Toon posts:

Iomega Hipzip, kopen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanplan om nu eindelijk een mp3-speler te gaan kopen, maar ik wil absoluut geen smartmedia oid, want dat is me veel te duur. Eigenlijk wil ik ook geen cd-speler, want die is tegroot, dus blijft eigenlijk alleen nog de Hipzip (of de rave2300, maar vanwege iomega en het ontwerp ga ik dan voor de Hipzip) over. Nou is mijn vraag of dat een goede is, hij ondersteunt tot 320kbit en VBR, is flashable, redelijk klein en mooi ontwerp en het belangrijkste: het geheugen is in verhouding spotgoedkoop (ok, het haalt het niet bij een cd-r, maar dat vind ik geen alternatief voor mij).

wat vinden jullie, moet ik voor 800 gulden de sprong wagen, of gewoon nog maar even wachten?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Als geen mp3-speler wilt, en geen cd-speler dan moet je niet allemaal moeilijk gaan doen maar voor 749,-- de Sony MiniDisc MZ-R90 kopen, die heb ik ook en ik ben er zeer over te spreken :9

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik minidisk koop dan moet ik altijd m'n minidiskjes opnemen met 74min rust ertussendoor, terwijl ik die hipzip met 2mb/s volplemp (dus in 20sec in m'n clic!-disk vol, als ik ze in VBR opneem kan er echt wel een hele cd op in goede kwaliteit). Bovendien heb ik hier nu alles op mp3 op m'n hd staan (vanaf m'n eigen cd's gedaan, niet illegaal dus), converteren is dus geen probleem meer.

Verwijderd

Geen Smartmedia-speler die je in principe al voor 300 piek (32 Mb) kan hebben maar wel een Zipdisk van 800 met 40 Mb schijfjes....
32Mb flashkaarjes worden ook steeds goedkoper en dus aantrekkelijker, dus als je 800 piek te besteden hebt kan je er een aardig voorraadje flashkaartjes bij kopen.

Maar inderdaad denk ik dat een minidisk aantrekkelijker is, zeker dat laatste model met een USB aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de redenatie dat je heel wat flashkaartjes kunt kopen voor die 400 die je overhoudt kan ik gelijk onderuit halen door te zeggen dat die 400 al op is zodra je 2 van die kaartjes gekocht hebt, en 96mb (die 2 die je gekocht hebt, en die 32mb die bij je speler zat) is niet echt veel, zeker omdat het nogal langzaam gaat als het op uploaden aankomt.

maar wat is er met die minidisk met USB aansluiting dan? Zal zeker weer dat verrotte ATRAC systeem van sony inzitten, waardoor je weer urenlang zit te uploaden omdat je pc dat nog moet converteren? :(

Crasher: ik (Jag) heb even je extra bericht weggehaald :)

Jag: Thanx Jag, wist dat je een goede mod zou zijn :)

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Nouja, als je met MD te lang vind duren om op te nemen dan moet je het zelf weten :)

Ik denk alleen dat die lange opneemtijd het enigste nadeel is.

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik luister nooit lang naar dezelfde nummers. Meestal zet ik 's ochtends 50 nummers in m'n playlist (winamp) en de volgende dag wis ik al die nummers en gooi ik er weer 50 anderen in, dat wil ik ook met m'n draagbare muziekspeler en dan is minidisk (in mijn geval) in het nadeel.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de geluidskwaliteit, hoe stevig de behuizing is etc?

Verwijderd

Ik heb pas de jazpiper MP3 player gekocht.
Hij is geweldig! Topgeluid, hij heeft 64 MB intern geheugen, uit te breiden met smartmediacards.
Er zit ook een FM radio op en een memorecorder (handig voor saaie colleges).
Bovendien ziet ie r nog mooi uit ook....kleiner dan een pakje cigs!!!En mp3's erop zetten gaat via een parallelle poort, maar dat gaat toch nog vrij snel..kortom echt iets dat je wilt hebben...ik heb m op mp3man.nl besteld, voor f 499. In de winkel kost ie f 699...

• Nick|IA
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik heb net de review van de HipZip af, ik denk dat hij vanavond op m'n site (mp3infopoint.com) online staat.

