[Javascript] probleem bet javascript en asp variabele

Pagina: 1
Acties:

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 01:25

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ik heb een string en hier in is een asp variabele ingevoegd...

Nu gaat het bij een van de asp variabelen goed aangezien het een getal is maar de andere variabele is een tekst en dient in asp dus ' te hebben, alleen geeft ie een fotmelding als ik die invoer in javascript.

code:
1
"document.location.href='pagina.asp?tekst=<%Response.write tekst%>&getal=<%Response.write getal%>'" value="Annuleren"

de uitvoer hiervan is: pagina.asp?tekst=tekst&getal=getal

Dit moet zijn: pagina.asp?tekst='tekst'&getal=getal

Hoe kan ik in javascript deze '-jes invoegen? Heb de seracht gebruikt en er is ook geen html command voor die ik zou kunnen gebruiken...

Never eat yellow snow...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Er kunnen geen quotes in een url string, die moet je escapen.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
pagina.asp?tekst='tekst'&getal=getal
Hoezo moeten hier quotes om de string "tekst" heen? Dat is toch helemaal niet nodig?

• johnny7
André schreef op 27 juli 2004 @ 23:01:
Er kunnen geen quotes in een url string, die moet je escapen.
Dit zou alleen maar nodig moeten zijn als de string een ' moet gaan bevatten, zoals bij "'s Gravenhage".

• Denga

Denga

Topicstarter
Bij asp is bij het wel degelijk nodig om '-en te gebruiken als je tekst meegeeft aan een url, maar ik begrijp dus dat ik die moet escapen

Never eat yellow snow...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

johnny7 schreef op 27 juli 2004 @ 23:04:
[...]

Dit zou alleen maar nodig moeten zijn als de string een ' moet gaan bevatten, zoals bij "'s Gravenhage".
Heb je wel eens ' in een url gezien? Nee, dus escapen die handel.

• johnny7
Denga schreef op 27 juli 2004 @ 23:07:
Bij asp is bij het wel degelijk nodig om '-en te gebruiken als je tekst meegeeft aan een url, maar ik begrijp dus dat ik die moet escapen
Probeer encodeURI maar eens in Javascript.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

encodeURI() encodeert niet een ', escape() (hoewel deprecated) doet dat wel
maar ik neem aan dat ASP ook wel een functie daarvoor heeft

oh ja, het is window.location en niet document.location

[ Voor 22% gewijzigd door crisp op 27-07-2004 23:14 ]

Intentionally left blank

• Denga

Denga

Topicstarter
Bedankt allemaal, het is me al gelukt door eenvoudigweg te escapen... ik probeerde allerlei moeilijke oplossingen maar haalde meerdere talen door elkaar is al opgelost dmv

code:
1
"document.location.href='pagina.asp?tekst=\'<%Response.write tekst%>\'&getal=<%Response.write getal%>'" value="Annuleren"

enne
crisp schreef op 27 juli 2004 @ 23:13:
oh ja, het is window.location en niet document.location
Het is wel document.location aangezien ie een pagina aan moet roepen binnen hetzelfde frame...

Maar iig bedankt allemaal voor jullie moeite... _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Denga op 27-07-2004 23:18 ]

Never eat yellow snow...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Denga schreef op 27 juli 2004 @ 23:16:
Bedankt allemaal, het is me al gelukt door eenvoudigweg te escapen... ik probeerde allerlei moeilijke oplossingen maar haalde meerdere talen door elkaar is al opgelost dmv

code:
1
"document.location.href='pagina.asp?tekst=\'<%Response.write tekst%>\'&getal=<%Response.write getal%>'" value="Annuleren"
escapen is niet het juiste woord; bedoelt wordt encoden; dit werkt dan misschien wel, maar feitelijk is het geen correcte URI. En wat nou als er in je tekst nog meer gekke tekens zitten, of enkele quotes?
enne

[...]

Het is wel document.location aangezien ie een pagina aan moet roepen binnen hetzelfde frame...
Het is niet document.location; praat geen poep. Als je een ander frame wil targetten doe je dat middels top.frames[] of parent.frames[] of whatever - dat heeft er niets mee te maken. document.location is een fout die nooit in de specs had mogen komen en al zeker niet als read-write property, daarvoor is tegenwoordig document.URL bedacht (die is read-only). Het is altijd al window.location geweest en dat zal het ook blijven. Dat iets (nu nog) werkt wil niet zeggen dat het altijd zo zal blijven werken. Doe het gewoon netjes en luister naar iemand die er verstand van heeft ;)

http://devedge.netscape.c...3/reference/location.html
In event handlers, you must specify window.location instead of simply using location. Due to the scoping of static objects in JavaScript, a call to location without specifying an object name is equivalent to document.location, which is a synonym for document.URL.

Location is not a property of the document object; its equivalent is the document.URL property. The document.location property, which is a synonym for document.URL, is deprecated.
document.URL:
Read-only
[...]
Description
URL is a string-valued property containing the full URL of the document. It usually matches what window.location.href is set to when you load the document, but redirection may change location.href.

[ Voor 32% gewijzigd door crisp op 28-07-2004 00:11 ]

Intentionally left blank

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Denga schreef op 27 juli 2004 @ 23:07:
Onzin.

Jou prbleem kan alleen voor komen bij tekst die een ' bevat, maar doe dan eens een server.urlEncode().

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1