Voorgaand hieraan:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/938666
Het idiote is dat het 2 identieke modules betreft met dezelfde timings en ook in hetzelde slot doen de problemen zich voor. Ik kom er zelf echt niet meer uit en heb er al onwijs veel tijd inzitten.
De Feiten:
- De modules zijn exact gelijk aan specs : 512MB PC3200 Cas2
- Memtest loopt uren prima zowel met de een, de ander EN met beide
- Ut crashed naar de desktop na een paar minuten gamen
- Far cry wil niet eens opstarten met een fatal exeption melding
- Problemen doen zich niet voor met de oude module. Wel met beide maar ook met de nieuwe module als enige in het oude slot.
- Systeem is niet overgeklokt en naar zover ik weet loopt het geheugen op de timings waar het voor gemaakt is:
CAS2 , 2, 4, 8
Betekend dit hetvolgende?
CAS latency 2
RAS to CAS latency 2
RAS Precharge Delay 4
Active Precharge Delay 8
?

Zo ziet mijn bios er dus uit. Hoe zit het met "1T Command Control"? Hoe weet ik of de reepjes dit aankunnen en wat is het precies?
De "By SPD" van mijn bios maakt er CAS2, 2, 3, 8 van . Zou ie hierdoor vast kunnen lopen?
help? Ik kom er niet meer uit
Specs gekopieerd uit mijn sig want blijkbaar mocht een linkje naar mijn specs niet :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/938666
Nu heb ik ondertussen de module geruild voor een andere maar nu crashed ut2004 terug naar de desktop en krijgt far cry bij het opstarten een fatal exeption.Ik heb al een tijdje een reep twinmos twister pc3200 Cas2. Dit werkt perfect.
Nu heb ik er nog een gekocht en zodra ik deze erin plug lopen mijn spellen niet meer. Crashes , Bsod etc. Ik dacht eerst dat mijn mobo of voeding het net niet meer trok. Oude werkende module eruit en enkeld de nieuwe erin. zelfde probleem.
Dus met de ene module wel en de ander niet. Voor zover ik weet zijn de modules gelijk : 512MB PC3200 Cas2
Ik dacht eerst dat de module gewoon d00d zou zijn, dit lijkt het meest logisch maar hetgeen dat mij doet twijfelen is dat ze beide door uren memtest heen komen.... Moet ik nu de module gaan ruilen of een ander mobo zoeken?
Het idiote is dat het 2 identieke modules betreft met dezelfde timings en ook in hetzelde slot doen de problemen zich voor. Ik kom er zelf echt niet meer uit en heb er al onwijs veel tijd inzitten.
De Feiten:
- De modules zijn exact gelijk aan specs : 512MB PC3200 Cas2
- Memtest loopt uren prima zowel met de een, de ander EN met beide
- Ut crashed naar de desktop na een paar minuten gamen
- Far cry wil niet eens opstarten met een fatal exeption melding
- Problemen doen zich niet voor met de oude module. Wel met beide maar ook met de nieuwe module als enige in het oude slot.
- Systeem is niet overgeklokt en naar zover ik weet loopt het geheugen op de timings waar het voor gemaakt is:
CAS2 , 2, 4, 8
Betekend dit hetvolgende?
CAS latency 2
RAS to CAS latency 2
RAS Precharge Delay 4
Active Precharge Delay 8
?

Zo ziet mijn bios er dus uit. Hoe zit het met "1T Command Control"? Hoe weet ik of de reepjes dit aankunnen en wat is het precies?
De "By SPD" van mijn bios maakt er CAS2, 2, 3, 8 van . Zou ie hierdoor vast kunnen lopen?
help? Ik kom er niet meer uit
Specs gekopieerd uit mijn sig want blijkbaar mocht een linkje naar mijn specs niet :
Verder staat voor alle hardware de meest recente driver geinstalleerd en heb ik alleen voor de videokaart een afwijkende driver, de omega's. Maar ook deze wederom zo recent mogelijk. Dit alles draait op Windhoos XP Pro MET SP1 en alle updates.Chieftec HPC-360-202
Asus A7v600
Processor(s) Amd AthlonXP 3200+
1024Mb Twinmos Twister PC3200 DDR400
2x Maxtor Diamond max 9 120GBSata RAID 0 | Maxtor Diamond max 9 200GB Ata133
Club3d AtiRadeon9500Pro
Aopen 52x32x52 Chameleon pack
Lite-on LT-163 16x48 region free RPC-1 bios
Logitech Z-680 5.1
Soundblaster Live! 5.1
3com 3c905tx 100Mbit 3com 3c940 1000MbitLom
Zalman CNPS7000A
[ Voor 58% gewijzigd door Pakjebakmeel op 28-07-2004 08:40 ]