Wat ik ervan vond:
Het is een leuke speler, en vooral omdat extra opslag zo weinig kost. De aanschafprijs is wel ontzettend hoog, zo'n 899 piek. Voor hetzelfde bedrag heb je een Rio 500 met 64MB SmartMedia kaart (zie de bestelpagina bij Mp3man.NL). De HipZip is zwaar, relatief groot, maakt herrie, skippen gaat slecht (het duurt lang om naar het volgende nummer te gaan, is zéér irritant), maar is aan de andere kant wel stevig en mooi gedesignd. De transfersnelheid is erg hoog, nog een voordeel (ook bovenop MiniDisk spelers).

Ik heb zelf een Rio 500 met 96MB, en dat werkt heerlijk, maar als ik er nu eentje zou kopen, zou ik inderdaad gaan voor die Jazpiper 64MB (bij [url="http://www.mp3man.nl)"]http://www.mp3man.nl[/url]) voor 499 piek, of voor de Sony NW-E3 (64MB) van 699 (ook bij Mp3man, wat duur, maar zóóóó ontzettend mooi (heb 'm in m'n handen gehad, je wordt meteen verliefd) en KLEIN (79*32*13 mm, 45gram).

Voor een MP3-CD speler moet je echt niet gaan, zeker niet als je iets draagbaars wilt. 4 uur batterij is natuurlijk ook echt helemaal niks vergeleken met de 8 à 10 uur van een flash of clik speler.

Over die parallele poort van de JazPiper: dat zuigt inderdaad! Oplossing: de USB-kit, die ook te koop is bij Mp3man.NL!

Verwijderd

'Philips Rush a125', 64Mb, 7cm X 7cm X 1,7cm
*D *D *D *D *D

Heb 'm zelf ook net gekocht, geweldig makkelijk en lekker klein.

• Nick|IA
Ow, ik zie niet dat de Yepp 64MB (geen radio, maar wel een echt merk:Samsung, en zelf vind ik hem er ook een stukje beter uitzien) ook 499 piek kost bij Mp3man.NL, en dat de HipZip niet helemaal duidelijk online staat, maar dat hij iets minder duur is: 849 gulden: http://www.mp3man.nl/hipzip.html. Als je kijkt op deze pagina: http://www.mp3man.nl/bestellen.html, vind je in die twee lijsten allemaal dingen die nog geen eigen pagina hebben... Die eigen pagina's komen binnenkort:)

• Nick|IA
Op zaterdag 30 december 2000 12:57 schreef Flokje het volgende:
'Philips Rush a125', 64Mb, 7cm X 7cm X 1,7cm
*D *D *D *D *D

Heb 'm zelf ook net gekocht, geweldig makkelijk en lekker klein.
En lekker duur.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 12:43 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:
of voor de Sony NW-E3 (64MB) van 699 (ook bij Mp3man, wat duur, maar zóóóó ontzettend mooi (heb 'm in m'n handen gehad, je wordt meteen verliefd) en KLEIN (79*32*13 mm, 45gram).
Ik vind het inderdaad een heel mooi ding, maar helaas is dat geheugen ingebouwd en kan je dus niet uitbreiden, dat schiet niet echt op voor mij. De enigste mogelijkheid zou dan nog zijn om die NW-MS7 te kopen, aangezien m'n vader ook die Memorysticks gebruikt voor z'n digi-cam en er dus niet zoveel gekocht hoeven te worden ;) . Ook zou ik graag willen weten hoelang het duurt om een mp3'tje van mp3 naar ATRAC te converteren, kan dat evt on-the-fly of is dat teveel gevraagd van een TB800?

