pc ziet andere pc's 8er sweex router niet met gamen

Pagina: 1
Acties:

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01
dit is het geval

e-tech router -> mijn kamer -> 8ports switch met 2 pc's eraan
-> mijn pa's pc
-> zusjes kamer -> sweex router 4ports -> zusjes pc en via de sweex router naar me broertjes pc

all fine internet werkt ik wou dus tegen me broertje lekker Age of empires doen.
leuk maar ik krijg het niet voor mekaar.
elke pc heeft 10.0.0.X behalve me zusjes en broertje die hebben 192.168.2.10X
maar pingen gaat wel maar multiplayer game opzetten lukt niet mijn broertje ziet mij niet en ik hem niet.
snapt iemand hier wat van want als ik zijn pc op mijn 8ports switch aansluit werkt alles wel en naar me pa's pc werkt het ook gewoon

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik heb ook een zoiets gehad met mijn Sitecom router, Ik kon met firmware 33 niet met 2 personen binnen mijn LAN in dezelfde server counterstriken, de laatste pc die wou joinen zag dan gewoon de server niet meer (poort werd bezet gehouden ofzo :? ) Het terug zetten van een oudere firmware was voor mij de oplossing

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
De router houdt waarschijnlijk udp pakketjes die naar 192.168.2.255 worden gestuurd tegen. Dit is een beveiligingsmaatregel tegen DOS attacks. Als routers deze berichten niet tegen zouden houden zou je met 1 klein berichtje een stortvloed van replies kunnen veroorzaken. Als je dat dan met een gespoofed ip adres doet, kun je anderen lekker zieken.
Of je dit in de sweex kunt uitzetten weet ik niet. Cisco routers hebben er wel een optie voor. Maar waarom een router? kun je er niet beter een switch tussen zetten? Zit je ook niet met verschillende ip ranges enzo,