Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[WTF?!] SMS van +818

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
Heb net even [rml][ sms] nummer 818[/rml] door zitten lezen, waar het ging om een SMS'je van het nummer 818, wat ik vandaag ook ontvangen heb. Het vreemde is alleen dat er bij mij een 'engere' tekst in dat SMS'je, te weten;
Aanpassing SIM kaart is mislukt
WTF?! Wat moet Orange in ene met mijn SIM kaart? En kom ajb niet met de grap aanzetten dat ik niet betaal, want ik heb lekker wel gold-status bij die Oranjes. B)

Verwijderd

De kans bestaat dat de poging mislukt omdat sommige simkaarten de naam Dutchtone niet over kunnen zetten naar Orange. De naam Dutchtone blijft daarom nog in je scherm staan. Dit heeft verder geen gevolgen. Je kunt gewoon gebruikmaken van alle Orange diensten.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Poging tot updaten van de sim. Dit heeft zeer waarschijnlijk met het aanpassen van de naam in de telefoon te maken (Dutchtone - Orange). Misschien had je al Orange in het display, maar het kan zijn dat je die update toch ontvangt. Het is bij jou mogelijk mislukt omdat er al Orange in het display staat?

Ik kan anders wel even voor je kijken als ik weer moet werken...

edit:
gunhead was eerder :P

[ Voor 5% gewijzigd door Metalium-220 op 27-07-2004 16:26 ]

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Metalium-220 op 27-07-2004 16:26 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb je Orange zelf al gebelt? Zij zullen het wel weten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

CrashOne schreef op 27 juli 2004 @ 16:26:
Heb je Orange zelf al gebelt? Zij zullen het wel weten.
ik werk bij Orange ;)

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
Metalium- schreef op 27 juli 2004 @ 16:25:
Poging tot updaten van de sim. Dit heeft zeer waarschijnlijk met het aanpassen van de naam in de telefoon te maken (Dutchtone - Orange). Misschien had je al Orange in het display, maar het kan zijn dat je die update toch ontvangt. Het is bij jou mogelijk mislukt omdat er al Orange in het display staat?

Ik kan anders wel even voor je kijken als ik weer moet werken...
Jij werkt ook bij Orange ofzo? Wat vreemd is; op mijn oude SPV (Eerste model) stond gewoon netjes 'Orange' als netwerknaam. Bij mijn huidige, een Qtek2020 (SPV M1000 broertje) wordt inderdaad de naam 'Dutchtone' weergegeven in het statusscherm. Het leuke wat daarbij komt is dat er wél gewoon Orange branding op m'n SIM kaartje staat (fysiek dus), én dat het abonnement na de naamswijziging is aangesloten :?...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jermaine schreef op 27 juli 2004 @ 16:28:
[...]
Jij werkt ook bij Orange ofzo? Wat vreemd is; op mijn oude SPV (Eerste model) stond gewoon netjes 'Orange' als netwerknaam. Bij mijn huidige, een Qtek2020 (SPV M1000 broertje) wordt inderdaad de naam 'Dutchtone' weergegeven in het statusscherm. Het leuke wat daarbij komt is dat er wél gewoon Orange branding op m'n SIM kaartje staat (fysiek dus), én dat het abonnement na de naamswijziging is aangesloten :?...
Dat komt omdat de netwerknaam niet op de SIM staat, maar in de telefoon zelf. Die heeft een lijstje met CC's (Country Codes) en NC's (Network Codes) en daaraan verbonden een naam. Bijvoorbeeld CC 204 NC 16 is Ben-NL volgens mijn telefoon. Die mensen heten ondertussen T-Mobile. (Ik heb Vodafone, maar Ben is de enige waarvan ik de NC weet :+)

De meeste telefoons laten als ze geen naam hebben iets zien in de trant van 'NL-16' (als ze wel 'NL' bij CC 204 weten) of 'CC 204 NC 16' als ze helemaal niets weten.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 27-07-2004 16:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Echt vreemd is dat met die namen. Op mijn t68i stond er dutchtone (zelfs nadat het orange was, maar oke dacht ik toen) daarna had ik een p800 en toen stond er opeens wel orange in het scherm. Daarna in mijn e700 stond er dutchtone met orange eronder. En nu in mijn k700 staat er weer alleen dutchtone. Raar he? 8)7

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

Jermaine schreef op 27 juli 2004 @ 16:28:
[...]
De naam kan ook op de telefoon zelf opgeslagen zijn, zoals
CyBeR al zegt. Maar dat is volgens mij niet bij alle toestellen het geval.

Als je handmatig een netwerk opvraagt, staat er dan ook nog Dutchtone?

[ Voor 34% gewijzigd door Metalium-220 op 27-07-2004 16:35 ]

Verwijderd

Orange stuurt nu dit soort update berichten om de lijst met roamingpartners (voorkeursnetwerken) aan te passen. Omdat Orange zich laatst heeft aangesloten bij de FreeMove Alliance (samen met T-Mobile, TIM en Telefonicá). Als je dus nu in Italië belt springt 'ie bijvoorbeeld standaard op Wind en dat wordt voortaan TIM.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

818 download complete
Laten we het even centraal houden ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.