Toon posts:

[xp] ghost op usb ipv hdd kan niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vers geinstalleerde xp machine en ik wilde een ghost maken. Nu heb ik per ongeluk gekozen om op een USB device te ghosten. Wanneer ik nu mijn pc opstart krijg ik het bootmenu, ghost starten of terug naar windows. Geen van beide opties werken nu. Wanneer ik kies voor ghost kan ik op f5 drukken en kan dan dmv e.exe een autoexec.bat en config.sys bekijken. Hierin wordt dus een usb driver geladen, waar de pc op blijft hangen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan veranderen zodat ik kan ghosten naar HDD. Misschien dat iemand even deze files kan posten, of heeft iemand een ander idee..opnieuw installeren liever niet, net alle software weer geinstalleerd..kost me weer 2 dagen werk + dat ik geen backup heb nu van mijn gegevens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 23:26 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:08
Dat is nou precies de reden dat ik ghost altijd opstart van floppy tegenwoordig, al 3x een windows-install compleet mee verneukt :{

De partitietabel van mijn bootdisk was de laatste keer ook gewoon corrupt. Ghost maakt een partitie aan om van op te starten. De laatste keer heb ik met fdisk deze partitie verwijderd en de andere partitie weer "actief" gemaakt, dit werkte toen. Het is misschien een beetje riskant om te proberen, maar ik had in dat geval ook gewoon een volledige backup van mijn files.

je kunt het altijd nog proberen als er niemand een betere optie heeft.... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ja, het vervelende is dus dat ik wel een backup had, (lees oude windows xp hdd, die nu vervangen is door een grotere) maar dat ik op die harde schijf een ghostimage wilde zetten en dus die schijf heb geformatteerd nadat ik alle data had gekopierd die ik wilde bewaren. Ik kan vanuit die pcdos prompt namelijk mijn eigen c:\ ook niet benaderen. c:\ is nu die ghostpartitie en ook op d e f etc vindt ik mijn schijf niet terug. Als ik nu opstart met een xp cd en ik doe een bootcfg /rebuild ..zou dat gaan werken of zou hij dan ook de boel niet zien?

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels gekeken wat er gebeurd als ik boot van een xp cd, maar dan kom ik niet eens in de setup omdat deze aangeeft dat er geen vaste schijven aanwezig zijn. Zou partition magic nog wat kunnen betekenen, of iets anders, of is dit een verloren zaak?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 19:15:
ik heb inmiddels gekeken wat er gebeurd als ik boot van een xp cd, maar dan kom ik niet eens in de setup omdat deze aangeeft dat er geen vaste schijven aanwezig zijn. Zou partition magic nog wat kunnen betekenen, of iets anders, of is dit een verloren zaak?
waarschijnlijk verteld partition magic je gewoon doodleuk dat je partitietabel kapot is....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
hmm einde xp+data.. :D

Verwijderd

Topicstarter
Er waren 2 partities aangemaakt op de originele schijf, een C:\ en een d:\.
Mijn vader had zijn pc geinstalleerd op de D:\partitie. Windows XP dir en program files ed staan dus nu op D:\. de tweede partitie heet nu dus c:\.

ik heb op een andere HDD ook XP geinstalleerd. Vervolgens met de xp cd de repair console benadert van deze installatie en vervolgens Bootcfg /rebuild uitgevoerd. Beide installaties toegevoegd aan de opstartlijst gevolgd door het commando "fixboot c:\" en "Exit". Nu kan ik zolang de 2e schijf is aangesloten booten met mijn oude xp installatie. Wanneer ik deze schijf ontkoppel kan ik niet meer booten.

Logischerwijs zou je zeggen dat als je deze procedure herhaalt, maar dan met het commando fixboot d:\ dat je weer zou moeten kunnen booten.. dat is dus niet het geval. Misschien met fdisk /mbr eerst een bootrecord maken en dan nogmaals proberen? Of verpest ik dan de partities en ben ik alsnog alles kwijt.
Pagina: 1