[Windows ME/XP IE6.0] De taal van de menu items

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Gek ding: ik heb een nederlandse Win ME (wel een vriend) en daarop heb ik net een windows update gedaan. Helaas is mijn IE nu plotseling in het engels (menu items). Maar mijn vriend wil natuurlijk terug nederlands. Ik vind echter geen manier om de menu van taal te veranderen (hij zegt wel vriendelijk genoeg dat dialogs and menu items are currently displayed in English, maar nergens geen optie om dat te veranderen).

Hetzelfde op mijn Nederlandse XP waar ik eigenlijk liever een Engelse IE6.0 wil op hebben. Kan dit of teveel gevraagd?

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38

Glabbeek

Dat dus.

Ik weet dat er voor Internet Explorer zogenaamde Language Packs (tenminste, ik dacht dat ze zo genoemd werden) bestaan die de interfase van Internet Explorer vertaalt. Die heb ik in een grijs verleden wel eens op de site van Microsoft gevonden, maar ik kan ze nu niet meer terugvinden.

edit:

En nog geen minuut nadat ik dit gepost heb vind ik het volgende...

Wat ik hierboven typ blijkt inderdaad te kloppen, alleen heeft Microsoft het erg goed verstopt. Op knowlegdebasepagina 264550 staat uitgelegd hoe je multilanguage in Internet Explorer inschakelt.

Het belangrijkste stuk van deze tekst is het volgende:
[q=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;264550]
• Visit the following Microsoft Web site:

http://windowsupdate.microsoft.com
• In the left pane, under Other Options, click Personalize Windows Update, select the Windows Update Catalog under See Also check box, and then click Save Settings. A selection named Windows Update Catalog will appear under See Also.
• Click Windows Update Catalog.
• Click Find updates for Microsoft Windows operating systems.
• Select the appropriate operating system version for your system, and then click Advanced search options.
• Select the Multi-Language Features check box. Click to clear the other check boxes, and then click Search.
• In the search results, click to expand Multi-Language Features(xx).
• Click Add to select the appropriate updates for the version of Internet Explorer that you have. For additional information about determining which version of Internet Explorer you have, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

164539 How to Determine Which Version of Internet Explorer Is Installed
• Click Go to Download Basket.
• Enter a location to save the download (or click Browse to specify the location).
• Click Download Now.
• Click Accept on the license window.

[ Voor 76% gewijzigd door Glabbeek op 27-07-2004 23:24 ]

En zo is het maar net.