PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Als je naar sys prefs gaat en dan naar netwerk zie je als je op airport klikt een venstertje met airport id (mac adres) en daaronder
"By default join: automatic" Misschien dat je daar even een specifiek netwerk van maken.
"By default join: automatic" Misschien dat je daar even een specifiek netwerk van maken.
Heb ook een Linksys-wlan alhier, en heb van hetzelfde 'probleem' last. Nu speelt dit eigenlijk alleen maar na een reboot van mijn iBook, en niet bij het uit sleep halen. Daarom vind ik het ook niet erg, omdat ik m'n iBook toch eigenlijk heel zelden reboot, en ik met die 1x klikken na zo'n zeldzame reboot wel kan leven. Het was in het begin ook zo dat het na het sleepen niet helemaal goedging, maar na wat prutsen met settings gaat dat nu altijd goed. Ik heb in ieder geval het inloggen op "automatisch" staan, en de wepkey aan mijn Keychain toegevoegd. En nu werkt het dus (bijna) zoals het hoort
.
precies dat heb ik dus ook nou ik zet hem wel vaak gewoon uit en dan moet ik dus de hele tijd weer naar het Airport icoontje om het netwerk te selecteren. En Q, hij staat op by default join "linksys".
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Met een gewone Airport kaart en een iBook via een ad-hoc netwerk heb ik meteen netwerk, zonder problemen; staat er niks in je syslog oid na het booten?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
En als je m op automatic zet? Daar staat hij op bij mij standaard.Maximus schreef op 28 juli 2004 @ 09:59:
precies dat heb ik dus ook nou ik zet hem wel vaak gewoon uit en dan moet ik dus de hele tijd weer naar het Airport icoontje om het netwerk te selecteren. En Q, hij staat op by default join "linksys".
Als ik mijn ibook reboot dan pakt hij meteen weer mijn wireless verbinding. Als ik het ding na een bezoek elders thuis openklap pakt hij zoals het hoort ook meteen mijn thuis verbinding. Ik gebruik ook wep.
Waarom zet je 'm uit, dan? Als-ie in sleep staat, kan er ook niks mee gebeuren, en dan kun je tenminste ook weer lekker snel werken (lees: meteen) als je 'm openklapt. Helemaal uitzetten is eigenlijk nergens voor nodig...Maximus schreef op 28 juli 2004 @ 09:59:
Pagina: 1