Toon posts:

[Pinnacle PCTV Rave] Helemaal gestoord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het klussen aan een PC met een TV-kaart er in. Deze TVkaart gedraagd zich paranormaal (IMHO).
De TV-kaart werkt WEL als er een WLAN-kaartje in het PCI-slot eronder zit. De TVkaart werkt NIET als de WLANkaart uit de PC is, of in een ander PCI slot zit.

Wie begrijpt dit wel?

Systeem specs:
Intel P4 1,8 Ghz (ofzow)
256 Mb RAM
Aopen mobo met 6 PCI-sloten
GeForce2 Videokaart
Pinnacle PCTV Rave (nieuwste driver 5.50)

Win XP Home NL incl alle updates, directX

Ik ben niet erg specifiek mbt. tot de systeem specc, maar dat kan ik zo even opzoeken. Ik vind het gewoon een bizar probleem, zeker met WinXP.... Overigens was dit een toevallige ontdekking ;-)

Verwijderd

Klinkt als een IRQ probleempje. Ik heb zelf die Rave ook maar helaas geen w-lan kaartje om het testen. Probeer eens handmatig de irq's in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 17:57:
Klinkt als een IRQ probleempje. Ik heb zelf die Rave ook maar helaas geen w-lan kaartje om het testen. Probeer eens handmatig de irq's in te stellen.
Bedankt voor je tip. Ik zal idd een aantal andere IRQ ranges uitproberen.
offtopic:
Al dacht ik dat dat in dit tijdperk met WinXP niet meer nodig was. De laatste keer dat ik met IRQ's heb gewerkt is.... ehm met duke nukem 3d en een soundblaster onder DOS. ik doen...

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe de TV kaart zulk raar gedrag vertoont :| Andersom zou logischer zijn: "hij doet het niet met een WLAN kaart".