LinkSYS WPC54G BSOD

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een laptop van de Jewel Diamond 2000 serie en deze werkt echt perfect tis goeie laptop (hij is nu ongeveer 2 maanden oud dus gloed nieuw nog). Maar sinds 2 dagen heb ik een linksys set gekocht met een AP een USB adapter en een PCMIA kaartje voor mijn laptop. Nadat ik deze geinstalleerd heb begonnen de problemen. Ik krijg nu constant als ik internet op start met IE of Mozilla maakt niet uit een BSOD met Driver_NOT_LESS_OR_EQUAL. IK heb windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd om te kijken of het daar aan ligt maar dat ligt het dus niet. Hij geeft aan dat het komt door een .sys bestand die van de PCMIA kaart is. Ik heb de helpdesk al opgebeld kreeg beta drivers (van jaar terug) die niet werken. Ik heb op internet rond gekeken maar heb nergens een oplossing gevonden. Heeft hier iemand een idee wat ik zou kunnen doen eventueel?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Installeer eens alle updates van Microsoft en evt. ook de WPA patch...
http://www.microsoft.com/...4845DC9E91&displaylang=en

[ Voor 44% gewijzigd door pinockio op 27-07-2004 19:29 . Reden: URL toegevoegd ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vreemd. Ik heb deze set ook sinds het weekend en werkt prima. Welke Windows gebruik je? En welke versie van de driver? Heb je al gekeken of er toevallig nieuwe drivers zijn voor je PCMCIA adapter (systeemdrivers dus)?

Edit: ik gebruik driver 3.30.15.0 van 17-7-2003 van The Linksys Group, icm Win XP SP1.
Met een Texas Instruments PCMCIA adapter, driver 5.1.2600 van 1-7-2001 van Microsoft.

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 27-07-2004 19:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• WeAreLegion
  • Niet online
Oh sorry vergeten,

Ik heb windows XP Pro geprobeerd en windows XP Home, en ik heb echt alle mogelijke updates van windows geprobeerd. Ik kan nog even kijken of er nieuwe drivers zijn voor PCMCIA adapter daar heb i knog niet naar gekeken. Maar verder ben ik eigenlijk beetje radeloos. De USB adapter die er bij zat werkt wel prima (zover ik weet)

• Microkid

Microkid

Smile

WeAreLegion schreef op 27 juli 2004 @ 19:30:
Oh sorry vergeten,

Ik heb windows XP Pro geprobeerd en windows XP Home, en ik heb echt alle mogelijke updates van windows geprobeerd. Ik kan nog even kijken of er nieuwe drivers zijn voor PCMCIA adapter daar heb i knog niet naar gekeken. Maar verder ben ik eigenlijk beetje radeloos. De USB adapter die er bij zat werkt wel prima (zover ik weet)
Dan is idd je PCMCIA adapter het eerste waar ik eens naar zou kijken. Wat updates doen wellicht wonderen :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb de zelfde drivers, alleen een O2micro controller voor PCMCIA maar ik kan nergens drivers er van vinden. Verder heb ik ook WPA patch geinstalleerd werkt ook niet. Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten :)

Die patch heb ik trouwens net geinstalleerd :) daarvoor werkt het ook niet :) dus maakte eigenlijk niks uit. Ik heb op me pc de USB even aangesloten en die werkt gewoon prima. Ik zie wel dat ik een cardbus accelerator ofzo iets. Ik kan die nog even op disabled zettten maar verder weet ik het niet :) kan drivers niet vinden (tis niet echt bekend merk)

[ Voor 46% gewijzigd door WeAreLegion op 27-07-2004 19:43 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Probeer het eens zonder WPA patch, die heb ik ook niet.

Verwijderd

De drivers die ik bij hetzelfde kaartje had en op de cdrom stonden waren niet Windows XP Compatible..... of hoe mooir ze dat ook zeggen. Je krijgt dan een melding of je zeker weet dat je de drivers wilt installeren.... Evengoed geen problemen met de drivers hier, maar recentere drivers van Linksys zijn inmiddels wel geschikt voor XP en installeren zonder deze waarschuwing.
Heb je de laatste drivers op je XP staan voor het kaartje?

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups die heb ik staat ook bij dat ze WHQL zijn. Dus dat maakte niet uit. Oke heb de site gevonden van de maker van de cardbus maar er staan geen drivers op. Op de Jewel site staan ook geen drivers. En op uniwill (waar de laptop eigenlijk van is) alleen de gene die ik nu gebruik. Ik heb acclerator mode uit gezet maar dat mag ook niet baten. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat ik morgen Dixons bel (waar ik set gekocht heb) env raag of ik hem mag ruilen tegen een sitecom wireless pcmcia kaartje. En dan maar hopen dat dat werkt. Zo niet dan maar zo usb ding er nog bij kopen :)

[ Voor 79% gewijzigd door WeAreLegion op 27-07-2004 20:28 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ik heb een nieuw kaartje gehaald (kreeg nieuwe van dixons ) maar nu ik thuis ben doet hij precies het zelfde BSOD met Driver NOT LESS OR EQUAL. Ik begin de moet beetje op tegeven heb nu ongeveer alles gedaan wat er te doen valt en nog crashed hij.