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Die sony heeft een intern geheugen, die niet uitbreidbaar is. Het iets oudere type werkt met memorysticks, maar die is eik meteen weer lomp vergeleken met de NW-E3. Hoe snel het omzetten naar ATRAC gaat weet ik niet, maar dat kan nog wel eens tegenvallen |:(
Ik ga voor de Jazpiper, zodra ik de 500,- bij elkaar heb gespaard. En over die usbkit: het uploaden gaat daardoor toch niet sneller? Je sluit em alleen anders aan, maar het blijft een parallele aansluiting op de speler. Correct me if i'm wrong :)

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb je gelijk hoor, die MCC's staan er nou niet bepaald bekend om dat ze snel beschreven kunnen worden...
Daarom sta ik voorlopig nogsteeds achter m'n keuze om voor een Hipzip (of evt die nieuwe van Jazpiper die in feb uitkomt, ook met clic!-drive) te gaan, vooral omdat het geheugen zo goedkoop is, en omdat je het zo ontzettend snel (2mb/s) kunt beschrijven.
Kijk, voor de meeste mensen is een mp3-speler met 64mb ruim voldoende, elke dag upload je gewoon wat anders, dat boeit niet zo. Maar op vakantie vind ik het zwaar relaxed als ik een stapeltje "cd's" bij me heb zodat ik niet steeds hetzelfde hoef aan te horen. :)

• Nick|IA
Ik vind het inderdaad een heel mooi ding, maar helaas is dat geheugen ingebouwd en kan je dus niet uitbreiden, dat schiet niet echt op voor mij. De enigste mogelijkheid zou dan nog zijn om die NW-MS7 te kopen, aangezien m'n vader ook die Memorysticks gebruikt voor z'n digi-cam en er dus niet zoveel gekocht hoeven te worden . Ook zou ik graag willen weten hoelang het duurt om een mp3'tje van mp3 naar ATRAC te converteren, kan dat evt on-the-fly of is dat teveel gevraagd van een TB800?
Die oude Sony moet je niet kopen, die is bagger... Volgens mij zit er in die nieuwe ook gewoon een MemoryStick, maar heeft hij maar één slot, dus kun je nooit meer dan 64MB tegelijk in je MP3 speler hebben, maar dat lijkt me ook geen probleem. Ik kan dat niet met honderd procent zekerheid zeggen, maar als je het echt wilt weten, bel of mail eens met Mp3man. Dat on-the-fly kan ik echt niet zeggen, maar dat programma doet dat volgens mij wel gewoon, je hoeft niet eerst je hele MP3 collectie om te zetten en dán te gaan downloaden, gewoon op download klikken en ze worden naar je speler gepompt.
En over die usbkit: het uploaden gaat daardoor toch niet sneller? Je sluit em alleen anders aan, maar het blijft een parallele aansluiting op de speler. Correct me if i'm wrong
Die aansluiting leek anders verdacht veel op de aansluiting van mijn Rio 500 (USB). Maar je hebt vast gelijk, aangezien je die USB kit niet op de speler zet maar op de uitgang van je andere kabel...
Volgens mij heb je gelijk hoor, die MCC's staan er nou niet bepaald bekend om dat ze snel beschreven kunnen worden...
Daarom sta ik voorlopig nogsteeds achter m'n keuze om voor een Hipzip (of evt die nieuwe van Jazpiper die in feb uitkomt, ook met clic!-drive) te gaan, vooral omdat het geheugen zo goedkoop is, en omdat je het zo ontzettend snel (2mb/s) kunt beschrijven.
Kijk, voor de meeste mensen is een mp3-speler met 64mb ruim voldoende, elke dag upload je gewoon wat anders, dat boeit niet zo. Maar op vakantie vind ik het zwaar relaxed als ik een stapeltje "cd's" bij me heb zodat ik niet steeds hetzelfde hoef aan te horen
Eén woord: Jukebox:9~

Dan moet je vooral voor de HipZip gaan, als je geïnteresseerd bent in m'n review, moet je maar even mailen, gooi ik hem in Word formaat zonder plaatjes naar je toe:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 10:26 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:

[..]
Volgens mij zit er in die nieuwe ook gewoon een MemoryStick, maar heeft hij maar één slot, dus kun je nooit meer dan 64MB tegelijk in je MP3 speler hebben.
Op de site staat "64mb embedded memory", dat is toch ingebouwd geheugen? Stomme zet van sony als je het mij vraagt...
Eén woord: Jukebox:9~
Ik heb anders een aantal niet zo positieve reviews gelezen over de jukebox, voornamelijk met betrekking tot levensduur van de batterijen en daaraan aanverwante problemen (verlichting, skippen etc).

Ik ben uiteraard geïnteresseerd in die review van je!
Pagina: 1