Toon posts:

Poort scans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje m.b.t. tot poort scans. Ik heb op XP Kerio Firewall 4 draaien (free edition) en de laatste tijd heb ik elke dag wel een stuk of 10 poortscans (en regelmatig ook medium inbraken). Deze poort scans en inbraken komen volgens kerio allemaal van hetzelfde adres af namelijk: http://rr.sans.org/firewall/egress.php
Nu is m'n vraag of ik deze inbraken en scans kan weren.. :?

Of moet ik soms m'n kerio anders instellen dan de huidige configuratie?!

Hoop op hulp....

Greetz Robbert

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Die link wil bij mij via firefox mn adobe acrobat opene, waarna al mn firefox vensters crashen ;( Niet al te mooie site dus?

//edit: 2e keer proberen: Acrobat opent een of ander document over die firewall van je en crashed daarna incl het venster van firefox :z

[ Voor 37% gewijzigd door domi235 op 27-07-2004 19:35 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

-DomiNator- schreef op 27 juli 2004 @ 19:33:
Die link wil bij mij via firefox mn adobe acrobat opene, waarna al mn firefox vensters crashen ;( Niet al te mooie site dus?

//edit: 2e keer proberen: Acrobat opent een of ander document over die firewall van je en crashed daarna incl het venster van firefox :z
offtopic:
In Operat 7.52 nergens last van.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

-DomiNator- schreef op 27 juli 2004 @ 19:33:

Zet dan ook die "fijne" integratie uit in je prefs.
Krijg je keurig een download popup waar je die PDF wil opslaan. Idem voor .doc, xls enzo....

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 27-07-2004 21:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:27:
Ik heb een vraagje m.b.t. tot poort scans. Ik heb op XP Kerio Firewall 4 draaien (free edition) en de laatste tijd heb ik elke dag wel een stuk of 10 poortscans (en regelmatig ook medium inbraken). Deze poort scans en inbraken komen volgens kerio allemaal van hetzelfde adres af namelijk: http://rr.sans.org/firewall/egress.php
Nu is m'n vraag of ik deze inbraken en scans kan weren.. :?

Of moet ik soms m'n kerio anders instellen dan de huidige configuratie?!

Hoop op hulp....

Greetz Robbert
Het is al gelukt... Heb m'n Kerio Firewall 4 geregistreerd en daardoor kwam een extra aantal opties vrij en met wat configureren etc is het gelukt en heb nu al een paar uur geen poortscans meer van dat adres... _/-\o_

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
overigens hoef je niet bang te zijn dan sans je hacked ofzo... kijk maar eens wat ze doen en wat het Internet Storm Centre doet

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Zwerver schreef op 30 juli 2004 @ 21:11:
overigens hoef je niet bang te zijn dan sans je hacked ofzo... kijk maar eens wat ze doen en wat het Internet Storm Centre doet
haha ja idd :) Maybe dat ik in het vervolg eerst ff daar op de site de FAQ zou moeten lezen. Ze behandelen daar ook specifiek die vraag in waarin wordt gezegd dat dit probleem eigenlijk alleen voorkomt met Kerio Firewall. Dus ja... en als je kijkt wat ze doen, ja dan zou je eigenlijk wel 100% zeker weten dat ze niks fout doen.

Iig thx Zwerver _/-\o_
Pagina: 1