Toon posts:

Probleem met wireless icm een normaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een pc waar via een router een netwerkabel naar mijn computer loopt, nu heb ik vandaag een wireless kaart gekocht en in mijn pc gezet en die wil ik graag verbinding laten maken met mijn laptop 802.11 b (beide) maar ik krijg het maar niet voor mekaar om internet te krijgen op mijn laptop weet iemand hoe je dat moet instellen help help

Kan iemand het mij exact uitleggen hoe dat moet

THX.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zoek maar eens op 2 routers koppelen, dit is al zo vaak voorbij gekomen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Inderdaad, je eigen PC (met de 2 netwerkkaarten) moet dus eigenlijk ook als (2e) router gaan dienen. Als je XP draait kan je dus de 2 netwerkenverbindingen selecteren en kiezen voor 'delen'. Als alles goed gaat krijgt de laptop dus een andere IP (handm instellen!) dan de hardware router uitdeelt. Als router 1 dus 192.168.1.X adressen uitdeelt kan je voor de laptop (en de wireless NIC) bv de 192.168.2.X reeks gebruiken. Succes!

Wees consequent, maar niet altijd

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Was het niet handiger geweest om een wireless accespoint te kopen. of mis ik hier iets heel erg? Het zal allemaal wel kunnen alleen is dit niet een voor de hand liggende oplossing. Je vaste pc moet altijd aan staan als je met je laptop aan de slag wil. En om je PC nu draadloos toegankelijk wil maken lijkt me uit het oogpunt van veiligheid misschien ook niet al te handig.

Mijn advies: ga terug naar de winkel en ruil het een en ander om voor een wireless access point.