[Indesign]: meerdere kaartjes op 1 A4

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nu de schoolversie van Adobe Indesign gekocht, dus daarbij zit geen handleiding.
Waar ik echter niet uitkom, is dat ik meerdere visitekaartjes op 1 A4tje wil printen. Met zoiets als MS Publisher kon dat altijd wel.

Met Indesign kan ik wel het formaat van een visitekaartje aanmaken, maar dan kan ik weer niet alles inpassen op een A4 papier. Aanmaken van een A4 document geeft weer zo'n gepuzzel...

Wie weet hoe ik meerdere kaartjes op een A4 kan printen?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
wat je zou kunnen doen, is 1 visitekaartje exporteren als PDF en die plaatsen op een sjabloonpagina met snijtekentjes.

Houdoe

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

MS-Word een optie ?
Dan daar stickers gebruiken, en de samenvoegfunctie (Zit nu in: menu="Extra", "Brieven en verzendlijsten")

[ Voor 28% gewijzigd door Brothar op 28-07-2004 00:05 ]

eagle

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Word lijkt me niet echt een optie. Op een visitekaartje wordt vaak gebruik gemaakt van steunkleuren en dat is in Word onmogelijk. Ook een fatsoenlijke ondersteuning van CMYK ontbreekt.

Je kan ook in Indesign je objecten die het kaartje vormen groeperen en slim knippen & plakken.

Houdoe

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou, het is al gelukt :) Bedankt nog voor de tips...
Ik heb dus gewoon hulplijnen gebruikt, en aangezien die ook magnetisch werken, gewoon de kaartjes geknipt en geplakt op een vel A4!

Indesign is écht een superprogramma, zeker vergeleken met kwark express, en dat logge MS Publisher wat ik jaren geleden ooit gebruikt heb :'(