Nou ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden...... (tromgeroffel) het is waarschijnlijk 1 geheugen reepje die niet goed werkt. Ik had eerst dat foute geheugen reepje er alleen ing edaan opgestart en geprobeert zoveel mogelijk keer IE optestarten naar paar keer crashed hij dan.. Dat reepje er uit andere reepje er in op zelfde slot. en toen ging het wel geowon goed met zoveel mogelijk keer IE opstarten :) maar goed nou moet ik dus weer achter garantie aan van dat reepje en aangezien ik me laptop zelf geopened heb :P

[edit 400.000] Ok dat is het dus ook niet :( hij crashte net weer met 1 reepje geheugen ik denk dat ik dixons maar opbel en vraag of ik hem kan ruilen tegen aander merk ofzo of desnoods zo usb stick wireless van 11mbit (tis toch vooral voor school dus snel zat). Ik begin er beetje moedeloos van te worden.

[ Voor 69% gewijzigd door WeAreLegion op 28-07-2004 12:42 ]

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

WeAreLegion schreef op 28 juli 2004 @ 12:19:
Nou ik heb een nieuw kaartje gehaald (kreeg nieuwe van dixons ) maar nu ik thuis ben doet hij precies het zelfde BSOD met Driver NOT LESS OR EQUAL. Ik begin de moet beetje op tegeven heb nu ongeveer alles gedaan wat er te doen valt en nog crashed hij.

Nou ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden...... (tromgeroffel) het is waarschijnlijk 1 geheugen reepje die niet goed werkt. Ik had eerst dat foute geheugen reepje er alleen ing edaan opgestart en geprobeert zoveel mogelijk keer IE optestarten naar paar keer crashed hij dan.. Dat reepje er uit andere reepje er in op zelfde slot. en toen ging het wel geowon goed met zoveel mogelijk keer IE opstarten :) maar goed nou moet ik dus weer achter garantie aan van dat reepje en aangezien ik me laptop zelf geopened heb :P

[edit 400.000] Ok dat is het dus ook niet :( hij crashte net weer met 1 reepje geheugen ik denk dat ik dixons maar opbel en vraag of ik hem kan ruilen tegen aander merk ofzo of desnoods zo usb stick wireless van 11mbit (tis toch vooral voor school dus snel zat). Ik begin er beetje moedeloos van te worden.
En probleem al opgelost ???

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• WeAreLegion
  • Niet online
Nopes nog steeds niet, Ik heb nu een USB2.0 adapater gehad (ok tis niet super handig voor laptop maar het moet dan maar het werkt nu wel. Ik ga eind deze maand even andere pcmcia adapter kopen :) om te kijken of van een ander werkt wel werkt :) maar tot nu toe werkt het niet :)

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Ik heb precies hetzelfde probleem bij precies dezelfde configuratie (bummer)

Andere netwerkkaartjes werken bij mij prima (us robotics of merkloos). Ik heb gezocht via google en zie dat het waarschijnlijk ligt aan rotte drivers van de kaart.

Ik zou graag willen dat dit wordt opgelost. Ik kan hem niet inleveren omdat hij is gekocht bij routershop.nl in combi met een wireless adslmodem.

Heeft iemand nog meer suggestie?

Timing is everything and I'm bad at it

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou eerlijk gezegd kan je alleen de helpdesk van linksys bellen. En meer niet. Ik heb nu een nieuwe laptop van dell en daar zit er dus 1 in. Ik heb dat kaartje toen ik die oude laptop nog had voor een usb adapter en daarna een SMC gekocht.

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Dus nu ben ik weer alleen met mijn probleem ;)

Je bent wel heel rigoureus (spelling?) om maar meteen een andere laptop te kopen.

Zonder gekheid: Ik heb linksys al gebeld maar daar kom ik geen steek verder.

Jammer

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb andere laptop gekocht omdat deze laptop bezine (lees: stroom) zop. En dat was voor me school niet bepaald handig. Ik heb er nu 1 met een mobile centrino er in gaat toch stuk langer mee.

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Natuurlijk begrijp ik het.

Mooi dat je het zo kan oplossen.

Ik ga verder met zoeken naar een oplossing.

Als ik de oplossing heb laat ik het weten.

Pagina: 1