Toon posts:

telnet met een apple

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje aangezien er op een apple (powerbook g4)geen rs-232 poort zit vraag ik me af hoe je kunt telnetten met een apple ik wil namelijk een powerbook g4 kopen maar ik moet ook regelmatig cisco app configureren en ik zou wel willen weten hoe ik dat moet doen met een apple powerbook kan iemand mij misschien helpen hiermee

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ofwel via TCP/IP connecten, of zien of er ergens een USB-rs232 dingsel te krijgen is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon terminal openen en dan 'telnet ip' :) USB dingen moeten er ook wel zijn, ken alleen geen terminal software die er mee werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bigs op 27-07-2004 21:54 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voor alle mensen die zeggen telnet ip die hebben duidelijk nooit een cisco geconfigd die zegt.
Do U wish to start with initial setup [YES/NO]
nee tuurlijk niet ik wil een netjes geconfigde cisco

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hij vraagt toch hoe hij moet telnetten?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik heb ook nog nooit een Telnet naar een seriele poort gedaan :9 En ik zit toch dagelijks op de LOM/SerA van m'n Sun servertjes :)

Aniway... De field techs van Sun hebben idd een USB convertje die ze aan hun iBooks hangen. Via die convertor kunnen ze simpel elke gangbare seriele poort (DB25, DB9) aansturen... Weet alleen ff niet welke terminal software ze daar voor gebruiken.

Weet wel dat die convertors niet al te goedkoop zijn, maar dan heb je wel wat! Ben ff het merk vergeten helaas... Zal ff zoeken

EDIT1:
Gevonden. Het merk dat de mensen van Sun gebruiken is Keyspan. Alhier te vinden. Daarnaast heb je natuurlijk ook dingen als deze en deze.

EDIT2:
Ik mag tevens toch hopen dat je ook gewoon een SSH of Telnet naar een Cisco bak kan doen om haar te configureren... Anders moet je d'r dus OF een console server OF elke keer een terminal aan hangen... Ook lekker handig :9

[ Voor 36% gewijzigd door Liegebeest op 27-07-2004 23:20 ]

Liege, liege, liegebeest!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TrailBlazer schreef op 27 juli 2004 @ 22:02:
voor alle mensen die zeggen telnet ip die hebben duidelijk nooit een cisco geconfigd die zegt.

[...]

nee tuurlijk niet ik wil een netjes geconfigde cisco
Ik heb wel degelijk cisco's geconfigd. Ten eerste zeggen die niet u tegen me, maar gewoon je (als in 'you'), en ten tweede vraagt de TS technisch gezien hoe hij moet telnetten. En telnet is nu eenmaal TCP/IP gebaseerd. Dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

TS bedoelt dus eigenlijk een programma zoals minicom?

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Liegebeest
AntiChris schreef op 28 juli 2004 @ 09:03:
TS bedoelt dus eigenlijk een programma zoals minicom?
Pinpon! A winnar is yuo!

Dat is inderdaad precies wat hij wil hebben. Ik heb ff onze vaste field rep van Sun gebeld om te vragen welk progje zij gebruiken, maar hij's nu ff in gesprek helaas :(

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Misschien is zTerm wel wat voor hem :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Verwijderd

Topicstarter
IK ga het gewoon proberen met Zterm weet iemand waar ik dit kan downloaden .

Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor jullie reacties .

En meer tips zijn natuurlijk altijd welkom .

• Liegebeest
Toevallig dat die vent van Sun me net terug belde: zTerm is inderdaad ook wat zij gebruiken...

Ze lopen echter wel tegen een vervelend probleempje aan soms: als je bijvoorbeeld in "vi" je cursor naar links beweegt in zTerm, dan wist hij (alleen op het scherm :9) de karakters waar hij overheen beweegt. Niet zo lekker editen dus...

Voor de rest kunnen zij er gewoon mee uit de voeten.

EDIT:
zTerm vind je alhier

[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 28-07-2004 14:46 ]

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik gebruik een iBook G4 icm een Keyspan (http://www.keyspan.com/products/usb/USA19HS/) adapter om Cisco's te configureren. Let goed op dat de usb/rs232 adapter die je wilt aanschaffen de 'break' functionaliteit ondersteunt die je nodig hebt voor bv. password recovery procedures. Sommige adapters claimen de 'break' functionaliteit te ondersteunen in de praktijk blijkt dit dan echter alleen onder windows te werken. Ik werk al enige maanden met de Keyspan adapter en ben uitermate tevreden over zowel de kwaliteit van de hardware als de driver ondersteuning.

Als terminal emulator gebruik ik overigens de standaard BSD terminal emulator 'tip'.

Verwijderd

Topicstarter
Meatgrinder ,

Ik heb nu ff een ibook g3 totdat mijn powerbook er is maar hoe kom ik in godsnaam bij die bsd terminal emulator of zit die er niet op .

thnx

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
'tip' is helaas niet standaard aanwezig in OS X, maar je kan zowel de source als binary hier downloaden:

http://www.codegen.com/freesoft.html
Pagina: 1