wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 13:21
Binnenkort wil ik mijn bestaande bekabelde netwerk laten vervangen door een bekabelde & draadloze netwerk. Dit het liefst met ondersteuning voor een printerserver.

Na veel routers op internet te hebben gezocht, bleven er een paar over die voldoen aan mijn eisen. De eisen zijn min of meer: zeer goede beveiliging maar toch wel goede netwerksignalen.

Mijn eisen:
- WEP minimaal 128bits
- WPA
- Goede logging
- Liefst een printserver (parallel of usb)
- Liest MAC filtering
- DMZ
- PPPoE/PPTP/L2TP/IPSEC ondersteuning
- 4 standaard RJ45 LAN verbindingen
- De configuratiepagina het liefst alleen toegankelijk voor het bekabelde netwerk.
- Liest zo optimale snelheid (combinatie van ABG, of alleen G), liefst 100/108Mbit.
- Prijs onder de 150 euro.

De routers die redelijk voldoen:
- Linksys WG414B-I
- SMC 2804WBRP-G
- Tornado 242
- US Robotics USR808054

Ik heb al aardig wat review gelezen en mijn keuze gaat eigenlijk uit naar SMC of naar Tornado. Maar ik wil van meer mensen horen wat nu de voordelen zijn van de bovenstaande routers. Of zijn er nog andere routers die aan mijn eisen voldoen?

Het voordeel van Linksys is dat de broncode beschikbaar is en dat die continu wordt verbeterd, ook heb ik goede ervaringen met Linksys.

De SMC lijkt geschikt omdat ik al ervaring heb en er zeer over te spreken ben. Ook heeft de SMC een printserver (moet de HP Deskjet 920c ondersteunen).

Wat zijn jullie ervaringen, en voor welke routers zouden jullie gaan?

EDIT:
Wat meer informatie: netwerk wordt XP Pro; draadloos netwerk gaat door plafond en door minimaal een muur; printer HP Deskjet 920c; minimaal 3 computers op het bekabelde netwerk (dus in de switch); minimaal 2 draadloze verbindingen waarvan 1 een laptop is.

EDIT2: zou deze kunnen worden verplaatst naar: Network Troubleshooting. Bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Freehumor op 27-07-2004 20:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- zeer mooie topicstart, maar het blijft een 'welk $product moet ik nemen?' vraag
- overige hardware is geen dumpbak :( , ga eens in een Netwerk gerelateerde forum kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.