[XP]Zoekresultaat corrupt

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Vreemd probleem, weinig over te vinden op google (nee, de zoekfunctie is niet 'stuk' of 'broken').

Situatie: Had een nieuwe cd-rom van windows xp geinstalleerd; partitie weggegooid, nieuwe partitie aanmaken; was een slimmerom van school waarbij meteen SP1 erbij zit.

Hierna had ik dit: schijf (C:), dvd station (D:) en een cd-rom station (E:).

Ik wilde de schijf (C:) opdelen naar drie partities; D:, E: en F:. Hiervoor moesten dus het dvd-station en het cd-rom station even andere driveletters krijgen. Met de tool binnen Onderhoud/Systeem van Microsoft (schijfonderhoud ofzo) heb ik de schijfletters veranderd; D: -> P:, E: -> Q:. Vervolgens heb ik de drie partities aangemaakt.

Hierna wilde ik iets zoeken op mijn dvd-station. Hier krijg ik dus nu hele rare zoekresultaten. Ieder resultaat binnen het dvd station krijgt dit voor de werkelijke locatie:

C:\Documents and Settings\Kabeltje\Local Settings\Application Data\Microsoft\CD Burning\%werkelijke locatie (zonder P:\)

De cd-drive (Q:) heeft hier geen last van. Ik vind het wel een lastig probleempje, maar kan dus echt nergens iets nuttigs erover vinden.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 21:38

Glabbeek

Dat dus.

De zoekfunctie van XP kan gebruik maken van 'indexing'. Misschien was die bij jou al gevuld en heeft die niet door dat de drivetoewijzing aangepast is. In dat geval zou het kunnen helpen de index te verwijderen.

Ga daarvoor naar het zoek-scherm van XP toe, klik op 'indexing' onder het kopje 'Search Options'. Je krijgt dan een dialog box, waar je 'Advanced' kiest. Daar zie je de gebouwde catalogs, maar op de zelfde plek kan je ze ook verwijderen, waardoor ze niet meer gebruikt worden en je dus niet meer in 'vervuilde' data zoekt.

En zo is het maar net.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Glabbeek schreef op 27 juli 2004 @ 23:34:
De zoekfunctie van XP kan gebruik maken van 'indexing'. Misschien was die bij jou al gevuld en heeft die niet door dat de drivetoewijzing aangepast is. In dat geval zou het kunnen helpen de index te verwijderen.

Ga daarvoor naar het zoek-scherm van XP toe, klik op 'indexing' onder het kopje 'Search Options'. Je krijgt dan een dialog box, waar je 'Advanced' kiest. Daar zie je de gebouwde catalogs, maar op de zelfde plek kan je ze ook verwijderen, waardoor ze niet meer gebruikt worden en je dus niet meer in 'vervuilde' data zoekt.
hoi, bedankt voor je antwoord, ik ga het zeker onthouden voor volgende keer. ik heb xp gewoon even opnieuw er maar opgeklapt, dacht dat niemand zou reageren ;) :/

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"