[Dubbel hardware onboard] PCChips M770LMRT

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een PCChips M770LMRT moederbord met een passieve Celeron 333, 128 MB, 20 gb harde schijf, cdromspeler.

Onboard geluidskaart 4 kanelen ondersteuning, VGA Intel 810 van Whitney(of voor Whitney), Modem en LAN.

In Win98, Windows 2000 en Windows ME gaat de installatie goed maar wat mij nou zo opvalt:

Ik heb er een C-Media 8738 geluidskaart inzitten en een Intel AC97 geluidskaart(kan ook een codec zijn maar deze wordt ook wel gezien als een Avance geluidskaart voor een Intel 810 moederbord of als een geintergreerd onderdeel van de Intel 810 of als een realtek geluidskaart)

Er zijn 2 modem gedetecteerd: Motorola SM56 modem en een Connexant 56K modem. Allebei werken ze

Voor de rest werkt het bord heel slecht.

Hoe kan dit? Het is toch maar 1 geluidskaart en 1 modem onboard of niet?

Alleen de INF Chipset update is de enige die goed werkt maar de rest van die drivers zijn een ramp. De LAN kaart is een Davicom maar wat een ramp ding. Die VGA was makkelijk maar de geluidskaart en modem zijn niet te doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

:? Vaag...

Drivers voor de onboard meuk kun je hier vinden:
http://www.pcchipsusa.com/support-driver.asp

Wel tekenend voor de "kwaliteit" van PCChips ;)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap even niet wat je bedoelt, heb je er een losse PCI modem + Geluidskaart in en wil je die, en de onboardmeuk beide gebruiken?

• itsalex
  • Niet online
He NNF die heb ik allang gehad. Ik ben nu bezig bij Chaintech en MSI omdat die nog wel aardig die richting in gaat.

Wat is dit nou voor bord? Moet je hieronder kijken voor het onboard spul:
Davicom LAN controller
Intel 810 VGA kaart
C-Media 8738 4SP geluidskaart
Realtek/Avance 2 CH geluidskaart
Motorola 56K modem
Connexant 56K modem
En nog iets van SIS zit er ook nog in en van VIA

W98 bijvoorbeeld detecteert dus 2 x modem en 2 x audio controller. Ik heb maar 2 PCI sloten maar die zijn gewoon vrij netals het AMR slot. Ik heb de drivers wel aardig gevonden maar het werkt gewoon simpelweg niet. Dan is het een Realtek geluidskaart en dan een Avance geluidskaart. De Cmedia kaart kan ik ook niet uitkomen. Ik wil wel een Legacy blijven behouden.

Het tekent echt voor de kwaliteit van de moederbord. Niets te vinden qua drivers. Ik ben blij dat ik mijn map met 96 cd voor driver hier nog had en ik heb er 30 cds voor nodig gehad om iets te vinden maar ik vraag me af welk modem en geluidskaart ik moet gebruiken en ik weet ook niet welke ik moet uitschakelen.

De bios staat onboard modem en modem onboard AC97 en die kan je disableen en enableen netals de geluidskaart die staat als audio onboard en als onboard audio AC97. Dus ik begrijp er gewoon geen klap meer van dit bord.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42

pistole

Frutter

sommige modems ("voice modems") kunnen ook als geluidskaart herkend worden als er een dsp inzit (hiermee kan je je computer als antwoordapparaat gebruiken enzo). Dus dat lijkt me een verklaring.

Wat betreft de dubbele modem: vaag.

Wat gebeurt er als je in de bios setup die apparaten op disabled zet? Verdwijnen dan ook alle apparaten in je device manager?

Ik frut, dus ik epibreer

• itsalex
  • Niet online
Nee dat modem is volgens mij een codec maar het is zo'n vaaaaaaaaag moederbord. Ze hebben maar wat chips erop geplakt en that's it. De gebruiker die de cd verliest mag zelf het maar gaan gokken welke het is.

Ik heb ook een Easy Buddy van ECS staan maar daar doet de cardreader voorin het niet. De USB poort voor is maar USB1.1. Echt ECS/PCChips en zo moeten echt nog van het echte vakwerk leren. De kleine dingen die doen het. Ik ga het bord weg doen en ik doe er een Asus TUSI-M wel in. Ik heb alle drivers ervan en dat werkt ten minste. Het vage van het bord is als ik er een Socket converter slot 1 in doe en zeg tegen de jumper pak de slot1 dan doet het bord niet en als ik zeg pak maar de socket en het bord doet het.

Pagina: 1