Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onboard USB splitten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een ASUS A7N8X-X moederbord. Op dit moederbord zelf zit een connector (bestaande uit een aantal pinnetjes). Hierop wil ik graag de front-USB van mijn systeemkast aansluiten. Dit is geen probleem en werkt perfect.

Maar nu komt het... Ik heb ook een cardreader, welke ik op dezelfde manier moet aansluiten. Ik wil dat zowel de cardreader als de front-USB werkt.

Wie heeft hiervoor een goede oplossing? Bestaan er splitters om de pinnetjes op je moederbord te verdelen, en zo ja, waar zijn die te koop?

Waar ik aan zat te denken: de kabel die van de pinnetjes van het moederbord komt en naar de front-USB gaat, kan ik die ook een stukje kaalmaken, en vervolgens de connectors van het kabeltje van de cardreader afknippen en deze dan verbinden met het kale gedeelte van de kabel die naar de front-USB gaat? :?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
ja dat kan, máár je zult maar een van de twee poorten tegelijk kunnen gebruiken, een beetje zinloos dus, beter zal het zijn om een USB-hub open te maken en die intern neer te zetten o.i.d.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Op de A7N8X Deluze zit een dubbele USB header, check eens of dat ook zo is voor de A7N8X-X (handleiding!) dat scheelt weer een hub inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de A7N8X-X zit een rij met 5 pinnetjes en daaronder een rij met 4 pinnetjes. Zijn er ook splitters hiervoor dan? Of een andere oplossing?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als oplossing stel ik het volgende voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=27&size=small

Zie ook deze link.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Nu we het toch hier over hebben...

Ik heb de A7N8X-E Deluxe en een front USB. Nu is de poort op het mobo als het goed is USB2 maar moet de front USB ook iets speciaals hebben om dit ook als USB2 te kunnen gebruiken...t gekke is dat mn sony camera nu wel werkt op die poort maar mn USB2 printer geeft hij een error...of zou ik iets verkeerd hebben aangesloten?

Ik heb namelijk dit mobo net nieuw en op mn oude mobo (A7V266-E) deed de poort het wel maar gaf hij aan dat een highspeed usb device was aangesloten op een non-highspeed poort. Maar op mn nieuwe mobo pakt hij m helemaal niet :(

iemand?

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 11:32

FrankNStein

It's Alive!!!

ik heb zelf ook de A7N8X-X...

De A7N8X-X heeft:
- 2 onboard USB-poorten
- 4 aan de achterkant.

Nu is teminste voor iedereen duidelijk wat voor poorten die heeft.
En nee, volgens mij bestaan er geen USB-hups, die je op je moederbord kan frotten.
wat je wel kan doen, is er eentje kopen, de connector rippen, en die op je MoBo aansluiten.
Je kaart-lezer kun je nu op de andere poort van je MoBo zetten. De hup sluit je dan vrolijk aan op de voorkant van je kast. Klaar is kees :)

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59
M'n pa heeft een Paradigit pc, die is uitgerust met 2x usb voor en een cardreader voor.
Eigenlijk is er voor maar 1x usb, omdat die aardige jongens bij paradigit de 2e hebben gebruikt voor de cardreader, hoe ze dat precies gedaan hebben weet ik niet, maar binnenin de pc zit wel een vage usb stekker die nergens inzit...

in de 2e usb poort zit nu een vullertje dat er geen stekker inpast (ze hebben de onderste gepakt, gevolg: mijn grote usb stik paste er niet in!!.. heb nu een kleintje)

Verwijderd

Anders lus je toch gewoon een USB port op je mobo zelf door naar die reader?

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 27 juli 2004 @ 19:55:
Als oplossing stel ik het volgende voor:
[afbeelding]

Zie ook deze link.
Leuk idee, maar hier heb ik niet veel aan. Het zijn allemaal losse stekkertjes, en geen USB-connector. Bestaan er dan geen kabels met aan de ene kant een USB-connector, en aan de andere kant losse stekkertjes? Als ik die losse stekkertjes maar op het moederbord kan inpluggen...

Verwijderd

Topicstarter
De cardreader die ik heb: http://211.75.42.203/~add...p?RABBIT=product&itemid=5

Een quote van de website:
By replacing the cable, it can serve as an external card reader/writer as well.
Met andere woorden, die kabels zijn dus wel verkrijgbaar maar waar? Dan is gelijk mijn hele probleem opgelost.

Verwijderd

Sja, ze bestaan wel, ik heb hier ook zo'n kabel, een dubbele nog wel.
Aan de ene kant een stekerblokje op het mobo, aan de andere kant 2 USB uitgangen voor op m'n kast.

Alleen snap ik niet waarom je dat wilt, een A7N8X-X heeft immers 2 USB-pinheaders onboard?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
De systeemkast heeft 2x front-USB. Deze worden aangesloten door een een blokje (bovenste rij 5 pinnetjes, onderste rij 4 pinnetjes) aangesloten op het moederbord.

Nu heeft de cardreader dezelfde aansluiting als de front-USB, maar ik kan maar een tegelijk aansluiten. En dat terwijl ik beide aangesloten wil hebben.

Verwijderd

En als je nou 1 x front USB aansluit, dan kan je die andere pinheader gebruiken voor je cardreader...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook kunnen, maar de cardreader heeft er ook twee nodig, als hij volledig wil functioneren. En ik wil graag dat alles functioneert. ;)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Het beste is toch een klein hubje kopen (4 poorts) en dat open maken en daar alles op de juiste plaats solderen / zelf connectors aan je losse draadjes maken.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/cpx508p2.gif
Zo'n kabel moet ik ongeveer hebben, maar dan met dubbele header. Wie weet waar ze te krijgen zijn, of heeft er een?

Verwijderd

Weet je zeker dat de cardreader 2 USBpoorten nodig heeft, is dat dubbele headerblokje ook dubbel bedraad?
Ik heb er zelf ook een 6 of 7 voudige cardreader in zitten, daar zitten zelfs nog 2 USB-uitgangen op ook, maar hoeft maar op 1 USBpoort aangesloten te worden.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:10:
[afbeelding]
Zo'n kabel moet ik ongeveer hebben, maar dan met dubbele header. Wie weet waar ze te krijgen zijn, of heeft er een?
Dit heb ik zelf gemaakt. Hal bij de electronicaboer een male-male USB kabel (ja, die bestaan), en een 10 pins (2x5) header. Knip de kabel in tweeen, strip de uiteinden, en maak ze op de juiste manier vast in de header die je gekocht hebt. Je hebt nu plaats voor 2 extra interne USB-aansluitingen.

Zoef

Verwijderd

FrankNStein schreef op 27 juli 2004 @ 20:31:
ik heb zelf ook de A7N8X-X...

De A7N8X-X heeft:
- 2 onboard USB-poorten
- 4 aan de achterkant.

Nu is teminste voor iedereen duidelijk wat voor poorten die heeft.
En nee, volgens mij bestaan er geen USB-hups, die je op je moederbord kan frotten.
wat je wel kan doen, is er eentje kopen, de connector rippen, en die op je MoBo aansluiten.
Je kaart-lezer kun je nu op de andere poort van je MoBo zetten. De hup sluit je dan vrolijk aan op de voorkant van je kast. Klaar is kees :)
kheb zelfde mobo en kheb ook 2onboard en 4 aan de achterkant...
Pagina: 1