[XP] Drive Letter wisselen*

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik een nieuwe 200gb schijf gekocht en geinstalleerd. De schijf was automatisch schijf C en alles werkte goed. Vervolgens hing ik de oude 80gb schijf erbij, om er data vanaf te plukken. Ik zag in het verkenner scherm mijn huidige 200gb in I veranderen, en de 80gb in C. Ik baalde want voelde de bui al hangen. Na kopieren en verwijderen van de 80gb schijf bleef de 200gb schijf, schijf I. Vervolgens Partition Magic gestart om het te veranderen, gedaan, reboot, windows startte niet meer. Had geen bootdisks dus moest opnieuw installen.

Toen overleed mijn 200gb schijf (ander verhaal)

Vanochtend dus nieuwe 200gb schijf. Die 80gb had ik verandert in 1 partitie van 80 met enkel die paar gb data. Nu maakte ik dus net WEER dezelfde fout in de haast die ik had. DOMDOMDOM ik weet het. Ik heb géén zin om voor de zoveelste keer windows te installeren. Er MOET toch een manier zijn om die drive letter aan te passen, aangezien windows het zelf ook zomaar doet! hij verandert de letter van de windows schijf in luttele seconden. Wáárom kan PM8 dat dan niet?

Als ik via windows beheren doe, dan zegt hij ook dat hij de drive letter van de bootdisk niet kan veranderen. Dat is dus eigenlijk onzin, want toen ik die 80gb erin deed, deed hij het ook, en zonder problemen. De 80gb is een ATA (die ik er express nog als SLAVE indeed) de 200gb is een Serial-ATA. (dus die nu I is) Het is vrij vervelend, want alle programma's zeggen automatisch: C:\blablabla en die bestaat dan dus niet :/

Ik baal! ik wil niet wéér opnieuw installen, het moet toch niet zo moeilijk zijn om hem te veranderen? Windows deed zelf tenslotte ook...

Iemand?

EDIT: Windows XP prof SP1

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie - zie ook de Windows Operating Systems Policy :)

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:42
Zie topic: Linkje

Afgelopen weekend het zelfde probleem gehad, deze oplossing werkte echter wel :)
enrico schreef op 06 februari 2003 @ 20:56:
Problem Solved:

1 windows XP partitie clonen, met ghost bijvoorbeeld
2 opstarten vanaf de andere schrijf terwijl de oude schrijf er nog inzit (je kan checken van welke drive XP is opgestart door te kijken bij "schrijfbeheer")
3 verwisselen van schrijfletters zoals hier staat aangegeven: http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q223188&
4 afsluiten, oude drive loskoppelen en opstarten van de nieuwe hd.
5 klaar :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

start-uitvoeren-compmgmt.msc-ok-schijfbeheer etc

Verwijderd

in je diskmanager kun je drive letters wijzigen
of je bootdisk in de bios ... eerste wordt automatisch C.
op dat punt zijn een fixeddisks aanzienlijk dynamischer dan een dynamische volumes.

• Okasha
  • Niet online
hm moet ik al dat ghosten weer uit gaan zoeken.. wtf. Als ik nu opnieuw installeer blijft de schijf dan schijf I? Of kan ik gewoon simpel weg windows opnieuw installeren dat het dan C wordt..

Ik snap niet dat het zo ingewikkeld is. Dat is toch raar. Windows swapte het zo in mum van seconde om toen ik mij 80gb erin hing. Toen werd mijn C waarvan ik bootte op eens I en dat bleef zo.

't zit niet echt mee deze dagen

Op de 80gb staat overigens ook geen windows XP. Daarom was het ook zo raar dat hij deze meteen in C veranderde. Het was lege disk, enkel wat data. Dus dan zou ik dáár eerst winxp op moeten installen, kan ik het beter meteen op deze doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Okasha op 27-07-2004 19:05 ]

• Okasha
  • Niet online
@ amati, dat werkt dus niet windows weigert het voor boot disk te doen.

@ bartvdv, snap niet zo goed wat je bedoelt. In bios staat de schijf (via scsi) al op primaire boot. Hij heeft dus voorrang. Toch blijft hij I. Of bedoel je wat anders?

• Okasha
  • Niet online
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q223188&

als ik dit doe is er dan kans dat ik alles weer opfok?

Verwijderd

Bar-Le-Duc schreef op 27 juli 2004 @ 19:04:
@ amati, dat werkt dus niet windows weigert het voor boot disk te doen.

@ bartvdv, snap niet zo goed wat je bedoelt. In bios staat de schijf (via scsi) al op primaire boot. Hij heeft dus voorrang. Toch blijft hij I. Of bedoel je wat anders?
ja maar start ie ook van die schijf op nu ?

klinkt als je de 80 GB er weer uit haalt is alles weer goed waarschijnlijk
dan zit het volgende probleem in je boot.ini s want daar heb je er waarschijnlijk meerdere van

oops beter lezen ikke :D

maar wat voor schijven zijn dan D,E,F,G en H ? of cd's

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit. Bar-Le-Duc - eidt je laatste bericht even ipv een nieuwe te plaatsen.

• Okasha
  • Niet online
rest van schijven is Card Reader.

Heb via register verandert, bootte niet meer, net nieuwe windows install eroverheen gegooit en nu klaar.

jammer maar ja, nu is het tenminste gewoon goed.
Pagina: 1