Screenshots van PS2

Pagina: 1
Acties:

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 14:16
Eey,

Mijn vraag is hoe je screenshots en video's kan maken van je Playstation2 beeld.
Ik heb wel een TV-IN maar als ik dan op de PC alle kanalen laat zoeken, vind ie de Playstation2 niet (ook een losse DVD speler niet, wel een videorecorder) :(
Weet iemand hoe ik screenshots en video's kan maken?

Alvast bedankt!
Groeten Turmin

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:19

Just_I

What did you just say?

Dat je het PS2 kanaal niet kan vinden lijkt me nogal logisch omdat het een extern kanaal is. Voor de rest, zoek eens met de search / google ;)

Zie ook dit topic.

[ Voor 24% gewijzigd door Just_I op 27-07-2004 21:32 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Turmin
Just_I schreef op 27 juli 2004 @ 21:27:
Dat je het PS2 kanaal niet kan vinden lijkt me nogal logisch omdat het een extern kanaal is. Voor de rest, zoek eens met de search / google ;)

Zie ook dit topic.
Kan 't helemaal niet via een TV kaart dan?

En in dat artikel lees ik dat 't ook kan met "Bleem!" een PSX emulator? Maar daarvan vind ik alleen oude versies voor Win98 enzo en ik geloof ook nie voor PS2? Ik heb wel een andere PS emulator maar ik ben er nog niet achter hoe die werkt. Kent iemand anders nog emulators voor PS2 die werken onder WinXP?

Groeten Turmin

• Nik
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Extern kanaal zegt 'ie toch?

Je hebt namelijk geen gewoon kanaal nodig, maar een EXT kanaal (AV1 AV2 AV3 bijvoorbeeld).

:) Zoek eens met google "Canture from PlayStation".

Er zit vast wel een boekje bij je TV kaart. Daar staat het ook vast wel in :)

[ Voor 22% gewijzigd door Nik op 27-07-2004 21:50 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De tv in waar jij het over hebt, heeft die een rf signaal nodig?
zo ja, zit er ook een composite in op je videokaart?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een goed werkende PS2 emulator is er niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Turmin
-Rob- schreef op 27 juli 2004 @ 21:54:
De tv in waar jij het over hebt, heeft die een rf signaal nodig?
zo ja, zit er ook een composite in op je videokaart?
rf signaal? geen idee. Bij opties -> video instellingen en dan bij Video ingang kan je wel kiezen uit TV-Tuner, Composite, S-Video. En dan kan je nog "Video Standaard" veranderen in NTSC, PAL, SECAM, PAL M, PAL N, PAL DK, PAL I.
Hoe moet ik 't instellen voor een EXT dan? :S

• Nik
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Composite, of S-Video, als je daar je PS op aansluit, dan kun je screenshots maken. Moet je wél die composite of s-video ingang kiezen he!

het staat LETTERLIJK en FIGUURLIJk (tekst met wellicht een plaatje) in je handleiding van je tv kaart. Lees daar eerst eens in dan. Staat precies hoe je alles moet aansluiten, instellen, én hoe je screenshots moet maken. het kan _niet_ makkelijker!

edit: never mind that ik neem het risico niet

[ Voor 88% gewijzigd door Nik op 27-07-2004 22:18 ]

• Turmin
proller schreef op 27 juli 2004 @ 22:15:
Composite, of S-Video, als je daar je PS op aansluit, dan kun je screenshots maken. Moet je wél die composite of s-video ingang kiezen he!

het staat LETTERLIJK en FIGUURLIJk (tekst met wellicht een plaatje) in je handleiding van je tv kaart. Lees daar eerst eens in dan. Staat precies hoe je alles moet aansluiten, instellen, én hoe je screenshots moet maken. het kan _niet_ makkelijker!

edit: never mind that ik neem het risico niet
Oke bedankt :-) Het is gelukt! Ik heb alleen nog geen geluid maar dat komt ook nog wel goed ;-)

Groeten Turmin

Verwijderd

Je hoeft niet onder iedere post ons de groeten te doen. Wij Tweakers groeten elkaar bij iedere post automatisch al.
Pagina: 1