzaken bij het maken van netwerkverbindingen. Even uitzetten of updaten..

Ook als je geen BlackIce hebt, maar een andere firewall, kan het geen kwaad om dat te proberen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MrFish op 29-07-2004 11:26 ]

Check mijn thuisbatterijsimulator en EPEX forecast

• RvL
@Jikra
Drivers verwijderen zal niet zo'n probleem zijn, hardware wordt een groter probleem want het is namelijk een onboard NIC. Ik denk niet dat de eigenaar van de laptop er zo blij mee zal zijn als ik de zaag er in zet ;)

@MrFish
Hij heeft helemaal geen firewall geinstalleerd staan en de virusdefinities (Norton 2002) zijn van september 2003. Het eerste wat ik dus gedaan heb is online Symantec er overheen gedraaid en AdAware en Spybot er overheen gehaald. Die vond aardig wat, maar het probleem is niet opgelost...

Ik ga vandaag alle gegevens onder veilige modus backuppen. Er zit geen floppydrive in en mn bootable CD pakt ie niet op een of andere manier dus een Ghost maken lukt me ook al niet...)

Nu de dekens nog...

• Jikra
:D Nee, zagen lijkt me niet echt een oplossing... LOL

USB harddisk om naartoe te schrijven?

Jikra

• RvL
Ik heb nu alle belangrijke gegevens gebackupt onder veilige modus, want daar werkt het netwerk wel. Programma's en OS kunnen opnieuw geinstalleerd worden, dus dat vind ik niet zo erg.

Gister SP1 maar eens geinstalleerd, want die had hij dus nog niet geinstalleerd. Toen ging het 1 keer goed, maar na opnieuw opstarten begon het verhaal weer van voren.

Toen kwam ik op het idee om Windows XP opnieuw te installeren, over de huidige installatie heen zodat alle programma's en instellingen toch bewaard bleven (een upgrade er overheen dus eigenlijk), maar de installatie bleef maar zeuren dat de product key onjuist was terwijl het toch echt de goede, overigens ook legale, sleutel is. Snap er werkelijk geen bal meer van.

Nu de dekens nog...

Pagina: 1