[iTunes] ID tags in de war

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:00
Mensen voor dat jullie beginnen sorry ik heb gezogt naar deze vraag kan nix vinden ik hoop dat het niet gelijk afgeslooten worden en zo

het verhaal is dit:
ik heb vandaag me 4g 20GB ipod binnen gekregen maar nu is dit het probleem als ik via itunes mp3's er op pleur verneukt hij de namen nou heb ik gevonden dat het probleem zit in idv1 en v2 en zo ik heb zeg maar 2 mp3 alle bij zijn ze in de id tag het zelfde velde in gevuld maar van de ene mp3 maakt hij bandnaam - songnaam en van de andere allen songnaam of wel het word een zooitje en cd's liggen niet op volg oorden betekent dit dat ik al mijn 10000 mp3's op nieuw moet gaan tagen op de manier ik het in mijn schempje wil hebben of is er een makkelijke manier ?

pleasssss

Many thanx
Lord Sauron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

even een paar puntjes ter aandacht;
je topictitle is nietszeggend, maak daar iets nuttigers/duidelijkers van zoals wat ik er van gebrouwen heb
wij doen hier elkaar indirect altijd de groeten, en hoef je dus niet te vermelden
je verhaal is moeilijk te lezen en onduidelijk...

Desalniettemin: welkom

Van je vraag kan ik verder niks maken, er is iets mis met je tags oid :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit wel te fixen is met het programma tag&rename. Dit is een multi-(semi)automatisch mp3 tag programma. Hiermee kun je zowieso automatisch mp3 laten taggen op basis van allmusic.com of cddb, of op basis van de filename. Ik denk dat er vast wel met 1 druk op de knop alle info in een bepaalde id3 standaard kan worden gezet. Het programma is wel windows only, een dergelijk mac programma ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ephpod
http://www.ephpod.com/ werkt beter dan itunes als je wil retaggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bedoel je dat als je liedjes op je iPod zet via iTunes dat ze dan gerenamed worden? Als je dat bedoelt: dat klopt ;) De liedjes komen in een andere structuur op je iPod te staan die niet erg logisch is voor ons mensen ;) Ik denk niet dat je daar wat aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb hetzelfde .. Denk ik ..

Met pijn en moeite heb ik al mijn MP3s getagged, zelfs op genre .. en nu zie ik gewoon dat onder bepaalde genres LANG niet alle MP3s voorkomen die er zouden moeten staan ..

Wil de iPod een specifieke ID3 tag versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 11:23:
Wil de iPod een specifieke ID3 tag versie ofzo?
Er zijn twee soorten ID3-tags, versie 1 en versie 2. Ik ken iTunes verder niet, maar het zou me niet verbazen als die graag ID3v2-tags wil hebben, terwijl jij versie 1-tags hebt ingevuld. Hoe je dat bij kan werken, geen idee. Ik doe dat soort dingen handmatig, direct nadat ik de nummers heb gedownload. Dus automatische programma's ken ik daar niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
iTunes snapt ze bijna allemaal.

1.0
1.1
2.2
2.3
2.4

Kopieer eens een track, en kijk in iTunes bij de info over dat nummer, normaal gesproken wordt de versie ID tag genoemd.

En anders converteer je de ID tag via iTunes, dat kan onder het menu geavanceerd. Kies daar de versie Tag die jij wilt gaan gebruiken en converteer hem dan...
Pagina: 1