Toon posts:

DVDr +

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mij hier eindelijk dan toch eens geregistreerd. Ik zit met een vraag die misschien al vaker voorbij gekomen is, maar alle onzekerheid wordt ik nu toch wel eens zat.

Voordat ik een DVD brander had maakte ik gebruik van Platinum CD´s. Nu had ik begrepen dat de DVD schijfjes van Platinum ook prima zijn. Omdat de CD´s altijd goed bevielen heb ik dus een bulk gekocht. Maar sowieso de DVD RW zijn werkelijk bagger :| Die kan je namelijk maar 7 à 8 keer gebruiken en dan mag je weer een nieuwe uit de verpakking halen!

Nu hoor ik ook steeds slechtere verhalen over de gewone Platinum DVDr+ schijfjes, nl dat de kans groot is dat de bovenlaag na ± 2 jaar los laat etc. Heeft iemand misschien al meer ervaring met deze schijfjes, iemand die dit kan verifieren? Ik heb overigens de NEC DVD brander 2500A met de laatste firmware

Advies welke schijfjes ik misschien beter kan kopen is ook van harte welkom. Ik begrijp dat de Plextor en Verbatim kwalitatief erg goede schijfjes zijn. Klopt dit? Aan de prijs te zien moet dat wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:15 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn niet zoveel 'DVD fabrikanten' als merken die jij in de winkel koopt zegmaar. Het komt vaak voor dat het schijfje van merk A precies dezelfde is als die van merk B. Alleen met een andere opdruk. Sleutelwoord is hier de 'mediacode', die geeft aan wat voor DVD het is. De mediacode kan je bv uitlezen met programma's zoals DVDInfoPro.

Het is ook nogal belangrijk om te weten welke DVD brander je gebruikt, want de ene brander kan een schijfje beter beschrijven dan de andere. Een firmware update doet vaak ook wonderen :)

Zoek ook eens adhv de mediacode en brandertype hier in de search. Daar kom je vast wel verder mee :)

En nog een gratis linkje uit de OM Faq : OM FAQ / Beleid

edit: Ik zie dat je een NEC 2500 hebt, die heb ik ook, dat is een prima fikkertje :)

[rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml]
[rml][ NEC ND-2500] Ervaringen deel 2[/rml]

[ Voor 38% gewijzigd door Mike Jarod op 27-07-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie :)

Als ik het goed begrijp kan je dus met DVDInfoPro een mediacode van de DVD lezen en die geeft eigenlijk werkelijk aan wat voor type DVD het is. En daarmee kan je dus ook beter het onderscheid maken tussen verschillende merkend DVD´s omdat veel merken hetzelfde zijn.

Als het bovenstaande wat ik geschreven heb klopt, moet je toch eerst verschillende DVD´s uitproberen alvorens je weet welke (DVDInfoPro code) het beste compatible is met je DVD brander! Mijn brander is dus de NEC 2500A ;)

Overigens zie ik nu net op eens dit staan http://faq.tweakers.net/DVD/. Is dat een beetje betrouwbaar? Op welke punten wordt daar de DVD beoordeeld?

edit:
Ik zie dat je nu nog meer info geeft. Die gaan we nog eens verder doorlezen. Thx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:29 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn van hetzelfde merk ook nog eens verschillende mediacodes om het makkelijk te maken. Meestal is dat ook wel bekend en dus is het even vogelen welke merk het minst van mediacode wisselt.

DVD branders zijn er nog niet lang genoeg evenals de media. Het lijkt me erg moeilijk om vandaag al te kunnen bepalen of en hoe een schijfje over twee jaar presteert. Hooguit kun je een indicatie krijgen.

ARME AOW’er