Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Mp3 spelers] iRiver iHP140 40GB Vs. iAudio M3 40GB

Pagina: 1
Acties:

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 20:20
Beste mede-tweakers,

Ik wil graag een mp3 speler met harde schijf aanschaffen.
Na het lezen van het forum hier, DAPreview en andere sites zijn deze 2 spelers overgebleven:

De iRiver iHP140 40GB

Afbeeldingslocatie: http://www.fbw.vu.nl/~vib/pix/IHP140-4.jpg

en de iAudio M3 40GB

Afbeeldingslocatie: http://www.fbw.vu.nl/~vib/pix/iaudioM3_40_05_big.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.fbw.vu.nl/~vib/pix/iaudioM3_40_07_big.gif

Ik wil graag minimaal een 40 GB harde schijf, zodat ik ook andere files naast m'n mp3 collectie mee kan nemen (XviD etc.)

Tevens hebben ze allebei een afstandsbediening, waardoor bv. spelers van creative afvallen.

Verder hebben deze spelers allebei een FM-tuner, waar ik ook waarde aanhecht.

pros en cons naar mijn mening

iRiver iHP140

pros:
- 2 displays
- plug & play

cons:
- 52 karakter limiet

iAudio M3

pros:
- design

cons:
- kleine afstandbediening

Vandaar de volgende vragen:

- Welke van de 2 is beter qua geluidskwaliteit?
- Is de afstandsbediening van de M3 nu echt zo irritant klein?
- Geldt de 52 karakter limiet van de iHP140 alleen voor de bestandsnaam of ook voor de map(pen) waar het bestand in staat?
(bv. Mp3\Albums\3 Doors Down\3 Doors Down - The Better Life - 01 - Kryptonite.mp3 = 76 tekens inclusief spaties, dus teveel?)

Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen en motivaties waarom in de iHP140 boven de iAudio M3 moet verkiezen of juist niet!

hetesaus

• hetesaus
Niemand die mijn vragen kan beantwoorden? :'(

De enige reden die mij er van weerhoudt om de iRiver iHP140 40GB te kopen is die 52 karakter limiet, omdat ik geen gebruik maak van ID3-tags.

want: 3 Doors Down - The Better Life - 01 - Kryptonite.mp3 is ook al 52 karakters inclusies spaties en ik heb files met nog langere bestandsnaam.

Dus herkent de iHP140 mijn bestanden wel als die langer zijn dan 52 tekens (en geeft dan gewoon een deel van de bestandsnaam weer) of moet ik de bestandsnamen inkorten zodat de files wel herkent worden?

Alvast bedankt weer!

hetesaus

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Sorry, ik kan je vragen niet beantwoorden.

Er is al een centraal Iriver i-hp1x0 topic, de vriendelijke eigenaren kunnen je vragen vast beantwoorden.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

• hetesaus
Ja die heb ik ook gevonden en (alle 4!) helemaal doorgespit, maar ik kan er geen duidelijk antwoord in vinden. :/

Dus vandaar dit topic

hetesaus

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 21:59
De M3 is volgens mij ook plug en play hoor. Hij wordt gewoon herkend als mass storage device.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
hetesaus schreef op 28 juli 2004 @ 08:37:
De enige reden die mij er van weerhoudt om de iRiver iHP140 40GB te kopen is die 52 karakter limiet, omdat ik geen gebruik maak van ID3-tags.

want: 3 Doors Down - The Better Life - 01 - Kryptonite.mp3 is ook al 52 karakters inclusies spaties en ik heb files met nog langere bestandsnaam.
Als ik jou was zou ik me daar niet zo door laten tegehouden. Op bijde spelers zal de naam namelijk door het beeldschrem gaan scrollen omdat het er in zijn geheel niet op past. Dit vind ik persoonlijk veel ergerlijker dat het maken van een mappenindeling. Voor het beste overzicht kan ik je een dergelijke indeling aanragen:
artiest/album/##. titel.mp3

Je geeft ook aan dat je geen ID3 tags gebruikt. Maar op de H1x0 komt de informatie in het beeldscherm (tijdens het spelen) sowieso uit de ID3 tags. Dit kan je dus niet uitzetten. Ik kan me heeld goed voorstellen dat dat bij de M3 niet veel anders is.
Maar als je alle muziek net zo goed genamed hebt als in je voorbeeld, kan je dit makkelijk met een programma als ID3-TagIT om laten zetten in ID3 tags.
Dus herkent de iHP140 mijn bestanden wel als die langer zijn dan 52 tekens (en geeft dan gewoon een deel van de bestandsnaam weer) of moet ik de bestandsnamen inkorten zodat de files wel herkent worden?
Ik heb er nog geen ervaringen mee. Volgens mij blijft het wel gewoon werken...
Junkie XL - Radio JXL A Broadcast from the Computer Hell Cabin\Disc1 (3PM)\08. Catch Up To My Step Ft. Solomon Burke.mp3 is bijv. langer dan 52 tekens ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1