[xp] niet meer via andere pc wachtwoord wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij hebben hier thuis een netwerkje met 2 pc's. Mijn pc (pc1) draait op Win XP PRO. Pc 2 draait op Win XP HOME. Als ik op pc 2 naar "Configuratiescherm->Systeembeheer->Computerbeheer" ga kan ik verbinding maken met pc 1. Tevens kan ik dan een wachtwoord wijzigen en een gebruiker aanmaken (op pc 1). Op deze manier zou mijn vader/zusje mijn wachtwoord op mijn pc (pc1) kunnen wijzigen. Jullie begrijpen wel dat dit niet de bedoeling is.

Ik ben al aan het zoeken geslagen, maar heb helaas niets gevonden. In systeem staat onder het tabblad "verbindingen van buitenaf" op beide pc's alle vinkjes uit. Verder is op iedere pc 1 hardeschijf gedeeld, zodat er gemakkelijk bestanden gedeeld kunnen worden.

Iemand slim genoeg om dit op te lossen????....

[ Voor 56% gewijzigd door Edmund op 27-07-2004 20:33 ]

• Edmund
  • Niet online
Het probleem is al opgelost.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vertel :)

• Edmund
  • Niet online
Op die manier gaat NIET als de gebruikersnaam en het wachtwoord op beide pc's verschillen. Zijn die hetzelfde dan kun je die gegevens wel wijzigen.

Dus alleen ikzelf kon gegevens wijzigen in "Computerbeheer". Ik heb op beide pc's dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Voor mijn vader was dit niet mogelijk, omdat hij niet dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord had op de beide pc's.

Stomme fout.. had ik moete weten.